• Dolar Alış / Satış: 3.937 / 3.944
  • Euro Alış / Satış: 4.668 / 4.676
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

KRİTİK TOPLANTI

1 Kasım 2016
KRİTİK TOPLANTI

3, köprü ve çevre yolunun zorunlu hale getirilmemesi için itirazlarımızı sürdürüyoruz; yok illa da kullanacaksak o zaman Ataşehir’deki otogar da tıpkı Alibeyköy gibi çürüğe çıkıyor. Çünkü otogar Ataşehir’e yapılırsa, yeni otogara geri dönüş yapılacak, mesafeler uzayacak, maliyet ve eziyetler artacak. Artık Kurtköy, otogar için kaçınılmaz yer haline gelmiştir. Ben Üçüncü Köprü’deki yanlış hesabın Bağdat’tan döneceğine inanıyorum, eğer bu gerçekleşirse Ataşehir’deki otogar yerinde kalabilir. Ancak netleşene kadar belediyenin Ataşehir’deki otogar ihalesini askıya alması gerektiğini düşünüyorum. Alibeyköy’ün kullanılıp kullanılmaması da, şu an bir sorun olarak karşımıza çıktı. Otobüsçünün rotası üçüncü çevre yolu ve üçüncü köprüden geçecekse – ki ben değişmesinden yanayım-, durak noktalarının kuzeye doğru kaydırılması gerektiğine inanıyorum. Şu halde, Ataşehir devre dışı bırakılarak Kurtköy derhal bizim Anadolu Yakası’ndaki durak noktamız haline gelmelidir. Artık bunun üzerinde durulmalı.

***

TOBB Sektör Meclisi toplantımızı 23 Kasım’da TBMM’de yapacağız. Bu toplantıyı meclisteki komisyonların başkanları, sözcüleri, Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri ve ilgili kurumlardan temsilcilerin katılımını sağlayarak daha etkili hale getireceğiz. Bu toplantı, tüm karayolu yolcu taşımacıları açısından önemli bir fırsat. Şehiriçi ulaşımcısı arkadaşlar, toplantı için çok güzel bir hazırlık yapıyorlar. Taleplerini çok net biçimde bize ilettiler. Biz de şehirlerarası taşımacılar olarak hazırlıklarımızı yapacağız; keza turizm taşımacıları da aynı şekilde hazırlanacaklar ve biz konularımızı/sorunlarımızı bu toplantı vesilesiyle TBMM’ye taşımış olacağız.  Şehirlerarası otobüsçüler olarak bizim devletten isteyeceğimiz hususlar çok sınırlı. 3. Köprü ve Osmangazi Köprüsü’nün getirdiği maliyet bunların başında yer alıyor. Biz, buralarda indirimler yapılmasını talep edeceğiz. Aksi takdirde otobüsçünün bu maliyetler altında bu işi yürütemeyeceğini açıkça dile getireceğiz. Biz çevre yolu ve köprülerin, ‘zamandan’ kâr ettirmesini istiyoruz. Oysa hiç de öyle değil. 3. köprünün yük taşımacılığına zaman açısından getirdiği rahatlık şehirlerarası otobüsçülere yansımadı.  Hatta zaman açısından büyük sekte vurduğu kanaatindeyiz.

20 Aralık tarihinde açılacak olan Avrasya Tüneli ile iki yaka arası geçişlerde – arabalı vapurla beraber- 5 farklı alternatif olacak. Bu da Türkiye adına, İstanbul adına büyük kolaylık demektir. Bunlar Türkiye’nin büyük atakları, yatırımlarıdır. Bu büyük projelerin topluma da yarar sağlar şekilde işlemesi gerekmektedir. Uçakla rekabet ettiğimiz bu dönemde, üçüncü köprü zorunluluğu bize büyük yara aldırmıştır. Keza, Bolu, Kocaeli, Sakarya, Karabük gibi yerlere de uçağın olmadığını göz önünde bulundurursak; yakın mesafe taşımacılığında dahi 3. Köprü bizlere büyük zaman ve para kaybettirmektedir.

Bakın; planlanan otomobil geçişi 3. Köprü’ye kaydırılamayınca, taahhüt edilen geçiş sayısını karşılamak için günde 1000 otobüsle bizim oraya mecbur kalmamız da, devletin verdiği taahhüdü karşılamayacaktır. Biz yine FSM’yi kullanalım, ancak ücretlere getirilecek ‘güncelleme’ ile biz örneğin 20 Tl ödeyelim ve bu para 3. Köprü’ye aktarılsın. Bu çözümün Türk milletine, İstanbul halkına ve İstanbul’a gelip giden vatandaşlarımıza büyük kolaylık sağlayacağını düşünüyorum.  Bu taleplerimiz ve önerilerimizi çok net bir şekilde Ulaştırma Bakanı’mıza duyurduk. Sayın Başbakanımıza da konu iletildi. Burada Cumhurun Başı sayın Cumhurbaşkanı’mızdır. Cumhurbaşkanı’mızın burada İstanbul’da halkın çektiği eziyeti bilse, eminim ki bu duruma müdahale edecektir.

Eğer ki, bu karardan geri dönüş olmayacaksa da, maliyetlerde bir iyileştirmeye gidilmesi şarttır. Bursa’ya çalışan bir otobüsçü, 3.Köprü ve Osmangazi köprüsünü kullandığı vakit günde 520 lira gibi bir maliyetle karşılaşıyor. Bu da hemen hemen senede 250.000 Tl eder ki şahsen Bursa otobüslerinin senede bu rakamın beşte birini kazanacağını düşünmüyorum. Maliyetleri biletlere yansıtsak, vatandaşımız bu yükü kaldıramaz.

Bu gerekçeyle mutlaka ama mutlaka bir çözüm üretmemiz gerekiyor.  Bizim bu hususta yaptıklarımız hak aramaktır. Kimse bunu eleştiri olarak değerlendirmesin. Sektörümüzün ve İstanbul’a yolculuk yapan vatandaşlarımızın haklarını arıyoruz. Bu konuda verilen kararların yanlış olduğuna inanıyoruz.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."