• Dolar Alış / Satış: 3.509 / 3.515
  • Euro Alış / Satış: 4.178 / 4.185
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:44
  • Öğle: 13:04
  • İkindi: 16:27
  • Akşam: 19:10
  • Yatsı: 20:30
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

İZOTAŞ’A METRO MÜJDESİ

8 Mayıs 2017
İZOTAŞ’A METRO MÜJDESİ

İzmir’de yapılması yıllardır bürokratik engellere takılan Halkapınar-Otogar Metro hattı için Ulaştırma Bakanlığı tarafından proje hazırlandı ve ÇED süreci de başlamış oldu. EBOD Başkanı Serdar Gerilakan, geç kalınmakla birlikte kararı sevinçle karşıladıklarını ifade etti…

İZMİR, Türkiye’nin üçüncü büyük metropolü… Raylı sistem, son yıllarda kentin birçok noktasını içine alarak hayli gelişti. İzmir’in en önemli kusurlarından birisi; her yıl milyonlarca yolcunun gelip gittiği İzmir Otogarı’na (İZOTAŞ) metronun gitmemesiydi. Yolcu istedi, otogar esnafı adına Ege Bölgesi Otobüs İşletmecileri Derneği (EBOD) istedi; ancak bu istek yıllarca bürokratik engeller yüzünden bir türlü karşılık bulmadı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, artan baskıları dikkate alarak, Halkapınar-Otogar yer altı metrosu 2014-2017 yatırım programına alarak ilk adımı attı. Üçkuyular-Narlıdere, Buca-Üçyol metro projelerinde ilerleme kat edilmesinin ardından gözlerin çevrildiği Halkapınar-Otogar projesi ile ilgili olarak bakanlık tarafından hazırlanan proje, İzmir Valiliği’nden onay aldı ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından ÇED süreci başlatıldı.

Şehir içi trafiği önemli ölçüde rahatlatacak olan 4,5 kilometrelik metro hattında 5 durak bulunacak.

Halkapınar’da bulunan depo ve bakım sahasındaki bölgede aktarma istasyonu inşa edilecek. Metro,  Halkapınar İstasyonu’ndan başlayacak, Şehitler Caddesi (Vakıflar İstasyonu) altından ve Kamil Tunca Bulvarı (Altındağ ve Çamdibi İstasyonları) altından devam ederek Otogar’da sona erecek.

İstanbul’da yapımı tamamlanan Üsküdar-Sancaktepe Metro hattında uygulanan aç-kapa yöntemi, Halkapınar-Otogar Metro Projesi’nde de uygulanacak. İşletme ve yapım maliyetlerini önemli ölçüde düşürecek olan ve tavan çökmeyi engelleyen aç-kapa sistemi ile çevredeki yapılara zarar verilmesinin de önüne geçilmiş olacak. Proje, 531 milyon TL’ye mal olacak.

Kısa sürede tamamlanmalıdır!

Kararı gazetemize değerlendiren EBOD Başkanı Serdar Gerilakan, “İzmir Şehirlerarası Otobüs Terminali, Türkiye’nin en önemli otogarlardan birisi. Bugüne kadar otogarın raylı sistem bağlantısının olmaması büyük bir zaafiyet, büyük bir yanlış, büyük bir eksikliktir. Yıllardan söylüyor; çalmadığımız kapı bırakmıyoruz.

Ancak proje hep bir yerlere takıldı. Bakanlığın, metroyu yatırım planına dahil etmesi, geç kalmakla birlikte sevindiricidir. Umarım, proje kısa sürede tamamlanır ve büyük bir eksik ortadan kalkmış olur” şeklinde konuştu.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."