• Dolar Alış / Satış: 3.778 / 3.785
  • Euro Alış / Satış: 4.637 / 4.645
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Hizmetleri kısmak yerine geliri artırmak gerekiyor

26 Aralık 2017
Hizmetleri kısmak yerine geliri artırmak gerekiyor

DOĞRUDUR ücretsiz servisler bu sektörün yüküdür; sınırsız ikramlar da öyle… Bu yük olmasa, otobüsçünün cebine ciddi miktarda ek bir gelir girecek. Ama bir doğru daha var tabii; otobüsçülük sektörü, bir hizmet sektörüdür. Hem kendi arasında, hem de diğer taşıma modlarıyla kıran kırana bir rekabet söz konusu. Yolcu, en kaliteli taşıma hizmetini, en ucuza satın almak istiyor.

Birinin; örneğin havayolunun arkasında devlet desteği var; yakıtı vergisiz alıyor, yer hizmetleri ücretsiz. Hal böyle olunca, kışın otobüslerden daha ucuza yolcu taşıyor. Otobüsle 12 saatte gittiğin yere de 1 saatte gidiyor. Yolcunun önüne bu iki seçeneği koyduğunuzda, şansınız çok çok az olur. Keza aynı durum, yüksek hızlı trenler için de geçerli. Nitekim Konya, Eskişehir, Ankara hatlarında otobüsçüler bu yüzden çok büyük mevzi kaybetti.

Şimdi böyle bir rekabetle karşı karşıyaysanız, sizin de rekabet silahlarınızın olması gerekiyor. Bana göre bu yüzdendir ki, özellikle büyük firmalar zaman zaman zarar etmelerine rağmen ücretsiz servis uygulamasından vazgeçmiyor. İkramı ise, bırakın kaldırmayı daha da zenginleştiriyorlar. Haklı olarak ‘İyi de bu iki durum birbirleriyle çelişmiyor mu’ diye soruyorsunuz. Çelişkili gibi görünse de öyle değil; burada önemli olan nokta bu hizmetleri kaldırmadan para kazanmayı öğrenmek… Nasıl; tabii ki gelirleri artırırak. Kalitesi yüksek bir hizmet veriyorsanız, bunun bedeli de yüksek olmalı.

Bir firma servissiz ve küçük ikramlarla yolcuyu 50 liraya taşıyorsa; servis hizmeti veren, sandeviç ikramında bulunan firmanın yolcuyu 55 liraya taşıması gerekiyor.

İşte bu 5 lira, ücretsiz servisin ve ikramın bedeli. Siz hizmette kusur işlemezken, bundan da zarar etmemiş oluyorsunuz. Bu yönde müsbet duyumlarım var: Kimi firmalar, 5 lira daha pahalı bilet satmasına rağmen, yolcu sayısı azalmıyor hatta her geçen gün artıyormuş.

Bu konuda pratik bir takım işlemler bile yapılabilir. Örneğin, ‘servis de kullanmak istiyorum, sandeviç de yemek istiyorum’ diyen yolcuya, “bunları 3 liraya satın alabilirsiniz” deyip bilete yansıtabilirsiniz. Eminim kimse bu 3 liraya itiraz etmez. Dolayısıyla yolcuya sunulan bazı hizmetlerden tasarruf etmek yerine, hizmetlerin fiyatını yükselterek, bu rekabette bir adım öne geçebiliyorsunuz.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Güle Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."