• Dolar Alış / Satış: 3.66 / 3.666
  • Euro Alış / Satış: 4.322 / 4.33
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 07:16
  • Öğle: 12:56
  • İkindi: 15:51
  • Akşam: 18:22
  • Yatsı: 19:42
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Otobüslere ömür katan servis hizmeti

14 Eylül 2017
Otobüslere ömür katan servis hizmeti

KALİTESİ ve sektöre yakın duruşu ile ‘güven’in ilk adresleri arasında yer alan MAPAR Otomotiv, bir yandan hizmet ağını genişletirken, diğer taraftan müşteri beklentilerine en sağlıklı ve hızlı yanıt verebilmek adına servislerinin yetkinliğini geliştiriyor. Güçlü şirketin servis zincirindeki en önemli halkalarından birisi de MAPAR İzmir Şubesi. Şubeyi sizler için gezip, İzmir Genel Müdürü Caner Perk ile hizmetlerinin detaylarını konuştuk. İşte Genel Müdür Caner Perk ile yaptığımız çarpıcı söyleşimiz:

 

GÜLEGÜLE: MAPAR Otomotiv İzmir şubesini gezip gördük, son derece modern bir tesis… Tesisin özellikleri ve burada verilen hizmetlerle ilgili bilgi verebilir misiniz?

 

PERK: Şu an bulunduğumuz servis binası 5.000 metrekareden oluşuyor. 3.000 metrekaresi servis alanı, 2.000 metrekaresi ise idare, depolama ve ofis alanlarımızdır. Bu binamızda mekanik ve elektronik atölyelerimiz yer alıyor. Aynı zamanda ana yedek parça depomuz da bu binanın içerisinde yer alıyor. Servisimizde, alanında uzman 46 personelimiz hizmet veriyor.

İzmir Şubemize ait diğer binamız 7.500 metrekare. 6.000 metrekaresi kapalı alan olan binamızda, komple tadilat/revizyon ve kazalı araçların onarımı gibi hususlarda faaliyet göstermekteyiz. Otobüs ve kamyon ayırt etmeksizin, kazalı olsun olmasın bu araçların tüm bakım, onarım ve tadilat işlerini Mapar İzmir olarak gerçekleştiriyoruz. Otobüslerin A’dan Z’ye yenilenmesi, kazalıysa onarımı, mekanik sorunların tadili gibi tüm hususları tesislerimizde başarıyla neticelendiriyoruz.

 

GÜLEGÜLE: Şubenizde yenilenmiş 2 tane Neoplan Starliner, 1 tane MAN Fortuna otobüs gördük. Bunların yapım aşamasından neticelendirilmesine kadarki süreçten bahseder misiniz?

 

PERK: Sözünü ettiğiniz araçlar 2009 model Euro 5 araçlardı. Araçlar bize geldiğinde, yorgun ve uzun süre otoparkta beklediği için yıpranmış haldelerdi. Başta araçların mekanik aksamı olmak üzere, elektrik aksamı, tüm arızaları onarıldı.

Onarımdan sonra araçları kaporta-boya bölümümüze aktardık. Araçları zeminlerine kadar demonte ettik. Taban döşemeleri, yan ve tavan kumaşları, koltuk döşemeleri, perdeler söküldü, araçların yolcu kabini elden geçirildi. Koltuklar konusunda müşterilerimizin taleplerine göre aracın orijinal koltuklarını yahut müşterimizin seçtiği koltukları aracın içerisine monte ediyoruz. Özetle, MAPAR İzmir’de araçlara ‘yeniden can verdiğimizi’ rahatlıkla söyleyebilirim. Yeniden boyanan, koltukları ve kabini elden geçen bu araçların kullanım ömrünün de en az 5 sene civarında uzadığını öngörebiliyoruz.

Bu arada araçları hem iç hem de dış pazara yönelik hazırlıyoruz. Dış pazarda Türkiye’nin aksine daha çok koltuğa sahip araçlar tercih ediliyor.  Burada gördüğünüz araçlar yurt dışı pazarına sunacağımız araçlardır.

 

GÜLEGÜLE: Sektörün sıkıntılı durumu göz önüne alınıdığında, yaptığınız yenileme işlemlerinin iç pazarda da rağbet göreceğini söyleyebilir misiniz?

 

PERK: Sektördeki sıkıntı göz önüne alındığında, müşterilerin, kendi araçlarını mekanik ve kozmetik olarak yenileyerek kullanım ömrünü uzatma yoluna gideceklerini düşünüyoruz.

