• Dolar Alış / Satış: 3.53 / 3.536
  • Euro Alış / Satış: 4.111 / 4.118
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 05:45
  • Öğle: 13:18
  • İkindi: 17:12
  • Akşam: 20:38
  • Yatsı: 22:19
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Çok yoğun bir sezon bizleri bekliyor…

13 Haziran 2017
0 Yorum Yapıldı Yorum Yaz
84 defa okundu.
Çok yoğun bir sezon bizleri bekliyor…

OKULLAR kapandı; Ramazan Bayramı ile birlikte, Türkiye’de yer yerinden oynayacak. 15 Temmuz hain darbe girişimi ve ardından da sonbaharda havaların kötü gitmesi, insanların tatil arzularının gerçekleşmesini büyük ölçüde engellemişti. Yoğunluğun özellikle 18 Haziran-2 Temmuz arasında yaşanacağı göze çarpıyor. Biletler şimdiden tükenmiş vaziyette.

Bu 12 gün boyunca 12 milyon insanın otobüslerle seyahat edeceği; bu rakam uçaklarda 6 milyon, demiryolunda ise 300 bin yolcu taşınması öngörülüyor. Bu rakamları ekonomi yönüyle okuduğumuz vakit ise otobüsle taşınacak yolculardan 6 milyon tl, uçakla taşınacak yolculardan ise 12 milyon tl olmak üzere toplam 20 milyon tl civarında bir ekonomi yaratılacağı sonucuna ulaşıyoruz. Son yıllarda olduğu gibi; Ulaştırma Bakanlığı yayınladığı genelge ile Ramazan Bayramı tatilinin olduğu 23-29 Haziran ve Kurban Bayramı tatilinin olduğu 29 Ağustos 6 Eylül tarihlerinde D2 belgeli araçlarla ortak taşıma yapabileceğiz.  Firmalarımız Ulaştırma Bakanlığı’nın yayınladığı genelge çerçevesinde yaklaşık iki bin otobüs kiralayarak ek seferler düzenlemek suretiyle, vatandaşlarımızın ulaşım ihtiyaçlarını karşılamaya çalışacak. Ulaştırma Bakanlığı’na genelgeyi bu sene erken çıkarmalarından ötürü şükranlarımızı sunuyoruz. Bu sayede turizm taşımacılarımızın atıl durumdaki otobüsleri erkenden firmalarımızca kiralanarak onların da pastadan pay almaları sağlandı. Üstelik 2-2,5 aya sıkışan yaz tatilinin bu yıl vatandaşlarımız tarafından ağırlıkla seyahat ederek değerlendirilecek olması bizlere gösteriyor ki bu hareket, yaz sonuna kadar devam edecek. Genelgenin erkenden çıkarılması da yaz boyu yaşanacak bu sıkışmayı büyük oranda çözecektir.

Bayram konusunda firmalarımıza son olarak bir uyarıda bulunmak istiyorum. Korsan taşımanın engellenmesi adına otogarların dışından gerçekleştirilecek seyahatlere dikkat etmeleridir. Kaptanlarımızın ise bayram yoğunluğu içerisinde iken daha dikkatli davranarak olası kazaların önüne geçmeleri en büyük dileğimizdir.  Bayram gibi yoğun bir döneme girerken bir sıkıntı doğdu.

Sigorta şirketleri uygulanmakta olan tarifelere tepki göstermek amacıyla, zorunlu trafik sigortalarını yapmamak için bir gayret içine girdiler. Bu tepki de bizi araçların zorunlu trafik sigortaları olmaksızın yola çıkamayacağı gerçeği ile karşı karşıya getiriyor. Bu husustaki sorunların, üretilen bahanelerin ivedi şekilde Hazine Müsteşarlığı’na bildirilmesi, Müsteşarlığın da en kısa süre içerisinde sigorta şirketlerini uyarması gerekmektedir. Sigorta şirketleri süper poliçe adı altında, zorunlu sigortanın tavan fiyatının en az iki üç katına sözleşme yapmak için diretiyor. Eğer sigorta şirketlerinin hakkı varsa bu hak karşılanmalı fakat karşısında ise araçlarımızın sigortasız kalmasının da önüne geçilmesi lazım gelmektedir.

