• Dolar Alış / Satış: 3.511 / 3.517
  • Euro Alış / Satış: 4.124 / 4.132
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:14
  • Öğle: 13:14
  • İkindi: 16:58
  • Akşam: 20:01
  • Yatsı: 21:29
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Değişim bir takım önlemleri zorunlu kılıyor

19 Temmuz 2016
Değişim bir takım önlemleri zorunlu kılıyor

SEKTÖRDEKİ değişim ve gelişim devam ediyor… Bu değişimde büyük firmalar daha avantajlı olacak. Bu noktada ayakta kalmak isteyen küçük firmaların da işbirliklerini kollamaları lâzım. ‘Ne olursa olsun ben işimi yapacağım’ demek, sadece rekabeti körükler ve giderleri arttırır.

Onun için servis giderleri can alıcı bir noktaya geldi. İstanbul’da trafik yoğunlaştıkça araçlarımızın trafikte kalma süreleri de artıyor; bu da servis giderlerimizi şişiriyor.

Bunun yanında kira bedelleri de artıyor; onun için birleşmeler kaçınılmaz… Bu durum tüm dünyada böyle; bakın Amerika’da her eyalette 3 tane otobüs firması vardı.

Sonra Amerika, eyaletlerden merkeze doğru bir yapılanmaya gitti ve büyük firmalar, küçükleri yuta yuta yada anlaşa anlaşa gittiler ve kendi başlarına kaldılar.

O yüzden az sayıda, çok taşıtlı büyük firma; daha verimli bir çalışma ortamı oluşturur…

Büyük şehirlerde servis çok önemli, yolcunun yüzde 55’i hatta bazı yerlerde yüzde 70’i servis kullanıyor.

Dolayısıyla küçük firmaların otobüsten kazandıkları parayla bu işi sürdürebileceklerini düşünmüyoruz.

Kendi aralarında yaptıkları paylaşmalar durumu biraz düzeltse de çözüm olmuyor. Onun için bizim bir projemiz var; ortak terminallerde ortak servis kullanımını sağlayacak bir yapı oluşturmak… Bu, er ya da geç hayata geçmek zorunda!

Özellikle küçük firmaların, bu yerel çağrılara mutlaka kulak vermeleri lãzım; bunu yapmazlarsa kaçınılmaz bir şekilde kendi sonlarını hazırlayacaklar. Tabii büyük firmalarla küçük firmaların arasındaki yapıyı, ‘mevzuat’ olarak da yeniden düzenlemek gerekiyor.

Birleşmeler olursa servisten, acenteden, personelden ve giderlerden bir sürü kârımız olur.

Dolayısıyla bu işin böyle olacağına inanıyorum istesek de istemesek de ilerleyen dönemlerde bunlar artacaktır.

Bu arada artık sezonun tam ortasındayız.

Sıcaklıklar en üst seviyelerinde. Sıcaklık ve yoğun tempolu çalışma, kazaları en çok tetikleyen durumlar..

Sürücü kardeşlerime söylüyorum; lütfen çok dikkatli olun! firmalar; siz de kaptanlarınızı en iyi şekilde denetleyin!

Uykusu gelen kaptan hemen yedekteki arkadaşını çağırıp, kendisinin gidip dinlenmesi lâzım.

Yemek sonrası, özellikle sabaha karşı oluşan uyku apnesi, şeker hastalığı ve düşük kan şekeri, çok ölümcül sonuçlara neden olabilir. Bunun için direksiyon başındaki kişinin sadece kendisini değil, bütün yolcuları düşünmesi gerekiyor.

Bu yoğun tempoda sürücülerimizin çok iyi dinlenerek yola çıkması, düzenli olarak 4.5 saatte bir şoför değişikliği yapılması lâzım. Yoksa bu kazalar firmalarımızı ve hatta ocaklarımızı söndürür.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."