• Dolar Alış / Satış: 3.879 / 3.886
  • Euro Alış / Satış: 4.576 / 4.584
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Hâlâ otobüsle mi seyahat ediyorsunuz?

9 Kasım 2016
Hâlâ otobüsle mi seyahat ediyorsunuz?

ETİK değerler, yaşamın her anında önemli ve dikkat edilmesi gereken detaylardır. İnsan dünya üzerinde tek başına yaşayan bir varlık değil, dolayısıyla birlikte yaşamanın doğurduğu yazılı kurallar yanında yazılı olmayan bazı kurallara da uymak zorunda. Bu zorunluluk yasal bir zorunluluk olmadığı gibi, herhangi bir yasal yaptırımı da söz konusu değil. İşte, bu yasal zorunluluğu ve yaptırımı olmayan kuralların genelini etik değerler olarak nitelendirebiliriz. Herhangi bir konunun veya eylemin sadece ilgili olduğu alanda değil ahlaki değerlere de uygunluğunun genel adı olarak da açıklayabiliriz bu değerleri.

Reklam sektörü gün geçtikçe büyüyen ve yeni mecralara yayılan bir sektör, çok değil birkaç yıl öncesine kadar reklam sadece basın yayın ve medya yoluyla yapılabiliyorken bugün görsel ve işitsel her yolla yapılabilmekte. Tek gözü görmeyen otopark görevlisinin gözlüğünün işlevsiz gözünün önündeki camına reklam aldığı bir ülkede yaşıyoruz. Bu nedenledir ki, reklam artık her yerde diyebiliriz. Sosyal medya araçları da, bu konuda oldukça etkili ve işlevsel. Birçok firma ve ürün reklamı artık sosyal medya aracılığıyla, çok daha büyük bir kitleye çok daha düşük maliyetlerle ulaştırılabiliyor. Tabii sosyal medya bir yandan da ateşten gömlek. Sosyal medya üzerinden reklam yönetimi için profesyonel bir ekibe ihtiyaç olmadığı düşüncesiyle yola çıkarsanız çuvallama ihtimaliniz oldukça yüksek. Günümüzde bir havayolu şirketi var ki, bu konuya çok iyi bir örnek olarak gösterilebilir. Bu öyle bir çuvallama ki, üniversitelerin reklamcılık bölümlerinde ders olarak okutulacak nitelikte. Sanıyorum şirketin sosyal medya hesaplarının yönetimi profesyonel bir ekibin elinde değil, öyle olsa bu kadar pervasızca davranmazlardı. Şirketin sosyal medya hesaplarından birinde yakın tarihte yayınlanan bir reklamın sloganını aynen aktarıyorum; “Hala otobüsle mi seyahat ediyorsunuz? Uçmanın konforunu keşfedin!”. Noktasına, virgülüne, ünlemine kadar aynı slogan. İnsan istemsizce soruyor tabii, bu nasıl bir hadsizliktir diye? Ülke ekonomisine her yıl milyarlarca Lira katkı sağlayan bir sektörü diline dolamak bu kadar kolay mı? Bu ne cüret? Sloganın ana fikri gayet net; otobüsle seyahat konforsuz ve demode, uçakla seyahat konforlu ve rahat.

Sektör bu sloganın hesabını kısa vadede soracaktır, sormalı. Sektör temsilcilerini, hukukçularımızı göreve çağırıyorum. Sektörümüze karşı alenen bir kötüleme içeren ve müşterinin kafasında olumsuz algı oluşturan bu reklam ile ilgili gerekli tüm hukuki girişimlerin acilen başlatılması gerek. Bu girişimlerde bulunurken bir yandan da şapkamızı önümüze koyup düşünmemiz lazım, dışarıdan bu kadar mı güçsüz duruyoruz acaba diye. Bir havayolu şirketi başka bir havayolu şirketini küçük düşürecek bir sloganla reklam yapabilir mi, ya da demiryolu taşımacılığını? Böyle bir örnek henüz yok, muhtemelen olmayacak da. Peki, otobüsçüyü nasıl ve neden bu kadar kolay kötüleyebiliyor? İşte düşünülmesi gereken nokta bu aslında, nerede neyi yanlış yaptığımızı ya da neyi yapmadığımızı iyice düşünüp bundan sonrasında nasıl hareket etmemiz gerektiği kararına öyle varmamız gerek. Bugün bu şirkete haddini bildirmezsek, yarın başımıza daha büyük sorunlar açılabilir.

Bu arada, bizler de reklam çalışmalarımızda malum havayolu şirketinin ve benzerlerinin uçak içerisinde bir şişe su için 5 Lira ücret aldıklarını, 15 kg üzeri bagajın her kilogramına 6 Lira ücret aldıklarını, istisnasız her seferde oluşan saatlerce rötarları, uçuştan on iki gün öncesinde iptal edilmediği takdirde iade tutarından asgari 60 Lira ceza kesilen biletlerini ve bunun gibi birçok insanüstü uygulamalarını kullanmayı biliriz. Bunu neden mi yapmıyoruz? Çünkü biz hala, o yasal olarak konulmayan ve yasal hiçbir yaptırımı olmayan etik kurallarını benimsiyor ve ticaretimizi ticari ahlak ve etik kuralları çerçevesinde yürütmeyi tercih ediyoruz.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."