• Dolar Alış / Satış: 3.521 / 3.528
  • Euro Alış / Satış: 4.133 / 4.141
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:10
  • Öğle: 13:15
  • İkindi: 17:01
  • Akşam: 20:07
  • Yatsı: 21:36
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

‘Otobüsçüye yepyeni açılımlar sunacağız’

9 Ağustos 2016
‘Otobüsçüye yepyeni açılımlar sunacağız’

İnfoteks Genel Müdürü Mustafa Yavuz, sektöre yönelik hizmetlerini ve yeniliklerini anlattı

İnfoteks otobüs sektörüne yönelik hizmetlerine 3 yıllık bir ara vermişti. Yeni teknolojilerle geri döndüğünüzü söylüyorsunuz; bundan bahseder misiniz?

Bu süre içerisinde havacılık sektörüne yönelik önemli çalışmalarımız oldu. 3 yılda yolcu taşımacılığında ekip ve ekipman üretme tekniklerini özellikle çok geliştirdik. Havacılık sektöründe yakıt tüketiminin önemini kavradık ve otobüs taşımacılığında da bunun önemli olacağını kavradık. “Hafif ekran” sloganıyla yola çıkan bir firma olduk, 3,5 kg’lık bir ekranı 450 grama düşürmeyi başardık. Bununla da dünyanın en hafif endüstriyel ürünü ödülünü almak için hazırlanıyoruz. Biz, böylece havacılık sektörüne yönelik ürettiğimiz ürünleri, çok düşük rakamlara otobüs sektörüyle buluşturduk. Bunu sektöre ‘vefa borcu ödemek’ olarak niteleyebiliriz. Biz otobüsçümüzü yalnız bırakmayacağız. Bu husustaki en önemli hamlemiz yerli üretim yaptığımız fabrikamız… Aldığımız robot hatlar ile; birinci sınıf üretim kabiliyeti olan bir tesisi ülkemize sunduk. Sonuçta, yerli bir otomobilimiz hala yok ancak, en azından elektronikte ‘en iyi’ olarak lanse edebileceğimiz bir firma bir tesis kurduk. Otobüs koltuk arkası eğlence sistemlerini de Türkiye’deki bu tesisimizde üretme kararı aldık. İnşallah, yerli ve milli olarak robotlar vasıtasıyla insan eli değmeden bu üretimi gerçekleştiriyor olacağız. Bu arada Apple’ın da kullandığı Gorilla marka ekran kullandığımızın altını çizmek istiyorum. Bizim ürünlerimizi gören insanlar da fark ediyorlar ki, bu ekipmanda sıradan lcd ekranlar kullanılmamış, kalitesi belli oluyor. Ancak bu kaliteyi, yüksek maliyetlerle otobüsçümüze yansıtma taraftarı değiliz. Aslında maliyetlerin bir kısmını da İnfoteks olarak biz karşılıyoruz; yaklaşık 130.000 ekran ve 24 milyon yolcuya hizmet veren bir firma olarak, 3 yıl ara vermemize rağmen bir tane servisimizi bile kapatmadık. Biz aynı zamanda bu ‘ahde vefa’ prensibiyle, aynı zamanda menşei belli olmayan, TUV ve Sanayi Bakanlığı’nca testleri yapılmamış, adeta ‘işporta’ malı ekranları otobüsçülerimizin milyonluk araçlarına takmalarının önüne geçmek istiyoruz. Özetle; otobüsçümüz ekran taktırırken de, otobüs aldıkları gibi bir ‘yatırım’ yaptıklarının farkına varmaları gerekir. Fiyat odaklı, acele iş görme odaklı bu yatırımlar, önünde sonunda otobüsçümüze dert olacak yatırımlar haline dönüşebilir.

