• Dolar Alış / Satış: 3.518 / 3.524
  • Euro Alış / Satış: 4.125 / 4.132
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:10
  • Öğle: 13:15
  • İkindi: 17:01
  • Akşam: 20:07
  • Yatsı: 21:36
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Amaç hizmeti ayağa getirmek olmalı

18 Nisan 2017
Amaç hizmeti ayağa getirmek olmalı

KRİTİK bir haftaya girdik, bir taraftan referandum sonuçlarını bekliyoruz diğer taraftan da sektörün sorunlarını çözmeye çalışıyoruz. TOBB Sektör Meclisi olarak önemli bir toplantı gerçekleştirdik. Ulaştırma Daire Başkanı sayın Mahmut Gürses’in de hazır bulunduğu toplantıda; ağırlıklı olarak mevzuat konusu gündeme geldi. Ulaştırma Bakanlığı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’nün hazırladığı taslak üzerine görüşlerimizi dile getirme fırsatı bulduk. Öncelikle taslakla ilgili şunu söylemek isterim; evet taslak beklentileri yüzde 100 karşılamamakla beraber, ulaşımın önündeki engellerin büyük çoğunluğunu ortadan kaldırdı. Ciddi manada belge kirliliği vardı; bu son derece sadeleşti. Bundan dolayı sektörümüzü dinleyen, bize yakın duran sayın Mahmut Gürses beye çok teşekkür ediyorum.

Eksikler var mı var; ancak ben şuna inanıyorum süreç içerisinde bunlar da giderilecektir. Taslağın katılımcı bir anlayışla yapılması, bizim açımızdan önemli sonuçlar doğurdu, beklentilerimizin büyük bir bölümü karşılandı. Bu arada toplantımızda dile gelen konulardan birisi de, pazarın daralması, artan maliyetler ve yeni otogarlar meselesi oldu. Son dönemlerde maliyetlerin düşürülmesi ile ilgili atılan adımları yakından takip ediyor ve destekliyoruz. Sektör Meclisi olarak bizim en önemli görevlerimizden birisi de bu…

Bu noktada da toplantıya katılan meslektaşlarımızı dinleme fırsatı bulduk. Herkesin üzerinde durduğu asıl mesele; Kuzey Anadolu Otoyolu ve 3. köprünün otobüslerimize mecburi hale getirilmesinin sektörde yarattığı travma oldu.

İstanbul’da yeni koridorlar oluştu. Bu koridorlara yeniden alt yapı yapılması, terminal planları, yolcu toplama merkezleri, cep terminalleri nerelerde olmasına dair fikir alışverişinde bulunduk. Ben konuyla ilgili olarak, Büyükşehir Belediyesi ile görüşmek üzere haritalara dayalı detaylı bir çalışma yapmıştım. Bir taslak şeklinde bunu raporluyorum. Toplantıda bununla ilgili olarak da meslektaşlarımıza bilgiler aktarma fırsatı buldum. Taslağı biraz daha sağlıklı bir hale getirdikten sonra İBB’den randevu alıp, sektör beklentilerinin bunlar olduğunu anlatacağım. Tabii ki öncesinden bütün paydaşlarımızın onayını alacağım.

Taslakta şunları öneriyorum: İstanbulda 25-26 tane toplama merkezi olmalı. İhtiyaca göre 3 tane de ana otogar olmalı. Bir de bunların yanı sıra Alibeyköy gibi 5 tane de cep terminali olabilir. Amaç hizmeti vatandaşın ayağına getirmek, ayağı hizmete götürmek olmamalı. Yolculuğa çıkacak insanımızı zorla şehir dışına çekmeye gerek yok. İnsanı şehirden koparmaya gerek yok; tekrar ediyorum hizmeti ayağa getirmek lazım.

