• Dolar Alış / Satış: 3.879 / 3.886
  • Euro Alış / Satış: 4.576 / 4.584
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Körfez Köprüsü’ne karşı çıkılmıyor, çünkü mecburi değil

6 Aralık 2016
Körfez Köprüsü’ne karşı çıkılmıyor, çünkü mecburi değil

ÖNCEKİ hafta Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi olarak, TBMM’de önemli bir toplantı gerçekleştirdik. Toplantının seyri ve orada konuşulanlarla ilgili olarak gazetede haberler yayınlandı. Ben de geçen haftaki köşemde toplantı izlenimlerimi dile getirmiş, bu önemli zirveyi ‘devlet-sektör diyaloğu açısından ‘iyi bir başlangıç’ olarak nitelendirmiştim.

Toplantıda, Sektör Meclisi tarafından hazırlanan ve tüm karayolu yolcu taşımacılarını kapsayan ‘Sorunlar ve Çözüm Önerileri’ raporu masaya yatırıldı.

Raporda dile getirilen 5 sorundan birisi, köprülerin sektöre getirdiği ek maliyetlerdi. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Körfez Köprüsü ve yeni yapılacak köprülerin sektöre yük değil açılım getirmesi talep edildi.

Bu konuyla ilgili olarak, hükümet kanadı Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Körfez Köprüsü ‘bir’ olarak ele aldı ve devletin bu büyük yatırımları karşılamak için, bu yüksek ücretleri koymak zorunda olduğunu dile getirdiler.

Şehirlerarası otobüsçülerimiz de söz alıp yüksek geçiş ücretlerinin sektöre faturası hakkında detaylı bilgiler paylaştı.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Körfez Köprüsü’nün ‘bir’ olarak ele alınması konusunda ben de söz alıp, burada bir mantık hatasının yapıldığını dile getirdim.

Şöyle ki; Körfez Köprüsü geçiş fiyatları, gerçekten de beklenenin çok üzerinde. Ancak bugüne kadar konuyla ilgili olarak sektörden ciddi bir karşı çıkış olmadı… Nedeni, bu köprünün zorunlu olmaması ve en önemlisi de feribot gibi bir alternatifinin olması. Bu köprüden dileyen otobüsler faturasını ödeyerek geçiyor; istemeyen ise dün olduğu gibi İDO’nun feribotuna gidiyor. Özgürlük işte bu açıdan çok doğru ve güzel bir şey…

Benim edindiğim bilgelere göre Körfez Köprüsü’nü sadece birkaç önemli firma kullanıyormuş. Yani otobüslerin ağırlıklı kısmı yine ‘feribot’ diyor…

Peki Yavuz Sultan Selim böyle mi; tabii ki hayır. Çünkü burada ‘mecburiyet’ var… İstanbul Otogarı’na gelecekseniz; ki gelmek zorundasınız, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden başka hiçbir alternatifiniz yok!

  1. Köprü yasak, 2. Köprü yasak; bu böyle olmamalı! İşte bu yasak nedeniyledir ki, otobüsçüler yüksek maliyetten yakınıyor, ‘canımız yanıyor’ diye figan ediyor.

Siz 2. köprüyü de otobüslere serbest bırakın; dileyen 3. köprüyü yine kullansın.

Bu arada, köprünün tüm yükünü otobüs ve kamyonların sırtına yüklemek de pek insaflıca değil. Sektör adına talep edildiği gibi; bu yük diğer köprü ücretlerine zam yapılarak paylaştırılsın. Madem bu köprü ülke olarak şanımızdır, hepimiz bunun için bir bedel ödeyelim.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."