• Dolar Alış / Satış: 3.511 / 3.517
  • Euro Alış / Satış: 4.124 / 4.132
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:14
  • Öğle: 13:14
  • İkindi: 16:58
  • Akşam: 20:01
  • Yatsı: 21:29
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Çileli otobüs şoförlerimiz…

9 Ağustos 2016
Çileli otobüs şoförlerimiz…

SEKTÖRLE ilgili sık sık toplantılar yapılır… Toplantı gündemleri neredeyse hiç değişmez: ‘Bu firmanın bu sıkıntısı var, şu gümrüğün şu sıkıntısı var, şu otogarın şöyle şöyle sıkıntıları var’… Sonrasında da toplantıları, orada konuşulanları haber yapar ve bunları okuruz. İnanın bu kafama takılıyor ve beni rahatsız ediyor. Yahu arkadaş neden otobüslerimizi bindiği yerden gideceği yere getiren, sabaha kadar beyaz çizgiye bakan, eşinden çocuğundan ayrı karayollarında hayatını sürdüren garibim otobüs şoförleri için toplantılar yapılmıyor. Bu insanlar neler yaşar, nasıl dinlenir, ne tür sorunlarla karşılaşır, ailesini nasıl geçindirir, çocuğunu nasıl okutur”; neden tüm bunlar masalara yatırılmaz ve sıkıntılarına çözümler aranmaz! Geçimi sadece direksiyona bağlı olan otobüs şoförünü, maalesef ama maalesef yeterince düşünmüyoruz…

Gazetelerimizde ‘şu firma şu kadar yolcu taşıdı, hedefi şu’ haberleri bol bol yayınlanır; neden gerektiği kadar şoförlerimize ve onların sorunlarına eğilemiyoruz?

Sigortaları var mı, teminatları var mı, can güvenlikleri var mı? Bunlar çok önemli ve canalıcı konular arkadaşlar!

Türkiye’de otobüs şoförü açığı her geçen gün büyüyor; sizce neden?

Düşünsenize eski şoför isyan ettikçe yeni nesil, otobüs şoförlüğü yapar mı?

Dahası, kazanamadığı işte çalışır mı?

Mevut otobüs şoförleri giderek emekliye ayrılıyor, mesleği bırakıyor. Yani tecrübe ve deneyim bu sektörden ayrılıyor.

Firmalar, cazip ikmanlar sunarak bu deneyimli kaptanları ellerinde tutmalıdır.

Unutmayın, bunlar genç kaptanlara deneyimlerini taşıyacak, onları eğitecek öğretmenlerdir. Biz bunları içimizde tutamazsak, yarın ciddi anlamda otobüs kaptanı sıkıntısı yaşarız. Turizmci de yaşar, şehirlerarası otobüsçü de, uluslararası otobüsçü de…

Bakın arkadaşlar; gerçek otobüs kaptanı bulmak kolay değil. Evet işsiz kaptan çok, ama özellikle otobüs taşımacılığında deneyimsiz kaptanları çalıştırmak çok büyük risk ve çok büyük yanlış…

Gençleri alalım; ancak tecrübelileri de onları yetiştirmeleri için elimizde tutalım.

Türkiye’de otobüs şoförlüğü yapmak, Avrupa ülkelerine nazaran çok daha zor. Örneğin Almanya’da otobüs şoförleri 3.500 euronun üzerinde maaş alıyor. Bizde ise onlara nazaran ‘sigara parası’ gibi…

Avrupa’da otobüs ehliyeti 21 yaşında alınabiliyor; çünkü orada otobüs şoförleri tarlada yetişmiyor. Adı üstünde ‘otobüs şoförü’ yani canlar taşıyan…

O kadar zor, o kadar meşakatli ve bir o kadar da kutsal iş yapsalar; insanlar onları fedakarlıklarıyla anmıyor, tersine ‘otobüs şoförü değil mi’ deyip basitçe geçiyorlar.

Vel hasılı bu yol emekçilerini yeteri kadar düşünen, onlara saygı duyan ve ellerinden tutan yok gibi…

Bu arada Allah Ulaştırma Bakanımıza razı olsun ki; kaptanlık üst yaş sınırını 66’ya çıkardı da birçok kaptanımızı elimizde tutabildik.

Bu noktada Kaptanla Kulübü’ne teşekkür etmemiz gerekiyor. 30 bin üyesi bulunan kulübün verilerine göre; kaptanlarımızın yaş ortalaması 44… Bunların yüzde  9’u 35 yaşından küçük, yüzde 38’i 40-45 yaş arasında ve 25’i 55 yaşından büyük…

İşte bu büyük olan kaptanlarımızın sayesinde sektöre tecrübeli otobüs şoförü yetiştirilebilir. Kaptanlar Kulübü’nün yetişecek kaptanların sosyal hayatları, kişisel gelişmeleri, sigortalılık durumu, maaş durumu ve tabii ki geçinme durumu’ gibi konuların takipçisi olması gerekiyor.

Kaptanların tuttuğu takım ve çocuk sayıları bence çok fazla önemli değil; önemli olan bunların hayat güvencesini takip etmektir.

Unutmayalım; sektörümüz onların sayesinde büyür ve ayakta durabilir. Bu yol emekçisi kaptanlarımızın daha iyi tanınması ve önem verilmesini umut ediyor, ‘Allah her daim onların yollarını açık etsin’ diyorum…

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."