• Dolar Alış / Satış: 3.497 / 3.504
  • Euro Alış / Satış: 4.117 / 4.124
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:15
  • Öğle: 13:14
  • İkindi: 16:57
  • Akşam: 20:00
  • Yatsı: 21:27
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

GENEL MÜDÜR MURAT ŞENGİZ; NETA’YI, PAZAR PERFORMANSINI VE BEKLENTİLERİNİ ANLATTI

22 Mart 2017
GENEL MÜDÜR MURAT ŞENGİZ; NETA’YI, PAZAR PERFORMANSINI VE BEKLENTİLERİNİ ANLATTI

Sektör ve OEM’ler 2016’da ‘Yerli Malı’ uydu antenlerini tercih etti

GÜLEGÜLE: NETA Elektronik denilince aklımıza mobil TV uydu antenleri geliyor? Anten denilince akla gelen Türkiye’nin en büyük markası nasıl oluştu kısaca özetler misiniz?

 

ŞENGİZ: NETA Elektronik; 30 yıldır uydu tv pazarında yer alan, 15’i Ar-Ge’de olmak üzere yaklaşık 200 kişinin çalıştığı köklü bir sanayi kuruluşudur.

Güçlü marka oluşma sürecinin arkasında, güçlü bir Ar-Ge olması yatmaktadır. Bu gücü sayesinde NETA, Türkiye’de birçok ilki gerçekleştirmenin haklı gururunu yaşamakta.

Neta Elektronik, kurulduğu ilk günlerden bu yana tüm ürünlerini, dışarıdan hiçbir üretim lisansı veya know-how kullanmaksızın, tamamen kendi ARGE’si ile geliştirmiştir.

Başlangıçta TV dağıtım santralleri ve TV anten kuvvetlendiricileri ile başlayan üretim aşaması, günümüzde ileri teknoloji ürünü dijital yüksek çözünürlüklü (High Definition) set üstü kutular (set top box), profesyonel alıcılar, mobil uydu sistemleri ile devam etmektedir.

Ürünlerimizi yalnız iç piyasaya değil aynı zamanda Katar’dan İngiltere’ye, Rusya’dan Avustralya’ya yaklaşık 30 ülkeye düzenli olarak ihraç ederek, ülkemize katma değer kazandırmaya devam etmekteyiz.

 

GÜLEGÜLE: Şehirlerarası otobüs pazarında önemli bir daralma yaşandı. Sektörün önemli iş ortaklarından birisi olarak bu durum NETA’yı nasıl etkiledi; hedefiniz neydi, hedefinize ulaşabildiniz mi?

 

ŞENGİZ: 2016 yılı hedeflerimizi belirlerken mevcut pazarın durumu, yatırım yapacak firmalar ve üreticilerin hedefleri doğrultusunda çalışma yaptık.

Genel olarak beklentilerimizin sağlandığı 2016 yılında, özellikle filolarına Yeni Trevego katan firmaların neredeyse tamamına yakının NETA’yı tercih etmesi bizi oldukça mutlu etti.

Yine sektörün en büyük oyuncularından Anadolu ve Pamukkale Turizm firmalarının da markamızı tercih ettikleri bir yıl olması sebebi ile, 2016 bizim için önemli bir yıl olarak hatırlanacak.

Ayrıca 2016 yılında özellikle Doğu bölgesi firmalarının yatırım yapması, hedeflerimizin gerçekleşmesi açısından önemli oldu.

İlk günden beri firmamızı tercih eden Van Gölü Turizm de bu güzide firmaların başında gelmektedir.

 

GÜLEGÜLE: Pazardaki daralmanın 2017’de sürmesi ve hatta daha fazla olmasından korkuluyor. Siz bu konuda neler söylersiniz? Hedef düşürecek misiniz?

 

ŞENGİZ: 2017 yılının ilk 3 ayı baz alındığında bariz bir daralma görülmekte. Beklenti de bu yöndeydi.

