• Dolar Alış / Satış: 3.497 / 3.504
  • Euro Alış / Satış: 4.117 / 4.124
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:15
  • Öğle: 13:14
  • İkindi: 16:57
  • Akşam: 20:00
  • Yatsı: 21:27
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

İrem Bayram sektör basını ile İftar Sofrası’nı paylaştı

13 Haziran 2017
İrem Bayram sektör basını ile İftar Sofrası’nı paylaştı

Akademik bilgisinin yanı sıra, hizmet sektörünün ‘olmazsa olmazı’ olan ‘sevgi’yi de işine yansıtan vizyon sahibi genç lider İrem Bayram, bir yandan firmasını ileri noktalara taşırken, diğer taraftan da sektörün gelişip kurumsallaşmasına katkı sunuyor. Bayram, bu çerçevede sektörel basın ile de sıcak diyaloğa büyük önem veriyor. Genç lider, Bağcılar’daki Seraf Restaront’ta bizleri iftarda ağırladı. Lezziz Diyarbakır yemeklerinin servis edildiği mekan; hizmetiyle de mükemmeldi. İftar süresince yapılan sohbet de en az yemekler kadar lezzetliydi. İşte Bayram’ın sohbetinde öne çıkan açıklamaları:

Gerekli desteği göremiyoruz: Ulaşım sektöründe bu denli büyük işler yapan bizler, maalesef diğer oluşumlar kadar destek görememekteyiz. Bu konuda taşıma modları arasında çifte standart uygulanıyor. Bunun son örneği, uluslararası çalışan yük ve kargo taşımacılarına sağlanan ÖTV’siz akaryakıt miktarının 900 litreye çıkarılması oldu. Ülkeye her açıdan değer katan biz karayolu yolcu taşımacılarının da bu kapsama alınmasını beklerdik. Ama olmadı…  Uçaklar, gemiler hatta özel şirketler de dahil olmak üzere ÖTV’siz akaryakıt kullanırken tek ÖTV’li akaryakıt kullanıp hem de en ucuza taşıyan sektör olmamız bizi aslında üzüyor…

 

Gümrüklerde ulaşım personeli bulunmalı: Daire Başkanımız sayın Mahmut Gürses’e birçok defa bireysel olarak gümrük kapılarında ulaştırma personelinin bulunması gerektiğini aktardım. Sorumlu personellerin olmaması çok ciddi sıkıntılar yaşatıyor. Sıkıntıların başında ise gümrük memuru arkadaşların ulaştırma mevzuatını bilmemeleri. Bildiğiniz üzere; gümrük çıkışlarında aranan yüzde 50’lik doluluk oranı açılan dava sonucu kaldırılmıştı. Ancak o dönemde mevzuatı bilmeyen ve konuyla ilgili bilgilendirilmeyen memurlar, yolcularımızı 5 saat boyunca gümrükte mağdur etmişlerdi. Benzer çok örnek verebilirim. Kendileri de defalarca ulaştırma mevzuatını bilmediklerini dile getiriyorlar. İnşallah en yakın zamanda bir çözüm bulunmuş olur.

 

Best Van büyümeye devam ediyor: Best Van Tur olarak yurtiçinde olduğu gibi yurtdışındaki payımızı da her geçen gün artırıyoruz. Yurtdışı ayağında 2014’ün başlarında zirveleri görmüştük. DEAŞ’ın ortaya çıkmasıyla beraber yolcu sayısında ciddi düşüşler oldu. Ama yine de şükürler olsun 2017’de geçtiğimiz yıla göre yurtdışında yüzde 30, yurtiçinde ise yüzde 60 daha iyiyiz. Best Van Tur olarak; hem doluluk oranında hem hizmet hem de kalitede  çok iyiyiz. Bunun sonucu olarak taşıdığımız yolcu sayısı artmaya devam ediyor. Şükürler olsunki artık Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölge firması olma yönünde ilerliyoruz. Yolcu sayılarımıza baktığımız zaman Van’ın yerel firması değil, bölge firması olduğumuz ortada. Çünkü Bitlis’ten, Muş’tan, Bingöl’den ve Şırnak’tan o kadar çok yolcu taşıyoruz ki, Van yolcularını geçtiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Onların dışında Elazığ ve Malatya’da da ciddi anlamda tercih edilen bir firma oluyoruz. İşte bu bizim için çok önemli…

 

U-ETDS ile yakıtdışı bitecek: Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi (U-ETDS) ile karayollarındaki güvenlik açıkları kapanacak, her türlü yolcu ve yük kayıt altına alınarak yollar daha güvenli hale gelecek. Artık bütün hayat dijitalleşiyor, ben şahsen firma sahibi olarak yolcunun kimlik bilgisini bilmek istiyorum. Ulaştırmadan önce ben bilmek istiyorum. Neden bilmek istiyorum, çünkü o araçta benim yolcum taşınıyor ve yolculardan sorumlu tuttuğum kaptanlarım var. Bu anlamda U-ETDS’in çok faydalı olacağına inanıyorum.

Öte yandan sistemin en önemli diğer bir faydası ise yoldan aldığımız yolcuları da artık online olarak iletmiş olacağız; böylelikle ‘ördek yolcu’ tarihe karışmış olacak. Sektörümüz ile ilgili maalesef bir tane veri bulamıyorum ve bu bizim temsiliyetimizde güçsüzleşmemize sebep oluyor. Sektörün geneli olarak, yurtdışına taşıdığımız yolcu sayısı ile ilgili de elimizde net bir veri yok.

Nasıl ki hava yollarında taşınan yolcu sayısı net ise U-ETDS ile bizde de net  veriler ortaya çıkacak.

 

Belgesiz araçların kazaları: Son günlerde kazaya karışan araçların geneli, belgesiz olarak çalışan korsanlar… Bizim B1 ve D1 belgelerimiz var; bu belgeleri tüm yolcularımız bireysel olarak, hatta tur olarak da kiraladıklarında görme hakkına sahiptirler. Bunun dışında kaptanlarımızın SRC belgesi ve aynı şekilde psikoteknik belgesi olmadan araç kullandırmıyoruz.

 

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."