• Dolar Alış / Satış: 3.516 / 3.523
  • Euro Alış / Satış: 4.182 / 4.189
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:48
  • Öğle: 13:03
  • İkindi: 16:22
  • Akşam: 19:04
  • Yatsı: 20:23
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

MERCEDES-BENZ TÜRK, SEKTÖR BASININA ‘İLKYARI’YI DEĞERLENDİRDİ

28 Temmuz 2017
MERCEDES-BENZ TÜRK, SEKTÖR BASININA ‘İLKYARI’YI DEĞERLENDİRDİ

‘Otobüste son 15 yılın en düşük pazarını yaşıyoruz’

Basına yönelik yemekli toplantıda otobüs pazarını değerlendiren Alper Kurt: İlk 6 ayda turizm de dahil 300 şehirlerarası otobüs satıldı. Yılı sonu öngörümüz, 600’ün de altında. Pazar, son 15 yılın en alt seviyeside…

ŞEHİRLERARASI otobüs pazarının kesintisiz lideri Mercedes-Benz Türk, piyasanın ciddi şekilde daraldığı 2017’nin ilk yarısında da otobüs ve kamyondaki liderliğini sürdürdü.

Mercedes-Benz Türk kamyon ve otobüs yöneticileri, bu sıkıntılı yılın ilk yarısını değerlendirmek üzere, sektör basınını öğle yemeğinde ağırladı.

Katılımın yoğun olduğu yemekte; pazarın durumu ve şirketin 2017 beklentileriyle ilgili rakamlar paylaşıldı.

Otobüs pazarıyla ilgili rakamlar iç karartıcı; yüzde 60’lık bir daralmanın yaşandığı ifade edildi.

Şehirlerarası otobüs pazarının 2016 yılını 1100 adetlerde kapattığını dile getiren Mercedes-Benz Türk Otobüs Pazarlama ve Satış Müdürü Alper Kurt, “Yılın ilk 6 ayında turizm de dahil 300 otobüs satıldı.

Bu rakam, geçen yıla oranla yüzde 60’lık daralma anlamına geliyor.

Yıl sonu beklentimiz ise, 600 adedin altında olacağı yönünde; bu da geçen yıla oranla yaklaşık yüzde 50’lik bir daralma olacağı anlamına geliyor” şeklinde konuştu.

50’inci yılını kutladıkları 2017’yi de otobüste lider kapatacaklarını belirten Otobüs Pazarlama ve Satış Müdürü Alper Kurt, “İlk 6 ayın lideri konumundayız” dedi.

Turizmle ilgili iyi işaretler de yok değil

Soruları cevaplandıran Alper Kurt, şunları söyledi: İlk altı ayın verilerine baktığımız vakit, tablo gösteriyor ki şehirlerarası ve turizm araçlarında son on beş yılın en düşük seviyesindeyiz. Bunu elbet de bizler de öngörmüyorduk.

Burada etkili olan birtakım etkenler mevcut.

Döviz kurunda yaşanan istikrarsızlık ve seyahat otobüsü segmentinde bu seneye özgü ortaya çıkan cazip fiyat seçenekleri birçok filoyu ikinci el araç almaya yönlendirdi.

Daralmanın yüzde 60 seviyesinde olduğu şehirlerarası taşımacılıkta, bu oranın içerisinde bireysel otobüsçülerde yüzde 75’lik bir daralma göze çarpıyor, alım yapmayan müşterinin çoğunluğu bireysel müşteri. Pazarın bireysel müşteri aleyhinde seyrettiğini gözlemliyoruz. Bu nedenle, bu seneyi yönlendiren filo alımlarıdır. Pazarın bu sene çok dar oluşu, herhangi bir gidişata işaret ettiği anlamına da gelmiyor. Önümüzdeki sene için sinyaller gösteriyor ki, turizm kısmı büyüme gösterecek. Üstelik, ilk 5 ayın verilerine baktığımızda karayolu yolcu taşıma sektörünün 230 milyon yolcu adetini geçme ihtimalinin var olduğu gözlemleniyor. Bu arada pazarda kiralık araçlara yönelik bir ilgi de mevcut. Tüm bu gerekçeler ile diyebiliriz ki 2018’de turizm ve şehirlerarası segmentlerinde -normalleri yakalayamasa dahi- sıfır araç talebi olarak bizlere geri dönüşler olacaktır.

 

2+1 yüzde 70’ler mertebesinde

2+1 ile ilgili bir soruyu yanıtlayan Alper Kurt, “Bu trendle ilgili bir istatistik verecek olursak, yüzde 70’ler mertebesine varmış vaziyette. Bu oran geçen seneki trendin bu sene de devam ettiğini bizlere gösteriyor” şeklinde konuştu.

 

  1. el ile ilgili sıkıntımız yok

Kurt: 2.el stoklarımızda herhangi bir sıkıntımız yok. Makul olarak yorumluyorum, hatta makulün altındayız dahi diyebilirim. Bugüne kadar herhangi bir takas sınırı getirmedik, her türlü takasa açığız. Ancak ikinci elde belli bir stoğun sürekli elimizde bulunması gerekiyor. Bu da bir 1.5-2 aylık satış stoğu olmalı. Bu sebeple makulün de altında bir stoğa sahip olduğumuzu söyleyebilirim.

 

Sezonluk kiralama model olamaz

Alper Kurt: Sezonluk kiralama yöntemiyle alakalı belirli bir talebin olduğu bir gerçek. Ancak üreticilerin de belli realiteleri var. Arz noktasında üreticilerin bu talebe nasıl yanıt vereceği muamma. Özellikle büyük filo kiralamaları elbet de olacaktır. Ancak bu metodun genel bir yöntem haline geleceği fikrine katılmamaktayım.

Florya Uludağ Et Lokantası’ndaki  yemekli değerlendirme toplantısına; Mercedes-Benz Türk Otobüs Pazarlama ve Satış Müdürü Alper Kurt, Kamyon Pazarlama ve Satış Müdürü Bahadır Özbayır,  Kamyon Filo Satış Müdürü Haluk Burçin Akı, Kamyon Satış Operasyonları Kısım Müdürü Tolga Bilgisu, Kamyon Ürün Yönetimi Kısım Müdürü Cüneyt Uslu, Otobüs Filo Satış Kısım Müdürü Burak Batumlu ve Sehiriçi Otobüs Kamu Satış Kısım Müdürü Yusuf Adıgüzel katıldı.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."