• Dolar Alış / Satış: 3.778 / 3.785
  • Euro Alış / Satış: 4.637 / 4.645
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Otobüs kaptanlığı ‘yapılabilir’ meslek olmaktan çıktı artık…

11 Aralık 2017
Otobüs kaptanlığı ‘yapılabilir’ meslek olmaktan çıktı artık…

Otobüs kaptanlarının yaşadıkları sıkıntıları, uzun süredir gündemde tutuyor ve onlara hak ettikleri değerin verilmesi için üzerimize düşen sorumluluğu yerine getiriyoruz. Biz sorunlara dışarıdan bakıyoruz; asıl sıkıntıyı ise bu gerçek yol emekçileri yaşıyor. 35 yıllık emektar bir kaptanımızla konuştuk. Anlattıkları gerçekten de hayli düşündürücü. Bunu siz okurlarla paylaşmak istedik. İşte kaptan Kenan Solak’ın anlattıkları:

YAKLAŞIK 35 yıldır otobüs kaptanlığı yapıyorum. Şu anda geçici olarak sektörün önemli firmalarından birisinde kaptanlık yapıyorum. Bundan önce, sektörün ilk üçünde yer alan bir firmada uzun yıllar çalıştım. Firma büyük, ama kaptana verilen değer pek değişmiyor. Maaşımız son derece yetersiz, sosyal haklarımız da kısıtlıydı… Çok yorucu bir iş yapmamıza rağmen doğru düzgün istirahatımız yok. Örneğin; seferden geliyoruz, ‘şoför sıkıntısı var’ deyip tekrar bizi yola gönderiyorlar. Yattığımız otobüs bagajı, haliyle doğru düzgün dinlenme fırsatımız olmuyor.

Biz kaptanların çok büyük sıkıntıları mevcut; çünkü ciddi şekilde kaptan sıkıntısı yaşanıyor. Neden yaşanıyor, çünkü meslek cazibesini kaybetmiş. Kimse kolay kolay yapmak istemiyor.

Deneyimli kaptanlar yüksek maaş nedeniyle zaten kamuya gidiyor.

Bari bizlere emeğimizin karşılığını verseler; o da yok… Bu nedenle de maddi sıkıntılar çekiyoruz. İddia ediyorum; uzun yıllardır hiçbir otobüs kaptanı çalıştığının karşılığını alamıyor. Hakettiği değeri görmüyor. Gün geliyor ayda sadece 2 veya 3 kez ailemiz ile birlikte kahvaltı edebiliyor, onlarla vakit geçirebiliyoruz. Kimi zaman ise eve gidelim diyoruz, ‘kaptan yok’ deyip bizi direksiyon başına çağırıyorlar. Mecbur kalıyoruz gidiyoruz. İş yok, hayat zor… Biz kaptanların hiç bir şekilde bir yerlerde hakkı da aranmıyor. Tüm bunların sonucunda artık doğru düzgün şoför de yetişmiyor. Uzun yol deneyimi olsun olmasın; başvuranları direksiyonun başına oturtuyorlar. Hal böyle olunca da, kaza yapma riski kat kat artıyor. Bunun yanında mevcut kaptanların doğru düzgün dinlenememesi, uykularını alamaması da kazanın yegane sebeplerinden… Bir kere yattığımız yer, yer değil; küçücük kapalı, havasız bir yer. Hakkımızı alamıyoruz, kafamızda bir sürü sorun olduğu için aldığın parayı da evine getiremiyorsun. Bu saydıklarım bütün kaptanların ortak sıkıntısıdır. Maddi durumlardan dolayı evinden, ailesinden olan çok sayıda arkadaşımız var. Bakın bugün bir motorcu bile 2 bin 500 lira alırken, biz asgari ücretle çalıştırılıyoruz.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Güle Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."