• Dolar Alış / Satış: 3.516 / 3.523
  • Euro Alış / Satış: 4.182 / 4.189
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:48
  • Öğle: 13:03
  • İkindi: 16:22
  • Akşam: 19:04
  • Yatsı: 20:23
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Otobüsçülük hızla mevzi kaybediyor…

5 Ekim 2016
Otobüsçülük hızla mevzi kaybediyor…

SON aylarda yaşanan sürece iyi baktığınızda, otobüsçülüğün hızla mevzi kaybettiğini, diğer taşıma modları karşısındaki rekabet gücünü kaybetmeye başladığını göreceksiniz. Peki yapılanlar sistematik bir politikanın ürünü müdür, yoksa aslında tesadüfi midir?

Mesela Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün şehirlerarası otobüslere mecburi hale getirilmesi konusunu ele alalım. Neresinden bakarsanız bakın, uygulama ekonomiye, mantığa ve işleyişe uygun değil. Sektör de büyük zarar görecek, yolcu da ve haliyle ülke ekonomisi de… Ekstradan gidilen 100 kilometre yolun elbette ekonomik karşılığı önemlidir. Ancak asıl önemli olan konu, otobüs taşımacılığının cazibesini iyice kaybetmesidir. Özellikle yakın mesafelere gidenler için şehiriçinde kaybedilecek 1-1,5 saatlik kayıp zamanın önemi son derece büyüktür. Binlerce öğrencimizin, Kocaeli ve Sakarya’ya günübirlik gidip geldiğini biliyoruz. Bu öğrencilerimiz artık bir saat daha erken kalkacak ve bir saat daha geç eve dönecek. Bu 2 saatlik kayıp nedeniyle yaşayacakları stres, onların eğitimini de olumsuz etkileyecektir. Şimdilik İstanbul’un Avrupa yakasından Kocaeli ve Sakarya’ya hızlı tren gitmiyor. 2017’de bu mümkün olacak. Sorarım, bu durumda hangi öğrenci otobüsü tercih eder?

Aynı şekilde Ankara’ya otobüsle 5,5 saatte gidebiliyordunuz. Dar ve orta gelirliler bu seyahatlerinde ağırlıklı olarak otobüsü tercih ediyordu. Uzayan yolculuk süresi, bunu da olumsuz etkileyecektir.

Bir gelişmeye daha dikkat çekmek istiyorum; geçen hafta gazetemizin manşetinde yeni Ankara Şehirlerarası Otobüs Terminali ile ilgili bir haber yer aldı. Otogar için belirlenen nokta, ‘kör’ diye tabir edilebilecek bir nokta. Başkentli otobüsçülerin dediklerine göre, yolcunun otogara gitmesi veya oradan Ankara içerisinde dağılması tam bir eziyet olacakmış.

Üstelik bir de, otogarın hiçbir kentiçi toplu taşıma bağlantısı da yokmuş. İnsan ister istemez düşünüyor; bu yapılanlar otobüsçülüğü gerçekten küçültüp köşeye sıkıştırma politikası mıdır?

Devletin hava ve demiryolu taşımacılığını kollayıp geliştirmek niyetinde olduğunu zaten biliyoruz. Bu modların büyümesine de karşı olmadığımızı defalarca dile getirdik. Ancak otobüsçülüğü gerçekten gözden çıkardıklarına da inanmak istemiyoruz. Çünkü otobüsçülük dün de vatanına milletine fedakarca hizmet verdi, bundan sonra da vermek istiyor.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."