Dolayısıyla lastik tekerlekli sisteme, ‘erişebilme özgürlüğü’ dikkate alınmalıdır. Bunu yaparken biz İstanbul’un 20-30 yıllık geleceğini planlamamız gerekiyor. Bizim umutlarımız, sayın Cumhurbaşkanımızın bir irade koyması ve 2. köprüyü yeniden otobüslere açılmasını sağlaması…  İstanbul halkı adına biz bedelini ödemeye hazırız; ama yolculukları eziyete dönüştürmiyelim diye ısrarlarımızı da sürdürüyoruz. Buna göre de ulaştırma altyapılarını oluşturmak zorundayız. Yani Kuzey Anadolu Otoyolunu çok dikkate alan bir anlayış olmaz. Yarın bir karar çıkar ‘2. Köprü kullanmaya devam edin’ derler; orada yapılan yatırımlar da atıl olur. Büyükşehir Belediyesi’nin bu konuda dikkatli olmasını istiyorum. İnanıyorum ki İstanbul’u yönetme sorumluluğunu üstlenen insanlar ve sayın Cumhurbaşkanımız da bu insanların çektiği eziyeti dikkate alacaklardır. Biz bu yanlışı anlatmaya devam edeceğiz; çünkü  insanlara zaman kazandırmak istiyoruz. Onun için Kuzey Anadolu ekseni üzerinde yapılacak ulaşım yollarının, yarın atıl duruma düşmesinden de endişe ediyoruz. Bunlar hem belediye hem de millet için bir eziyettir. Onun için biraz daha zaman olgunlaşsın, şu referandumu atlatalım. Referandum sonrasında biz de erişebilirsek sayın Cumhurbaşkanımıza durumu yüz yüze anlatmak istiyoruz. Bu arada, konuyla ilgili taleplerimizi yazılı olarak sayın Cumhurbaşkanımıza ilettik. Mektupta, ‘İstanbul halkı bu eziyeti haketmiyor, dolayısıyla bu köprünün kullanılması yerine biz 2. köprüyü kullanalım. Bedeli ne ise, bunu ödemeye de hazırız’ diyorum.

Otogar mevzuuna dönersek; meslekdaşlatımızın bir kısmı 2 tane otogar olsun istiyor. Anadolu yakasının ayrı şehir olarak değerlendirilmesini isteyenler var, oradan ilk kalkış noktasının şehir merkezine yakın olmasını isteyenler var. İstanbul 2 tane şehirdir; artık bir tarafı 9 milyon, bir tarafı 6 milyon… Burası bir eyalet bir devlet haline gelmiştir. Buraya 2 tane otogar yakışır; bir tanesi Anadolu yakasına transit otogar olur, bir tanesi de merkez otogar olur, ben böyle düşünüyorum. Bu arada servis hizmetlerinin kontrol edilmesi de hep konuştuğumuz şey, toplantımızda bunları da gündeme getirdik. Ortak terminaller, ortak  yolcu toplama merkezleri oluşturulmalı. Trene giden de, uçağa giden de, otobüse giden de bu ortak terminalleri kullanmalı. Ortak servislerin kullanıldığı bu terminaller; maliyetleri ortadan kaldıran, trafiği rahatlatan ve çevre kirliliği yaratmayan çağdaş bir projedir.

Tabii toplama merkezlerinin ana koridorlarda olması da lazım. İstanbul, dünyanın en büyük raylı sistemler kenti olmaya aday bir şehirdir. Büyükşehir Başkanımıza teşekkür ediyoruz; İstanbul’da büyük ulaşım yatırımları yaptı, bütçenin yüzde 55’i ulaşıma gidiyor. Ancak yine de İstanbul ulaşıma doymuyor, ulaşım yatırımlarına doymuyor; ama güzel şeyler oluyor. İstanbul trafiği eğer bugünkü yapılanmada olmasaydı, cinnet getirirdi, insanlara hergün cinayetler işlettirirdi. Çalışıyoruz biz ihtiyaçlarımızı ortaya koyuyoruz, karar onlarındır. Tek taraflı asla düşünmüyoruz, bu sürdürülebilir ulaştırma politikasının uygulanması, ancak sağlıklı düşünceyle mümkündür.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."