 

Alibeyköy’e olan talep azaldı

Üçüncü Köprü hususunda gelirsek; Alibeyköy Otogarı’nın işletmesi ile görevli İSPARK çalışanları ile yaptığımız görüşmelerde, terminale olan talebin büyük ölçüde azaldığını bunun da işletme maliyetleri açısından ciddi sıkıntıya sebep olduğunu bizlere ilettiler. Taleplerinde haklılar, ancak bu sorunlar aynı şekilde Bayrampaşa’da da yaşanmaktadır. Bahse konu sorunlar bizlerin yarattığı değil, bizatihi 3.Köprü’nün yarattığı sorunlardır. Bir ortak akıl üretip onların da sorunlarını çözmemiz bizim adımıza bir gerekliliktir. Fakat, birbirine rakip iki otogar yaratılmamalıdır. Avrupa yakasının otogarı bellidir, Bayrampaşa’dır. Alibeyköy bir ara duraktır. Zaten o otogarın yapım sürecinde de, zamanın genel müdürü beyefendi ile yaptığımız görüşmelerde, ‘burası bir ara duraktır ve biz burayı destekleyeceğiz’ şeklinde bir mutabakata varmıştık. İlişkilerin o düzeyde seyretmesi gerekmektedir. Sorunu çözmek için evvela sorunun temeline inmeliyiz. 3.Köprü’nün yarattığı maliyetler, eziyetler kısa mesafe çalışan otobüslerin büyük çoğunluğunun Avrupa Yakası’na geçmesini engellemektedir. İnsanlar fazla dolaşmamak için Harem, Ataşehir yahut Dudullu lokasyonlarında inmeyi tercih ediyorlar.

3.Köprü İstanbul’un yükünü almak için inşa edilmişken, mevcut yolcuların da erken inip toplu taşımaya yönelmesi ile İstanbul’un sırtına yük bindirmiştir. Bu konuya sayın Ulaştırma Bakanı’nın, kıymetli Başbakanımız ve Cumhurbaşkanımızın dikkatini çekmek istiyorum. Osmangazi Köprüsü’nde yaşanan sürecin, 3.Köprü adına da yaşanması gerekmektedir. Biliyorsunuz, fiyatların 40 tl kadar aşağıya çekilmesi ile Osmangazi Köprüsü’ne rağbet artmıştı. Bir diğer husus ise, 3.Köprü’nün hem lokasyon hem de işletme maliyeti olarak firmalara bindirdiği yüktür. Firmalarımız bu güzergâhı kullanmak istememektedir. Bunun en güzel göstergesi, Sirkeci-Harem feribotunda yaşanan yoğunluktur. İnsanlar saatlerce sıra beklemeyi, 3.Köprü’yü dolaşmaya yeğlediler. Bu tür yapıların doğal olarak talep yaratması gerekmektedir.

Ya maliyetler düşük olmalı yahut güzergâh kısa tutulmalıdır. Hem uzun bir rota hem de yüksek fiyatlandırma politikası, 3.Köprü’yü kullananların iki kere cezalandırılması anlamına gelmektedir. 3. Köprü ile birlikte Alibeyköy’e yüzde 40, Bayrampaşa’ya ise rağbet yüzde 30 azaldı. 3.Köprü öncesi neredeyse tüm otobüs taşımacılığı sektörünün birlikte kullandığı Alibeyköy Otogarı’nın bugünkü hali bizlere gösteriyor ki 3.Köprü, otobüslere zorunlu kılınacak bir köprü değildir. Ayrıca, bugün itibarıyla başlayan arabalı vapurlara ağır vasıta yasağı da aynı minvalde bir örnek teşkil etmektedir. İnsanlar sürekli başka alternatifler arıyorsa, sorunda diretmek yersiz olacaktır.

Sorun apaçık meydandadır, yasaklarla değil çözümlerle bu mesele nihayete erdirilmelidir. Uzak olan, zor olan pahalı da olursa bu çözümsüzlük getirir, nihayete eremez. Uzak ve zor olanın maliyeti düşürülmeli ki bu yatırım baştan böyle yönetilemez, sorunlara gebe bir yatırım olarak kalmasın.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."