• Dolar Alış / Satış: 3.859 / 3.866
  • Euro Alış / Satış: 4.551 / 4.559
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Otogar Çalıştayı için Belediyeler Birliği’ne teşekkür ediyorum…

13 Haziran 2016

ÖNCEKİ hafta Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) tarfından Antalya’da ‘Terminaller ve Otoparklar İstişare Çalıştayı’ yapıldı. Öncelikle bu canalıcı etkinliği yaptıkları için Başkan sayın Kadir Topbaş olmak üzere tüm TBB ekibine teşekkür ediyorum. Sektörümüz için hayati önem taşıyan otogarların bu ölçekte ele alınmış olması beni fazlasıyla memnun etti. Bizim beklentimiz buydu. ‘Ben yaptım oldu’ anlayışı ile otogarlar yapıp, bunu şehir dışına atan tüm belediye başkanlarımızın bu toplantıdan ders alacağını umuyorum. Çalıştayda; otogarları, altyapıyı ve çevreyi iyi bilen uzman arkadaşlar değerli fikirlerini sundular.  Bizler, bu tarz toplantıları bir eğitim olarak görüyoruz; çünkü birçok şey öğreniyoruz.

Buralarda edindiğimiz tecrübeleri de sektörümüze aktarıyoruz. Türkiye fikir üretmede çok başarılı, ancak çözüm üretmede başarısız. Bunun önündeki engel ise ‘oligarşik’ düzen… Sivil toplum örgütlerimiz zayıf, akademisyenlerimiz kabuklarına çekilmiş, bazı siyasetçilerimiz ise maalesef seçildikten sonra halka tepeden bakıyor. Tabii öyle olmayanları tenzih ediyorum. Bu koltuklarda oturanlar, ileride Cumhurbaşkanı olabilirler. Bunun örneğini de çok iyi biliyoruz; sayın Binali Yıldırım, çok başarılı bir bakanlık döneminden sonra Başbakan oldu.  Zincirleri kırın, fikirlerinizi paylaşıp yukarılara taşıyın ve sivil toplum örgütlerinden yararlanın. Biz yukarılara taşımaya hazırız, siz yeter ki bizimle istişare edin.

Sektörü temsilen katılan bizler de, çalıştayda Türkiye’de otogarların ulusal ulaşım sistemlerinin birer halkası olduğunu, karayolu yolcu taşımacılığının dünyada giderek büyüdüğünü ve otogarların verimli olmaması durumunda ulaşımın da verimli olamayacağını söyledik. Uçaktan, vapurdan ve trenden inen herkesin, sonuç olarak bineceği araç otobüstür. Otobüsler, her zaman diğer modlardan 3 katı yolcu taşıyacaktır. Otobüsler, aynı zamanda ekonomik bir alternatiftir de… Uçakta yer bulamayan, uçağı pahalı bulan, ekonomik geliri düşük olan insanların bineceği tek vasıta var, o da otobüstür.

Türkiye dünyada otobüsçülüğü en iyi yapan ülkedir. Birçok ülke tarafından örnek alınıyoruz. Buradan yola çıkarak, Türkiye karayolu taşımacılığı hızla büyümeye devam edecek. Türkiye’de uzun yollara uçak, kısa yollara ise otobüs ile gidiliyor. Dolayısıyla uçak ve otobüs entegrasyonu ile ulaşım sistemleri sürdürülecek.  Bu noktada da otogarların önemi artıyor.

Belediyeler Birliği’ndeki arkadaşlar da bizim söylediklerimizi titiz şekilde dinleyip not ettiler. Biliyorsunuz; bir ‘cep terminali’ kavramı var; literatüre girdi ancak uygulama yok. Bir başka sorunumuz ise, kanunlar arasındaki çelişkilerdir. Kanunların eş zamanlı bir şekilde masaya yatırılmasını teklif ettik. Ulaşımın insanlara eziyet ve maliyet olmaktan çıkarılması için; orta ölçekli şehirlerimizde cep terminalleri, toplama merkezleri ve otogar sistemlerinin yapılması gerekiyor.

Bu sistem artık İstanbul’da kolay değil. Biz bir yabancı ülkeye gittiğimizde, trenden indikten sonra nereye nasıl gideceğimizi çok iyi biliyoruz. Bir turizm ülkesi olarak bizde yabancı lisan sıkıntısı var. Turist uçakla İstanbul’a geldi diyelim; Kocaeli’ne gidecek nasıl gidecek bunun bir tanımı yok. Çünkü ulaşım sistemleri arasında entegrasyon yok.

***

Bazı arkadaşlar, hakkımda aslı astarı olmayan haberlerle kamuoyunda ‘algı’ yaratmaya çalışıyor. Benim hakkımda doğruları yazanlara her zaman saygım var. Yalan yanlış yazan kim ise oyunbozandır. Benimle ne alıp veremedikleri var onu da bilmiyorum. O arkadaşlara yakışmıyor. Ben haberi nereden aldıklarını ispat etmelerini bekliyorum. Konu yargıya intikal etti. Bugüne kadar sustum ancak sabrımı aştı. Herkes haddini bilecek, yalan yanlış haber yapmayacak.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."