• Dolar Alış / Satış: 3.887 / 3.894
  • Euro Alış / Satış: 4.577 / 4.585
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Mehmet ÖKSÜZ: Kaptanlar tok ve sağlıklı olmalı

21 Ağustos 2017
Mehmet ÖKSÜZ: Kaptanlar tok ve sağlıklı olmalı

Geçim sıkıntısı nedeniyle uzun yol kaptanlarının fiziki ve psikolojik açıdan sağlıksız olduğuna dikkat çeken Mehmet Öksüz, “Bu yol emekçilerimizin maaşı, aylık en az 2 bin 500 lira+prim olması gerekiyor” dedi.

SON dönemlerde, maalesef ölümlü ve yaralanmalı çok sayıda otobüs kazası meydana geldi. Bunların büyük kısmının kaptan hatasından kaynaklanıyor olması; “Acaba kaptanlarımıza iyi bakıyor muyuz ve onlara gerekli önemi veriyor muyuz” sorularını akla getiriyor. Turizm Taşımacıları Derneği (TTDER) Başkan Vekili Mehmet Öksüz, kaptanlarımızı fazlasıyla ihmal ettiğimizi söylüyor ve devam ediyor: Milyonluk araçlarımızı, yolcularımızı ve şirket olarak itibarımızı onlara teslim ediyoruz. Onlar mesleği layıkıyla yerine getirirse başarılı, getiremezse başarısız oluyoruz. Ama diğer taraftan şunu düşünmüyor veya düşünmek istemiyoruz; bu emekçilerin başarılı olması için biz üzerimize düşen sorumluluğu yerine getiriyor muyuz?

KAPTANLARIN hâlâ asgari ücretle çalıştırıldığını belirten Öksüz, şunları söyledi: Kaptanların kazasız-belasız ve kaliteli hizmet sunabilmesi için bedenen ve ruhen çok sağlıklı olması gerekiyor. Bugün yaşanan talihsiz kazalar da gösteriyor ki; kaptanlar fiziki ve psikolojik olarak iyi değil. Kaptanlarımızın yüzde 70’i hasta. Nasıl olmasın  ki! Bir insanın karnı doymuyorsa, gelecek kaygısı yaşıyorsa asla ve asla sağlıklı olamaz. Bizim mesleğimizin temel taşı kaptanlar ise, onlara hak ettiği değeri ve itibarı vermeliyiz. İlk iş olarak, onların maaşlarını iyileştirmemiz gerekiyor. Benim önerim; uzun yol kaptan maaşlarının aylık en az 2 bin 500 lira ve prim olması.

GÜNDE 8 saat çalışan kamu şoförlerinin 3 bin lira aylık aldığının altını çizen Öksüz, “Diğer taraftan, kaptanlarımızı sık sık sağlık kontrollerinden geçirmeli, en iyi şekilde dinlenmeleri sağlamalıyız. Dinlenme noktası çok önemli; çünkü hiç de insanca olmayan koşullarda onları bagajlarda yatırıyoruz. Avrupa’ya bakın; kaptanlar 8 saat çalıştıktan sonra otobüs bagajında değil, dinlenme tesislerinde, otellerde veya evlerinde dinlenmeye çekiliyor. Bizimkiler ise 7/24 mezar gibi daracık bagaja mahkum. Hal böyle olunca, dinlenme şansları olmadığı gibi; büyük risk altındalar. Çünkü bagajlar mikrop yuvası gibi, zehirlenme vakaları bile yaşanabilir. Buradan federasyon ve derneklere; firma sahipleri ve devlete sesleniyorum; kaptanı bagajda yatırma gibi bu çağdışı uygulamaya gelin hep birlikte son verelim!

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."