• Dolar Alış / Satış: 3.66 / 3.667
  • Euro Alış / Satış: 4.326 / 4.334
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 07:13
  • Öğle: 12:56
  • İkindi: 15:55
  • Akşam: 18:26
  • Yatsı: 19:46
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Coşkun Altın Group Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Altın: ‘Sıkı denetim’lerle taşımadaki başıboşluğun önüne geçilmeli

30 Mayıs 2017
Coşkun Altın Group Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Altın: ‘Sıkı denetim’lerle taşımadaki başıboşluğun önüne geçilmeli

 

TÜM yolcu taşımalarında olduğu gibi turizm taşımacılığında da can güvenliği birinci planda olmalı. Bizler can taşımanın bilinciyle her türlü gerekli tedbirlerimizi alıyoruz; ancak kayıt dışı taşımacılar hem sektörümüz hem ülkemiz için büyük bir problem. Vatandaşlar lütfen bu araçları tercih etmesinler.

Aksi taktirde nasıl bir felaketle karşı karşıya kaldığımızı maalesef sık sık yaşadığımız kazalarda görüyoruz. En vahim kazalardan birisi de, kamuoyunun malumu olduğu üzere geçtiğimiz günlerde Marmaris’te Bucalı annelerimizin hayatını kaybettiği elim olaydır. 24 kişinin hayatına mal olan bu kaza, hepimizi derinden üzdü.

Sektörün çekirdeğinden geldiğimiz için yaşanan kazayı objektif olarak değerlendirebiliyoruz. Kazanın ana nedeni, aracın çok eski bir araç olmasıdır. Eski araçların da ancak periyodik bakımlarla çalışılabilir duruma gelebileceğini biliyoruz. Ama kaza yapan aracın yeterli bir araç olmadığını söyleyebiliriz. Şoför, yolu bilmeyen bir arkadaşımız. Viraja süratli giriyor ve kaza yaşanıyor.

Frenler ısınıyor ve işlevini görmüyor. Bize verilen eğitimlerde, rampa inerken ve çıkarken aynı vitesi kullanmamız söyleniyordu. En fazla 3. vitese kadar çıkabilirsiniz. 4. ve 5. vitesden bir anda düşük vitese geçmek pek mümkün değil.

Bu araç eski olduğu için motor freni de yok.

Bu da kazanın yaşanmasında etken. Sonuç olarak aracın eski olması ve şoför arkadaşımızın acemiliğinin kazaya sebep olduğunu ifade edebiliriz. Yaşanan kaza moralimizi bozdu.

 

Her şeyin başı denetim!

Denetimlerin de yetersiz olduğunu düşünüyorum. Marmaris’e giden araç iki ilden geçiyor.

Eğer bir yerde durdurulup bir sorgulama yapılsaydı, şoför arkadaşımız daha dikkatli davranabilirdi. Güven, kontrole mani değil. Her zaman kontrol edilmemiz lazım.

Özellikle şehir içinde direksiyon sallayan şoförlerimizin, şehirlerarası yolculuklardaki refleksleri zayıf oluyor. Bunlara dikkat edilmesi ve kontrol altına alınması, bizim işimizi kolaylaştıracaktır.

Yıllardır vergimizi veriyoruz, sigortalarımızı yaptırıyoruz, araç bakımlarımızı aksatmıyoruz. Çünkü bizler can taşıyoruz ve bunun bilincindeyiz. Ancak kayıt dışı sektörümüzde büyük bir problem.

Kayıt dışı araçların ucuza kiralanıp yurt dışına çıktığını görüyoruz. Bir arıza yaşansa bunu nasıl çözecekler?

Maddi manevi bu sorunu çözme imkanları yok. İnsan hayatı bu kadar ucuz olamaz. Aynı araçlar yurt içi turları da düzenliyor. Vatandaşlar lütfen bu araçları tercih etmesinler. Kayıt dışı araçlara binmek ciddi risk almaktır. Turizm taşımacılığında kaliteden şaşmamak gerek…

 

Plakalar da ranta dönüştü

Servis plakaları bugün ranta dönüştü. Çok masraflı bir iş.

Yüksek standartlarda yaptığınız bu işin getirisi, maalesef asgari ücret gibi bir şey.

Bu durumda yatırım yapmaya ve araç yenilemeye zorlanıyoruz.

Kâr etmeliyiz ki daha iyi hizmet yapabilelim. Bunun dışında plakası olmayıp servis taşımacılığını kaçak yapanlar var.

Bu oran yüzde 30’lara ulaştı.

Cesaret edip çift plaka kullananlar mevcut. Manisa’dan gelip İzmir’de servis taşımacılığı yapan araçların olduğunu görüyoruz.

Bu da bizi zor durumda bırakıyor. Bu noktada herkes kendi işini yapmalı diye düşünüyorum.

Denetlemelerin arttırılmasını istiyoruz. Ayrıca araçlar mutlaka çift şoförle çalıştırılmalıdır.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."