• Dolar Alış / Satış: 3.887 / 3.894
  • Euro Alış / Satış: 4.577 / 4.585
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

İhracatın Şampiyonu ISUZU elektrikli otobüsünü tanıttı

14 Ağustos 2017
İhracatın Şampiyonu ISUZU elektrikli otobüsünü tanıttı

AKILLI ÇEVRECİ EKONOMİK

ANADOLU ISUZU Ar-Ge merkezinde tasarlanan ‘Elektrikli Otobüs Projesi ve Akıllı Mobilite Sistemleri’, Bakan Eroğlu’nun da hazır bulunduğu toplantıda tanıtıldı. Yoğun nüfusa sahip olmayan kentlerde raylı sistem yerine kullanılacak araç, çevrecilik ve ekonomikliği ile dikkatleri üzerine çekiyor. Genel Müdür Arıkan, “Bugün ideal ulaşım sistemi; düşük maliyeti olan, uzun ömürlü, yüksek kapasiteli, güvenli, konforlu, çevreci, sessiz ve en önemlisi akıllı olarak tanımlanıyor. Anadolu Isuzu olarak, belediyelere tüm bu özellikleri içeren yeni bir çözüm sunmak için kolları sıvadık” dedi.

KÜÇÜK otobüsün 12 yıllık ihracat lideri Anadolu ISUZU, güçlü Ar-Ge yapısıyla, geleceğin akıllı sistemlerine yönelik yatırımlarını sürdürüyor. Lider, Ar-Ge merkezinde yüzde yüz Türk tasarımcı ve mühendisler tarafından geliştirilme çalışmalarına başlanan yeni elektrikli toplu taşıma aracını ve bu araçta kullanılacak akıllı teknolojileri Türkiye’nin dört bir yanından gelen belediye başkanlarına tanıttı.

 

En ileri teknolojilerle üretim yapma kapasitesine sahibiz

Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu’nun da hazır bulunduğu toplantıda konuşan Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan, Türkiye’nin üretim gücüne 33 yıldır katkıda bulunduklarını vurgulayarak, “Anadolu Isuzu kalitesiyle; midibüs, otobüs, kamyon, kamyonet ve pick-up’ların dünyadaki üretim merkezlerinden biri olarak, 23 yıldır ihracat yapıyoruz. Bugün Fransa’dan İtalya’ya, İspanya’dan Litvanya’ya kadar onlarca Avrupa ülkesinde ve Afrika’nın dahil olduğu diğer kıtalarında, Türk tasarımcı ve mühendislerinin geliştirdiği ve Anadolu Isuzu fabrikalarında üretilen araçların satılmasından, ülke ekonomisine yaptığımız katkıdan gurur duyuyoruz.

12 yıldır ülkemizin Midibüs İhracat Şampiyonuyuz. Önemli bir yatırımla hayata geçirdiğimiz 6220 m2 kapalı alana sahip Ar-Ge merkezimiz ile çalışmalarımıza tüm hızla devam ediyoruz. Bugün, ithal çözümlere ihtiyaç duymadan en ileri teknolojilerle üretim yapabilme kapasitesine sahibiz” dedi.

“Ulaşımın geleceği için biz Anadolu Isuzu olarak üretime hazırız” diyen Arıkan konuşmasına şöyle devam etti: “Artık, yeni sanayi devrimi olarak adlandırılan Endüstri 4.0, Nesnelerin İnterneti, Akıllı Şehirler çağındayız. Alışılagelmiş çözümlerin dışına çıkan, daha özgür bir dünyada yaşıyoruz. Şehirleşmenin hızla yükseldiği bu modern hayat, bir yandan da ulaşımı karmaşıklaştırıyor.

