• Dolar Alış / Satış: 3.879 / 3.886
  • Euro Alış / Satış: 4.576 / 4.584
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Krizin derinliği 2017’de daha fazla olacak

1 Kasım 2016
Krizin derinliği 2017’de daha fazla olacak

BAŞTA taşımacılar olmak üzere; tüm turizmciler 2016’da büyük kan kaybetti. Rusya, İran ve İsrail ile yaşanan olumlu gelişmeler 2017 için umutları yeşertse de, turizmciler gelecek yılı parlak görmüyor. Yıl sonuna yaklaşılırken her bölgeden gelen rakamların turizm sektörünün 2016 yılında ’afet yılı’ yaşadığını ortaya koyduğunu öne süren Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, “Turizm bölgelerinde dış operasyon yok, ön avans yok, erken rezervasyon yok. Görünen o ki, 2017’de krizin derinliği 2016’dan daha fazla olacak” dedi.

Turistik merkezlerin yılın dokuz ayında 8.6 milyon turist kaybettiğini belirten İşler, 2016 yılının dokuz aylık döneminde en büyük kaybı Antalya’nın yaşadığını, onu sırasıyla İstanbul, Muğla ve İzmir’in izlediğini söyledi.

 

Geç gelen destek, mevtaya serum takmaktan farksız

“İş işten geçtikten sonra gelecek destek, mevtaya serum takmaktan farksız olacaktır” diyen Mehmet İşler, “Ekonomik kayıplarımız, hayal kırıklılarımız olabilir. Ancak bunlar asla ülke sevdamızın önüne geçmemiştir ve geçmeyecektir. Ülkenin geleceğinin söz konusu olduğu yerde gerisi teferruattır. Bunun bilincinde olarak, ekonomik alandaki savaştan mutlaka galip çıkmamız gerekiyor” şeklinde konuştu.

Sektörün desteklenmesi için mevzuatta gerekli düzenlemeler yapılmasını isteyen Mehmet İşler, hükümetten beklentilerini şöyle sıraladı:

“Turizm sektörünün yasası yok, yasamız çıkarılmalı. İhracattan sonra ülkeye en çok döviz kazandıran sektörüz. İhracatçı sayılmamıza rağmen KDV istisnası ve iadesinden yararlanamayan sektörümüze KDV muafiyeti getirilmeli.

Uygun koşullarda finansman arayışındaki sektör Eximbank’tan orta ve uzun vadeli kredi kullanabilmeli, yüzde 50 teminatla yüzde 100 kredi alabilmeli.

Yatırım belgeli tesislerin süreleri uzatılmalı. İstihdamın artması, yetişmiş personelin sektör dışına çıkmaması ve hizmette kalitenin düşmemesi için vergi muafiyetleri ile SGK primlerinin kışın alınmamasını gibi yeni teşvikler getirilmeli.”

 

Sorun tanıtımla aşılabilir

Art arda yaşanan terör saldırıları, başarısız darbe girişimi ve sınırlarının yakınında gelişen olaylar nedeniyle ülkenin zor günlerden geçtiğini belirten Mehmet İşler, “Yurt dışındaki olumsuz imajı gidermek için daha çok çaba harcanması gerekiyor.

Türkiye’nin olumsuz imajı ve algıyı düzeltebilmesi için Avrupa ülkelerinde, hedef pazarlarda ciddi bir halkla ilişkiler ve tanıtım kampanyasına girişilmeli, devlet yerel yönetimlerle ve turizm sektörüyle işbirliği yapmalı” görüşünü dile getirdi.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."