Biliyorsunuz, sektörün önündeki en büyük sorunlardan birisi de ‘telif’ meselesi… Biz bu konuda da sektöre çözüm ortağı olmak istiyoruz. Bu çerçevede şu an itibariyle Türk Telekom’un çeşitli projelerinde partner olarak çalışıyoruz. Biz  ücretsiz müzik yayını konusunu çözmek üzereyiz, sektöre yansıtıldığı gibi en uygun yol yasal düzenleme yapmak değil elbette. Yasal uygulamayı da reklam vs. gelirleri ile aslında kârlı bir hale bile getirebileceğimizi görüyoruz. Diğer sektörlerle yaptığımız işler bize bir şey gösterdi: Otobüsle seyahat etmeyen yolcular, bilet parası dışında birçok şeye –ikramlar gibi- para harcayabiliyor. Ancak gördük ki, bizim sektörümüz ‘bunu biz başaramayız’ anlayışı içerisinde. Bu görüşe katılmıyoruz, bir yolcu 45 TL’ye bilet alıyor diye, sizin sunduğunuz ekstralara para veremeyecek hâle gelmez. Olsa olsa, sizin yolcuya yanlış yaklaşımınız yüzünden ‘size harcayacak’ parası olmaz.

İnfoteks olarak, geliştirdiğimiz koltuk arkası eğlence sistemleri ile entegre modemlerimiz, araç içi güvenlik kitlerimiz gibi birçok yan ürün ile aslında bir ‘sistem’ oluşturduk. Bu sayede örneğin; dijital gazete yayınlarını tiraj kaygısı olmadan ekranlara getirdik, televizyon yayınlarındaki  reklamların üzerine reklam yayını yaparak sistem içi reklam sistemi kurduk. Bu vesileler ile aslında sektöre yeni bir bakış açısı kazandırmaya çalışıyoruz. Biz inanıyoruz ki otobüsteki yolcular aslında bizler için birer potansiyel müşteridir. Biz bu işi yolcu için yapan bir firmayız. Biliyoruz ki otobüsçümüz de yolcu için yapıyor, o sebeple bizim odağımız otobüsçüyü ikna etmek değil, yolcuyu ikna etmek her zaman.

 

Yatırımlarınız ve insan kaynaklarınızdan söz eder misiniz?

Türkiye çapında yaklaşık 250 çalışanımız var. Almanya’yı da eklediğimiz zaman bin kişi civarı oluyor. Ancak biz Türkiye’yi ön plana çıkartmak gayesindeyiz. Yüzde 100 yerli ve milli bir yatırım yaptık. Bunu sağlayabilmek için firmamızda emek veren 60’a yakın yazılım-bilgisayar ve elektronik mühendisimiz var. Kalite yönetim elemanlarımız, siber güvenlik uzmanlarımız var. Veri ve bilgi güvenliği hususunda da çalışan bir firmayız. Kriptolu telefondan tutun da yeni nesil yazar kasalara kadar çok geniş yelpazesi olan bir sektöre hitap ediyoruz. Serviste yaklaşık 70 personelimiz, 60 kadar servis istasyonumuz var. Bunun yaklaşık 10 adetini otobüs sektörü için yönlendirdik. Alacağımız geri dönüşlere göre daha çok servis istasyonumuzu otobüs sektörüne yönlendirmeyi planlıyoruz.

 

Ekranlarda hafifliğinden bahsettiniz. Araçta toplam ne kadar ağırlık düşüşüne sebep olacak, etkileri ne olacak?

100 kilometrede yaklaşık 2,5 kilometreye yakın bir sarfiyat yapacağını öngörüyoruz. Sadece ağırlık değil, ısınmanın da önüne geçerek, araçların klimalarının da az çalışmasıyla bu rakamları elde ettik. Keza, sadece tasarruf bakımından değil, tasarım ve güvenlik bakımından da önde olduğumuzu düşünüyoruz. Güvenlik çok hayati bir nokta; ki biz bu hususu Bakanlığımız’ın gündemine taşımaya kararlıyız.

 

İnfoteks’in ekranlarında hangi yenilikleri göreceğiz?

Yolcuların ekranlardan seyahatleri boyunca, saat fark etmeksizin bankacılık işlemlerini yapabilmelerini sağladık. Bunun için bankalarımızla çok ciddi görüşmelerimiz oldu, onların talepleri doğrultusunda siber güvenlik hususuna eğildik ve bunu sağladık. İnsanlar artık yollardayken, sabah indiğimde bir banka bulayım çabasına girmektense, mesai saatindeki gibi ekranlarından bütün bankacılık işlemlerini yapabilecekler. Sadece sertifikasına 1 milyon dolar harcadığımız bir projemiz oldu bu.  İkinci bir yenilik ise, otobüs içinde bilet satışının kredi kartıyla, Gelir İdaresi Başkanlığı onaylı bir biçimde, fiziki kredi kartıyla yapma şansı sunacağız.

