• Dolar Alış / Satış: 3.879 / 3.886
  • Euro Alış / Satış: 4.576 / 4.584
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

OTOGARA DAİR

11 Nisan 2017
OTOGARA DAİR

ÖNCELİKLE mevcut otogar, ne yazık ki bir türlü çözülemeyen sorunlardan dolayı yolcuların gelmekten imtina ettiği bir yer halinde.

Hatalı 25 dakikalık otopark uygulaması, temizlik, güvenlik sıkıntıları ve otobüslerin peronlara çıkması inmesi, peron darlığı, servislerin giriş çıkış sorunları gibi birçok sorun var.

Bu sorunlar yıllardır bilindiği halde işletmeci firma tarafından çözülmedi. Bir de üstüne otobüs çıkış ücreti olarak muadil terminallerden otobüs başı 32 TL fazla ücret alınca sektör bu otogara sahip çıkmıyor.

Hoş benzer sahip çıkmamayı, bu sorunların hiç biri yaşanmadığı halde Ankara’da da yaşıyoruz. Onun için sahip çıkmamak sektörümüzün kronik problemi.

İBB yönetiminin belirlediği Işıklar ve Akfırat bölgelerinde terminal yapılmasının iki yönü var.

Birincisi İspark tarafından işletilecek olduğu için bakanlığın belirleyeceği makul terminal çıkış ücretleri olur. Alibeyköy teriminalinin de devre dışı kalması ile bugünkü fiyatlarla 32 TL terminal çıkışından, 40 TL de Alibeyköyden dolayı tasarruf sağlanır. Yani, günde 5 araç yapan bir firma yılda yaklaşık 130 bin TL de terminal çıkışından kazanç sağlar.

Yolcu toplama merkezleri ve belediyenin yapacağı servis hizmeti ile de zaten bizim gibi orta ölçekli firmalar, şube komisyonu ve servis maliyeti ortadan kalkınca ek olarak yıllık 500 bin TL civarı tasarruf sağlayacaktır.

Buna ek olarak da otoyoldan inmeden gidiş geliş yapınca, Yavuz Selim Köprüsü kullanılmak zorunda olduğundan, dur kalk trafik olmadığı için yakıttan da kar sağlanacaktır.

Gelelim işin negatif olan yönüne. Malum şuan ki otogarın konumu merkezi bir nokta. Yolcular otobüse binmek için evinden daha kısa bir yolculuk yapıyor. Özellikle de Alibeyköy Terminali şehrin tam göbeğinde.

Yolcuların terminallere ulaşması zorlaştıkça otobüse binmek yerine alternatiflere yönelme çekincesi var. Buradaki alternatif havayolu değil. Çünkü her iki otogarda havalimanına yakın. Ancak Yüksek Hızlı Tren Haydarpaşa, Sirkeci ve Halkalı’ya ulaşacak. Bu da bizlere karşı rekabet avantajı sağlayacaktır.

Sonuç olarak, mevcut terminal yeri ile ön plana çıkıyor.

Yeni terminaller ise maliyet düşürmesi ile.

Karar mercileri zaten planlamasını yapmış durumda. Sektör temsilcileri hukuki yollarla sorunu çözebilir umarım.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."