• Dolar Alış / Satış: 3.516 / 3.523
  • Euro Alış / Satış: 4.182 / 4.189
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:48
  • Öğle: 13:03
  • İkindi: 16:22
  • Akşam: 19:04
  • Yatsı: 20:23
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

BU BÖYLE GİTMEZ ARTIK

17 Ekim 2016
BU BÖYLE GİTMEZ ARTIK

Mevcut yapı ve anlayış ile otobüsçülük mesleğinin ‘sürdürülebilir’ olmaktan çıktığına dikkat çeken TOBB Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım, maliyetleri minimuma düşürecek ‘Devrim’ niteliğinde ‘yenilik’lere ihtiyaç olduğunu söyledi. İşte Başkan Yıldırım’ın açıklamaları:

Çember daralıyor, patronları harekete geçirelim

BİR yandan yasalar ve köprü mecburiyeti gibi uygulamalar, diğer taraftan havayolu ve hızlı trenlerle yaşanan haksız rekabet; otobüsçü için çember daralıyor. Bu maliyetlerle bırakın ilerlemeyi, ayakta kalma şansımız azalıyor. Radikal uygulamalarla servis giderleri kaldırılabilir, ikram giderleri daraltılabilir, acenta komisyonları azaltılabilir ve hatta komisyonların tümü kaldırılabilir. Bunun için önde yürüyen 4-5 firma yöneticisinin bir araya gelip, konuyu projelendirmesi ve daha sonra da patronlarına sunup karar alınmasını sağlaması gerekmektedir.

Sektör artık ‘insansız terminal’ ile tanışmalıdır

KOMİSYON kamburundan kurtulmak için sektörün ‘insansız terminal’ kavramı ile tanışması lazım.  Örneğin havaalanına gittiğinizde başında bir kişinin bulunduğu ‘Self’lerde check-in yapıyorsunuz ya; aynı uygulamayı biz de şehir içindeki merkezi yerlerde hayata geçirebiliriz. Bütün firmalara hizmet veren, içinde kafeteryası ve restaurantı olan toplama merkezleri… İnsansız bilet satışını oradan tetiklersiniz. Dolayısıyla otobüsçünün sırtından yüzde 5-10’luk yükü almış olursunuz. Küçük gibi görünüyor ama bunun sektöre getirisi yıllık on milyonları buluyor.

Çok ortaklı bir şirketle servisten kurtulabiliriz

BÜYÜK firmalar acenta giderlerini azalttıktan sonra bu kez de, ‘biz neden Havaş, Havataş, Çelebi gibi bu işi yapamıyoruz” diye, ücretsiz servisleri kaldırmak için harekete geçsin. Çünkü servis daha büyük maliyet. Geç kalmadan, firmaların bir araya gelip bu konuda irade koyması gerekiyor. Arkadan patronları ikna edip bu adımı atmalıyız. Çok ortaklı bir şirket oluşturulabilir ve herkes büyüklüğü oranında payını alır. Bu arada küçük firmaların durumu kritik; birleşme, güçbirlikleri veya başka yöntemlerle  güçlü yapılanmalara gitmeleri lazım. Bunları yapmamak akıl tutulması, yapmak ise yaşama şansıdır.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."