• Dolar Alış / Satış: 3.859 / 3.866
  • Euro Alış / Satış: 4.551 / 4.559
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

AŞTİ SÜRGÜN EDİLDİ

27 Eylül 2016
AŞTİ SÜRGÜN EDİLDİ

Başkentin örnek otogarı AŞTİ, otobüsçülük açısından “kuş uçmaz, kervan geçmez” bir yere; ‘Mamak Çöplüğü’ne taşınıyor. Kentiçi ulaşım altyapısı da olmayan yeni AŞTİ, sektöre çok şey kaybettirecek…

 Sektör açısından hayati bir öneme sahip

SONUNDA Büyükşehir Belediyesi resmen açıkladı; Ankara Şehirlerarası Otobüs Terminali, Mamak Çöplüğü’nün yanında 100 bin metrekare alanda yapılacak. İhaleyi alan şirket, otogarı 2 yılda tamamlayıp hizmete sokacak. Bununla ilgili hukuki süreç devam ediyor; ancak geri dönüşü olmadığı konusunda da herkes hemfikir. Sektör için öyle hayati bir konu ki, yeni otogarın açılacağı 2 yıl sonra dengeler bile değişebilir.

Yeni AŞTİ dengeleri bile değiştirebilir…

PEKİ neden? Ankara-İstanbul hattı, sektörün şah damarı. Diğer taraftan Başkent, otobüsçülük açısından tüm Türkiye için dağıtım merkezi konumunda. Burada yaşanacak otogar krizi, sadece Ankaralı otobüsçüyü değil, sektörün tamamını derinden etkiler. Yeni AŞTİ, konumu itibariyle zaten başlı başına bir kriz. Çünkü merkeze uzak, çünkü kentiçi ulaşım altyapısı yok, çünkü hiç otobüs geçmeyen bir sürgün bölgesi…

Sektör, bir kez daha müdahalede gecikti

ANKARA, memur ve öğrenci kenti. İnsanlar kolay erişebildiği ve ucuz olduğu için otobüsü tercih ediyordu. Otobüsçülük, yeni AŞTİ ile bu 2 cazibesini de yitirecek. Örneğin Sincan’dan taksi ile ‘Mamak Otogarı’na gitmeye kalkarsanız, 100 lira ödemek zorunda kalırsınız. GÜLEGÜLE, aylar önce ‘AŞTİ’ye Sahip Çıkalım’, ‘AŞTİ için Göreve’ demişti. Hababam’ın Mahmut Hocası ne demişti: Yine geç kaldınız!

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."