Günümüzde raylı sistemlerin çok daha konforlu olduğunu ve herkesin hayali olduğunu görüyoruz. Ancak her kentin, yüksek yatırım maliyetleri nedeniyle bu hayallerini gerçekleştirme imkânı yok. Bugün ideal ulaşım sistemi; düşük işletim, yatırım ve bakım maliyeti olan, uzun ömürlü, yüksek kapasiteli, güvenli, konforlu, çevreci, sessiz ve en önemlisi akıllı olarak tanımlanıyor. İşte tam bu noktada Anadolu Isuzu olarak, belediyelere kentlerinin ulaşımını rahatlatmak için tüm bu özellikleri içeren yeni bir çözüm sunmak için çalışmalara başladık. Dünyada toplu taşıma araçlarında önemli bir aşamaya imza atarak, 24 metre uzunluğunda, çift körüklü ve 300 yolcu taşıma kapasitesine sahip elektrikli toplu taşıma aracımızı geliştirmeye başlıyoruz. Akıllı mobilite sistemine sahip elektrikli toplu taşıma araçlarımızın, düşük yatırım ve işletim maliyetleriyle kentlerin ulaşım sorununa çare olacağına inanıyoruz. Türkiye için hız kesmeden çalışmaya devam edeceğiz.”

İŞTE ISUZU’NUN AKILLI OTOBÜSÜ

– Yoğun nüfusa sahip olmayan kentler için, raylı sistem yerine; düşük maliyetli, çevreye zarar vermeyen ve yüksek yolcu taşıma kapasitesine sahip şekilde tasarlanıyor.

– Yüzde yüz elektrikli ve akıllı mobilite sistemlerini kullanması öngörülüyor.

– Üzerinden bir kabloya bağlı olmadan hareket edebilecek.

– Makul yatırım, işletim ve bakım maliyetiyle, kişi başı maliyetleri de düşürecek.

– Araç ve şarj istasyonu dışında yeni bir yatırıma ihtiyaç duymayacak.

– Raylı sistemlerin aksine, bakımı istenilen yerde yapılabilecek.

– Akıllı teknolojileri sayesinde, arızalar ortaya çıkmadan giderilebilecek. Böylelikle aracın ömrünü uzatmak da mümkün olacak.

– Raylı sistem standartlarında, sessiz ve titreşimsiz hareketiyle yolcularına yüksek konfor yaşatacak.

– Sıfır emisyon, solar kolektörler ile tasarruf sağlayan donanımlarıyla belediyelerin çevreci çalışmalarına destek verecek.

– Aracın tavanında bulunan güneş panelleri ek elektrik sağlayarak, ana sistem dışındaki sistemlerin çalışmasında verimliliği artıracak. Bu sayede araç yenilenebilir enerji kaynaklarından da faydalanabilecek. Güneş enerjisiyle kendi klima gücünü elde eden araç yine Anadolu Isuzu mühendislerinin geliştireceği şarj istasyonlarıyla çok düşük maliyetle şarj edilebilecek.

– Akıllı teknolojiler; aracın durağa kaç dakika sonra varacağını bildirecek. Öndeki otobüs, yolda bir kaza veya sıkışıklık olduğunda arkadaki otobüse haber verecek.

– Hangi aracın ne kadar doluluk oranıyla hangi durağa ne zaman geleceğinden, ısıtma-soğutma sistemlerinin optimizasyonuna kadar birçok konu akıllı teknolojiler sayesinde gerçek olacak.

– Ortada çift körüğe sahip olan bu toplu taşıma aracında yolcuların kullanabileceği Wi-Fi, USB şarj üniteleri gibi detaylar da yer alabilecek. Bu ve benzeri teknolojiler, belediyelerin ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda elektrikli toplu taşıma aracına eklenebilecek.

-Araç aynı zamanda tüm yüksek teknolojili güvenlik özelliklerine de sahip olacak. Yolcu güvenliği için yaya tanıma, bisiklet sürücülerini algılama, önüne bir engel çıktığında otomatik fren yaparak sürücüyü uyaran sistemler, araç takip gibi uygulamalar belediyelere ihtiyaçları doğrultusunda sunulacak.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."