Özellikle yatırımcılar yüksek döviz kuru altında zorlanmakta, üretici bazlı düşündüğünüzde de durum pek farklı değil. Beklentimiz bu daralmanın bir süre daha devam edeceği yönünde.

Pazardaki daralmaya rağmen 2017 hedeflerinde ciddi bir azaltmaya gitmedik. NETA’nın büyüyen pazar payı, devam eden müşteri güveni ve yeni ürünlerimizle aynı hedefleri tutturmayı planlıyoruz.

 

GÜLEGÜLE: 2017’de pazara sürmeyi planladığınız yeni ürünleriniz olacak mı?

 

ŞENGİZ: 2017 yılı için hedeflerimiz arasında prototipini de hazırladığımız S.O.T.M. antenler yer almakta. Türkiye TURKSAT 4B uydusunun fırlatılması ile önemli hale gelen uydudan internet hizmeti, bu antenlerle artık hareket halinde de kullanılır hale gelecektir.

Özellikle sivil ve askeri alanda oldukça fazla talebin olacağını düşündüğümüz bu antenler, yine tamamı yerli olacak şekilde NETA Elektronik tarafından geliştirilmektedir.

Diğer yandan yükseklik sebebi bile bazı araçlarda antenlerimizin kullanılması sorun çıkarabiliyordu, bu sebeple 26 cm yüksekliğinde yeni tasarladığımız antenleri sahada oldukça fazla göreceğiz.

Hatırlatmak gerekirse MAN 2017 model iç piyasaya süreceği bütün araçlarda bu antenimizi standart olarak kullanacak. Oldukça estetik olan bu anteni, piyasaya sürülmeden yaklaşık 6 ay sahada test ettiğimizi de belirtmemizde fayda var.

 

GÜLEGÜLE: Sıkıntıda olan sektöre uydu tercihleri konusunda neler önerirsiniz? Mesela; yeni uydu taktıran veya değiştirenler nelere dikkat etmeli?

 

ŞENGİZ: Türkiye’de 11 noktada yetkili servisi olan tek firmayız. İhtiyaç duyulan her geçiş ve bekleme noktalarında oluşturduğumuz servislerimiz, problemli araçlara hızlıca müdahale etmekte.

Malum birçok ithal üründe karşılaşılan yedek parça sıkıntısı, bizim ürünlerimizde yaşanmamakta. Yerli tercih bu anlamda oldukça önemli.  Tabii son dönemlerde yetkili olmayan servislerin de ortaya çıktığını görmekteyiz.

Bu firmalar orijinal olmayan ürünlerle arızalara müdahale etmekteler; ama maalesef bu parçalar 1-2 ay içinde yine arıza vermekte. Yetkili Servislere gitme konusunda ısrarcı olunmasında fayda var.

 

GÜLEGÜLE: Son olarak söylemek istedikleriniz nelerdir?

ŞENGİZ: Sürekli toplantılarımızda ‘sektörün bizim için hep yeni olduğundan’ bahsederdik. Ama 2017 yılı itibariyle tam 11 yıldır mobil ürünler tasarlayarak, üreterek bu sektörde varlığımızı devam ettirmekteyiz.

Bu piyasada eski bile sayılırız. Artık 4. jenerasyon antenlerimiz neredeyse sıfır hata ile piyasada kullanılmakta.

Türkiye’de yolcu taşımacılığı yapıp, filosunda NETA anten kullanmayan firma neredeyse yok. Tüm bu firmalara bizi tercih ederek yerli üretime sağladıkları katkıdan dolayı teşekkür ederiz. Tabii ayrıca üretim bandında, birçok modellerinde NETA mobil antenlerini araçlarına takarak müşterilerine teknolojik ürünler sunan MAN ve TEMSA’ya da bizleri ve yerli üretimi destekledikleri için teşekkür ederiz…

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."