• Dolar Alış / Satış: 3.937 / 3.944
  • Euro Alış / Satış: 4.668 / 4.676
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Entegrasyon verimliliği artıracaktır

1 Kasım 2016
Entegrasyon verimliliği artıracaktır

TÜRKİYE’de, otobüs işletmeciliğine sınıf atlatan bir ülke. Dışarıdan gelip sistemi araştıranlar da, Türkiye’nin karayolu yolcu taşımacılığını dünyada en iyi yapan ülke olduğunu kabul ediyor.

Ancak bu olumlu yönlerimize rağmen bir eksiğimiz var ki; o da kombine taşımacılık alt yapısı ve yasası.

Türkiye’de taşıma alanında mutlaka sınıflandırılmanın getirilmesi lazım.

Sağlıklı bir entegrasyon ile toplam verimlilik daha da artacaktır.

Ulaşımda eksik olduğumuz asıl nokta verimliliktir; bu konuda ciddi adımlar atmalıyız.

Bakın İstanbul’dan Çorlu’ya giderken ikram veriyoruz.

Servis elemanı koyuyoruz.

Sonra para kazanmıyoruz diye ağlıyoruz.

Burda Ulaştırma Bakanlığı’nın bir müdahalesi yok, bir mecburiyet de yok. Firmaların oturup ikram giderlerini en aza indirmeleri lazım.

Aslında hiç değilse 250 km kadar yolculuklarda ikram ve servis elemanı olmaması gerekiyor. Bir otobüs bu kadar yükü taşıyamaz. İflas ettikten sonra, ‘eyvah’ demenin bir anlamı yok. İflas etmeden önce yollar bulunmalıdır.

Türkiye hali hazırda 300’ü aşkın şehirlerarası otobüs firmasını taşıyamıyor bu da bir gerçek.  Bu konuda verimsiz bir sefer düzenlemesi var.

Herkes yola çıkıyor, herkes her yazıhaneden yolcu almaya kalkıyor; bunlara da kıstas getirilmesi gerekiyor.

Tüm bunların düzenlenmesi halinde, otobüs işletmeciliği çağ atlayacaktır.

Bugün Türkiye’de otobüsçülük bölgesel bir yapıya doğru ilerliyor.

Şehirlerarası uzun mesafe azaldıkça, kısa mesafeler çoğalıyor.

Şehirlerarası dolaşımda sirkülasyon artıyor. Uzun mesafelerde uçak kısa mesafelerde otobüs olacak bu kaçınılmaz. Bu gerçeklerden hareketle Türkiye taşımacılığını; mevzuatla, yatırımcıların aklı ve doğru kararlarıyla; tabii tüketiciye zarar vermeden yeniden yapılandırılması lazım.

Kendi başına bugüne gelen bu sektör çağ atlamıştır. Ancak bu saatten sonra atacağımız adımlar, verimlilik ve kâr esasına uygun olmalıdır.

Söylediğim bu gerçekler, sektör için hayati bir önem taşıyor. Herkes ‘benim markam’ demek yerine, ortak olup bizim markamız demeyi öğrenmelidir.

KOBİ altı değil, KOBİ üstü şirketlere ihtiyaç var. İnsan taşımacılığı büyük bir sorumluluk. Dolayısıyla kalite, güven ve eğitim istiyor. Tüm bunların aşılması için, ülkedeki firmaların KOBİ ölçeğini aşması gerekiyor. Kendi eksenlerinde ittifaklara gidilmesi lazım.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."