 

GÜLEGÜLE: Mapar İzmir’in öne çıkmasının bir diğer göstergesi de sürekli başarı ödülleri alması. Biraz da bundan konuşabilir miyiz?

 

PERK: İzmir şubesi için en büyük önceliğimiz müşteri memnuniyetidir. Bunu gerçekleştirmek için de kalite çıtasını hep yukarıda tutmamız gerekti. Kaliteyi yüksek tuttukça da MAN’ın her sene yaptığı öz değerlendirmelerinde başarılı sonuçlar aldık. 7 senedir MAN ailesinde, İzmir şubesindeyiz.

7 senedir de hep başarı ödülü alacak konumlarda bulunduk. Bu aileye mensup olduğum günden beri her gün mesaimin en az yüzde seksenini müşterilerim ile geçiriyorum. Zaman zaman aracı servise getiren kaptanla, yahut işletmenin yöneticisiyle veya araç sahipleriyle; yani bu işin mutfağından idari kısmına her pozisyondaki mensubu ile dirsek teması halindeyim. Bu da sorunların her açıdan bizlerce görülmesini sağlıyor. Bir diğer kıstasımız ise, ‘kaliteli işi hızlı sonuçlandırmak’. Bizim müşterilerimiz ‘ticari’ araçlarını bizlere emanet ediyorlar.

Araçlarını işletemedikleri her gün onların kâr edememesi demektir. Bunu önemsiyoruz ve işlerini olabildiğince seri şekilde neticelendirmeye gayret ediyoruz. Bu gaye ile gece gündüz demeden, gerek müşterimizin olduğu yerde hatta yol kenarında bile müşterimize hizmet sunuyoruz. Bunun için İzmir’de 4 araçlık bir mobil filomuz var.

Bir tanesi tam donanımlı bir kamyon, acil hizmeti vermek için tam donanımlı bir minibüs ve iki adet küçük acil araçla ekibimiz 24 saat cankurtaranlar gibi acil nöbeti bekliyorlar. Çok geniş bir yedek parça stoğuna sahibiz. Bu da ‘vakit tasarrufunu’ bizlere sağlıyor. Müşterimiz parçayı bulmak için uzun nakliye sürelerini beklemiyor, sorunu anında çözülüyor ve neticede bu müşterimizin memnuniyetini sağlıyor.

Tabii yalnızca bunlar değil, değerli firma sahibimiz Yalçın Şahin beyin insanlarla fazlaca diyalog kuran biri olması hasebiyle kurduğu tesisin de müşterilerimize kaliteli vakit geçirme imkanı sağladığını da belirtmeliyim. Kendisi bana hep şöyle söyler: “Evine ne malzeme alıyorsan, iş yerine de aynısından alacaksın”.

Bu bakış açısıyla biz burada müşterilerimize, dinlenme alanları, yatakhaneler, oyun salonları gibi alanlar kurduk. İkramlarımızı hep onları baş tacı yaptığımız inancıyla hazırlayıp sunuyoruz. Poğaçamızı dahi kendimiz yapıyoruz, meyve ikram ediyoruz, öğle yemeği ikram ediyoruz. Yatakhanelerimiz ise yolda kalan müşterilerimize adeta bir otel odası konforunda konaklama imkanı sağlıyor. Duş, tv, internet, mescid gibi olanaklarla onları hoş tutmaya çalışıyoruz.

Bana göre en önemli özelliklerimizin başında ise şu geliyor: Büyük kazalı araçların onarımı süresince müşterilerimize kendi ikinci el otoparkımızda bulunan bir aracı verip kullanmalarını sağlıyoruz. Onarım bitince aracı geri alıp müşterimize kendi aracını teslim edebiliyoruz.

 

GÜLEGÜLE: Bursa Şubenizdeki tesislerinizde hangi işlemler gerçekleştirilmekte?

 

PERK: Mapar olarak bizim en büyük avantajımız, hizmet verdiğimiz tüm noktalarda, aynı hizmeti birebir sunmamızdır. Yani, Mapar’ın tüm şubelerinde müşterilerimiz aynı hizmetleri, aynı kalite ile alabilmekteler. İki şubemizde de geliştirdiğimiz projeleri, aynı malzemelerle, aynı işçilik standardımızla müşterilerimize sunuyoruz.

 

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."