• Dolar Alış / Satış: 3.486 / 3.493
  • Euro Alış / Satış: 4.176 / 4.184
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:46
  • Öğle: 13:03
  • İkindi: 16:25
  • Akşam: 19:07
  • Yatsı: 20:27
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Otogarın yapılacağı yer çok önemli…

22 Mart 2017
Otogarın yapılacağı yer çok önemli…

KAMUSAL yatırımlarda amaç, hayatı daha da kolaylaştırmak olmalı. Çünkü söz konusu olan milletin parasıyla yapılan yatırımlardır. Köprü, otoyol, terminaller, hastaneler ve tabii ki otogarlar da önemli kamusal yatırımlar arasındadır. Tüm bu yatırımlar devletin öz sermayesi ile yapılabildiği gibi; ‘yap-işlet-devret’ modeliyle de yapılabilir.

Ancak her ikisi açısından da değişmemesi gereken nokta, başta da vurguladığım gibi ‘hayatı kolaylaştırmak’ olmalıdır. Şimdi bu pencereden son yıllarda yapılan otogarlara bir bakalım…

Elbette kentin ve sektörün ihtiyaçlarına yanıt veren, insanların ulaşımlarını rahatlatan otogarlar da yok değil; -Denizli gibi- ancak maalesef  birçoğu hayatı daha da zorlaştırmıştır.

Örneğin Aydın Otogarı… Yeni otogar, şehrin kilometrelerce dışında. Yolcunun oraya ulaşması, zaman demektir, fazladan ücret ödemesi demektir. Aynı şekilde Aydın’a gelen yolcuların kentiçine gelmesi de bir eziyettir.

Otogarın varlık nedeni, vatandaşın rahat ulaşabilmesidir. Dolayısıyla otogarın yapısı ve işleyişi kadar, konumu da çok büyük önem taşımaktadır.

Bakınız İstanbul’da yeni otogarların yapılması gündemdedir. Avrupa Yakası otogarının 3. Havalimanı’nın yakınlarındaki Tayakadın Köyü’ne yapılacağı ifade ediliyor. Evet; otogarın havaalanına yakın olması önemli, aynı şekilde 3. Köprü bağlantılı otoyola yakınlık da önemli… Ancak bunlardan çok çok daha önemlisi, vatandatşın Arnavutköy’e nasıl gideceği veya gelenlerin kentiçine nasıl dağıtılacağıdır. 3 saatlik bir yoldan İstanbul Otogarı’na gelen yolcu, kentiçine gitmek için ekstra 2-3 saatini yolda geçirecek. Bir de bizim bir realitemiz var; özellikle büyük firmalarımızın tamamı yolcularını ücretsiz servislerle otogarlara götürüp getiriyor. Bu servisler; örneğin Fatih’te oturan bir yolcusunu nasıl Tayakadın’a götürsün ya da oradan getirsin? Kaç saatte götürüp getirecek? Diğer taraftan servis maliyeti de 2-3 katına çıkacak ki; zaten hali hazırda firmalar servis giderleri yüzünden büyük kayıplar yaşıyor.

Dolayısıyla ille de mevcut otogarın yerine bir otogar yapılacaksa, bunun konumu çok iyi hesaplanmalı.

Bana göre mevcut otogar, kent trafiğini olumsuz etkilemediği gibi, kentiçi ulaşım bağlantılarıyla da vatandaşların hayatını kolaylaştıran bir yerde olmalı. İşletmede sıkıntılar olabilir, işleyişte sıkıntılar olabilir; doğrudur rehabilite edilmelidir ancak yerinde de kalmalıdır. İstanbul’un trafiği herkesin malumu. Yolculuğu eziyete dönüştürmemek adına, otogar meselesi çok ama çok iyi düşünülmeli.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."