• Dolar Alış / Satış: 3.497 / 3.504
  • Euro Alış / Satış: 4.117 / 4.124
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:14
  • Öğle: 13:14
  • İkindi: 16:58
  • Akşam: 20:01
  • Yatsı: 21:29
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

3. Köprü mecburiyeti, ‘KORSAN’ taşımacının ekmeğine yağ sürer

24 Ekim 2016
3. Köprü mecburiyeti, ‘KORSAN’ taşımacının ekmeğine yağ sürer

Şehirlerarası otobüslerin 3. Köprü’ye ‘mecbur’ bırakılması, minibüslerle korsan taşımacılık yapanların işine yarayacak. TOFED Genel Sekreteri Mevlüt İlgin, konuyla ilgili olarak endişe duyduklarını ifade etti…

OTOBÜSLERİN Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne ‘mahkum’ edilmesi, sektörü ciddi bir maliyetle karşı karşıya getirdi. Sırf bu nedenden dolayı yakında iflasların bile başlayabileceği ifade ediliyor. Ancak görünen o ki, köprünün sektöre zararı bununla da kalmayacak; bu mecuriyetle birlikte korsan taşımacılığın da artmasından korkuluyor. Konuyla ilgili açıklama yapan Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Genel Sekreteri Mevlüt İlgin, otobüslerin Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü kullanma zorunluluğu nedeniyle korsan taşımacılığın artmasından endişe ettiklerini söyledimevlut-kose

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün otobüsler için zorunlu hale getirilmesinin sektöre çok büyük zararlar vereceğine dikkat çeken Genel Sekreter Mevlüt İlgin, “Bizim en büyük korkumuz minibüsler bütün köprülerden geçişi serbest. İstanbul’a yakın mesafelerden Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan, ya da fırsatçı firmalar minibüslerle bu yakın yerlerden İstanbul’a yolcu taşıyacaklar. Bu da korsan taşımacılığı teşvik edecek” dedi.

 

Sektörümüzün kaybı büyük

Şehirlerarası tarifeli taşımacılık yapan otobüslerin 3. köprü kullanma zorunluluğu nedeniyle hem maddi hem de zaman yönünden çok büyük sıkıntıya soktuğunu belirten İlgin, “Yolcularımız çok şikayet etmekte.

Tarifeli sefer yapan otobüsler tek bir yolcu dahi olsa otogardan yolcu alıp otogara bırakmak zorunda. 15 Temmuz Demokrasi ve Şehitler otogarından Harem’e giden bir otobüs köprü yapılmadan önce 46 Km’de varabiliyordu.

Yeni köprüden sonra bu mesafe 117 Km’ye çıktı. Gidiş geliş 140 Km fazla gidiyoruz ve 40 litre fazla akaryakıt tüketiyoruz. Bu köprüden gidiş de geliş de ücrete tabi.

Devletin köprüsü 6 lira müteahhidin köprüsü 40 lira. Dolayısıyla otobüsçüler günde sadece bir defa oradan geçtiğinde aylık 6 bin 500 lira ek masraf yapıyor.

Köprülerin yapılmasının esas amacı mesafeyi kısaltmak ve zaman kazandırmaktır. Ancak bu köprü hem mesafeyi uzatıyor, hem de zamanı boşa harcıyor. Özellikle kısa mesafe çalışanlar için sıkıntı oluyor” diye konuştu.

 

Kayıp zaman 2,5 saat

Bu arada 3. köprü mecburiyeti ile birlikte özellikle Bursa, İzmit, Yalova gibi İstanbul’a yakın illere giden vatandaşların da yolculuk süreleri uzadı.

Anadolu Ajansı muhabirine açıklama yapan bir yollu, duruma tepki göstererek, “Önceden 1.5 saatte gidiyorduk, şimdi iki saati geçiyor” dedi.

İzmit’e seferler düzenleyen bir otobüs firması yetkilisi de yolun uzamasından şikayet ederek, “Üçüncü köprü bizim için faydalı ancak yol uzadı bilet fiyatları arttı.

Bununla beraber kaptanımız isyanlarda, yolcularımız isyanlarda. Yol uzadı fazla yakıt yakınca bu bilet fiyatlarının artmasına neden oldu. Normalde 1 buçuk saatte İzmit’e gidiyorduk ancak şimdi 2 buçuk saati buluyor” şeklinde konuştu.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."