Bu sayede firmaların başını sıkça ağrıtan ara yolcu, biletsiz yolcu problemi de tarihe karışmış olacak. Çünkü sanal bir kredi kartına ihtiyaç duymaksızın yolcunun fiziki kredi kartıyla, Gelir İdaresi Başkanlığı onaylı bir e-bilet anında kesilmiş olacak.infoteks mustafa3

Araçların içerisine entegre edeceğimiz el terminallerinin, bagaj fişi barkodu okuma özelliğine sahip oluşu, otobüslerdeki bagaj taşıma durumuna da bambaşka bir bakış getirecek. Yolcu, ekranından bagajını an be an takip edebilecek, bu sayede firmalar da yolcular da bagaj hususunda bir sorun yaşamaz hale gelecekler. Aynı zamanda bagaj kamera sistemimiz ile yolcular, yolculuk esnasında bagajlarını canlı bir şekilde görebilecekler, bu sayede içinde kırılacak, ezilecek eşyaları bulunan bagajları için endişelenmekten kurtulacaklar. Araçlar içerisinde güvenli bir kasa (para kasası gibi) uygulamamız, bir fırın uygulamamız olacak –YemekMatik adında bir uygulamamız var-. Ekran üzerinden seçilen pizzaların pişirilip servisi gibi olanaklar sağlayacak. Tabii bu son uygulamalarımız evvela pilot olarak uygulanacak. Her araçta uygulamamız bulunmayacak. Bizim kriterlerimizi sağlayan firmaların içinde, özel eğitimli personeli olan araçlara uygulanacak elbette. Zira gerçek VIP hizmetini hayata geçirmek istiyorsak, belli kurallarımız olmak durumunda.

Koltuk arkası TV’lerde ne yapılırsa yapılsın reklam oynatabilmemiz, bu reklam gelirlerinin araçlara adil olarak dağıtımı, kişilerin birebir reklam verenlerin anketleriyle karşılaşması ve devamında reklam ajanslarına online olarak bu anket sonuçlarını paylaşabilecek yapay zekası olan bir raporlama sistemi de projemizin bir diğer yenilik ayağı olacak. Filmler, müzikler vs. yani alışageldiğimiz tüm hizmetler tabii ki devam edecek. E-Para lisansı alarak günümüzde kanunen yasak olan hareketli araçta ürün satışı sorununu da aşmayı, bu konuda öncü olmayı hedefliyoruz. Biz sistem satıyoruz, ürün satmıyoruz. Örneğin, network oyunları sunduğumuz zaman, araç içinde yaşanan tartışmaları göz önüne alarak, yeni sistemimizde araç içi değil, online bir oyun sistemi kurarak bir sıkıntıyı daha aştık.

Bir diğer yenilik ise tesiste ödeme imkanı. Yolcu koltuk arkası ekrandan seçtiği herhangi bir ürünü tesiste alacağını işaretleyerek tesise gidecek ve ödemesini orada yapmak suretiyle ürünü almış olacak. Bu vesileyle hem yolcu firmanın tesislerindeki ürün yelpazesini geniş şekilde gözlemleyecek ve ona göre alışverişini yapacak hem de tesisler ikinci bir satış politikası kazanmış olacaklar. Özellikle global şirketlerimizden  bu projemize yoğun talepler aldığımızı da belirtmek isterim. Özetle, firmalara para kazandırmaya geliyoruz.

 

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Yakın zamanda Ankara’da 10 bin metrekare alanlı bir yer almayı planlıyoruz. Burada bir otobüs bakım-tamir merkezi  hayata geçireceğiz. Koltuk arkası ekran ve diğer sistemlerini hem Ankara’da hem İstanbul’da servis ve uygulama merkezimizle desteklemiş olacağız. Diğer yandan da bu yetkili servisi olduğumuz araçların ve diğer müşterilerimizin yararlanabilmeleri için bir yakıt alanı açacağız, sizleri de davet edeceğiz oraya. Sektörde billboard ve sticker yatırımlarını da sektöre yansıtmaya başlayacağız.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."