• Dolar Alış / Satış: 3.66 / 3.667
  • Euro Alış / Satış: 4.326 / 4.334
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 07:13
  • Öğle: 12:56
  • İkindi: 15:55
  • Akşam: 18:26
  • Yatsı: 19:46
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Bir de ‘yeni otogar’ maliyeti olursa vay haline sektörün!

24 Nisan 2017
Bir de ‘yeni otogar’ maliyeti olursa vay haline sektörün!

SEKTÖR hiç olmadığı kadar zor günler yaşıyor. Diğer taşıma modları ile yaşadığımız haksız rekabet, artan mazot fiyatları ve diğer maliyetler derken; son olarak 3. köprü mecburiyeti ortaya çıktı. Öyle bir maliyet ki, kimi hatlara göre bir otobüse maliyeti ayda 7-8 bin liraları bile bulabiliyor.

Sektör bu mecburiyetin kaldırılması için mücadele verirken, İstanbul Büyükşehir Belediyesi de, 3. köprü endeksli yeni otogar arayışlarına girdi.

Hatta bu konuda çok ciddi bir çalışma yaptıklarına bizzat tanık oldum.

Firma sahiplerinden oluşan bir grup olarak, geçtiğimiz günlerde Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanı ile görüşme fırsatı bulduk.

Sayın Başkan, bize Avrupa Yakası’nda Işıklar, Anadolu Yakası’nda ise Akfırat bölgelerinde iki yeni otogar yapacaklarını ifade etti.

Bu otogarlara metro bağlantılarının da kurulacağını dile getiren sayın Başkan, bir bütünsel yapı içerisinde ortak bilet satış noktalarının kurulacağını, ortak servis kullanımına geçileceğini de bizlere ifade etti.

Baktığınızda, son derece önemli noktalar var. Ortak bilet satış noktalarının kurulması, ortak servise geçilmesi, bizlere çok ciddi artılar getirecektir.

Bugün itibariyle firmaların büyük kısmı da buna evet diyecektir. Ancak diğer taraftan yeni otogarlar yapılması ve bunların da şehrin dışında olması kabul edilemez.

İnsanların kalkıp Işıklar’a veya Akfırat’a gitmesi tam bir eziyet ve maliyet olacaktır. Yukarıda da belirttiğim üzere, zaten maliyetlerin altında eziliyoruz, bir de buna garaj maliyeti eklenirse, çok büyük yaralar alırız.

Özellikle Trakya bölgesine çalışan firmalar, büyük bir açmaz ile karşı karşıya kalacaklardır.

Ben, Avrupa yakasında yeni bir otogar arayışını çok doğru bulmuyorum.

Her açıdan rehabilite edilir ve doğru yönetilirse, mevcut otogarın çok daha uzun yıllar sektöre hizmet verebileceğine inanıyorum.

Kentiçi toplu ulaşım ağının tam ortasında olan İstanbul Otogarı, erişim konusunda ideal bir konumda.

Nereden olursa olsun, insanlar raylı sistemlerle, otobüslerle ve servislerle rahatlıkla otogara gelebiliyor.

Hatta diyebilirim ki, bu konum bizim diğer taşıma modları karşısındaki üstünlüklerimizden birisi.

Dolayısıyla otogarın yerinde kalması daha doğru olur. Bu noktada sektöre; tabii ki firma sahiplerine büyük sorumluluk düşüyor. Artık sadece elimizi değil, vücudumuzu taşın altına koyma zamanıdır. Kendi aramızda bir araya gelelim, otogar ile ilgili ortak bir karar alalım; bu doğrultuda da yerel yönetim ve merkezi hükümet nezdinde girişimler başlatalım. Sadece otogar konusunda değil; sektörle ilgili diğer tüm konularda artık birlikte harekete geçelim.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."