• Dolar Alış / Satış: 3.778 / 3.785
  • Euro Alış / Satış: 4.637 / 4.645
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Otogarla ilgili yasal çerçeve zorunlu olmuştur

11 Aralık 2017
Otogarla ilgili yasal çerçeve zorunlu olmuştur

SON dönemlerde İstanbul Otogarı ve Anadolu Otogarı için çok şey söylendi, çok şey konuşuldu. ‘Otogar kalkacak, Arnavutköy Işıklar’a taşınacak’ dendi. Bu proje bir önceki Başkan Kadir Topbaş döneminde çizilmişti. ‘Topbaş gittiğine göre birçok projesi gibi neden bu da değişmesin’ denildi.

Sektör ‘yerinde kalsın’  dese de İstanbul Otogarı için şu anda tam bir belirsizlik var. Anadolu Otogarı için ise artık net bir yerin adı zikrediliyor: Viaport’un yanı… Bu konum, sektörde olumlu karşılandı. Süreç ne zaman başlar, ne zaman biter bu konu da henüz netlik kazanmış değil. Otogarlar denince, artık bunun da yasalarla belirlenmiş bi standarda kavuşturulması gerekiyor.

Neden? Sektör, son dönemlerde otogarlarla ilgili çok ciddi sıkıntılar yaşadı. Bunun nedeni ise belediyelerin sektöre danışmadan, sektörün realitesini bilmeden kafalarına göre otogarlar inşa etmesidir.

Her şeyden önce, havaalanları şehir dışında olmak zorunda, çünkü uçaklar şehir merkezine inemez. Ama otogarlar şehir içinde olmalı ve toplu taşıma ile entegre olmalı. İşte bu noktada tüm sektör örgütlerinin hep birlikte yapması gereken şey, otogarların yer seçimi ve otogarların projeleri hakkında bizim görüşümüzün alınmasını sağlamak olmalı. Aksi taktirde bedelini sektör ödüyor. Örneğin otogarı şehir dışına yaptığınızda ortaya servis sorunu çıkıyor. ‘Para kazanmıyoruz, yüksek vergiler altında eziliyoruz’ derken, bir de böyle sorunlarla boğuşuyoruz.

Otogarlar bir hizmet alanı… Burada önemli olan, yolcuların sağlıklı şekilde otobüslere getirilmesi ve sağlıklı şekilde şehiriçine taşınmasıdır. Kente yakın bir otogar yaptığınızda servis kullanma zorunluluğunuz ortadan kalkar. Böylelikle hem otobüsçüler büyük bir masraftan kurtulmuş olur hem de yolcu daha kısa zamanda istediği yere gitmiş olur.

Otogarların konumu kadar, tasarlanması ve işlevi de bir o kadar önemli. Siz otogarları şaşalı birer AVM gibi yaparsanız, maliyetleri yükseltmiş olursunuz. Haliyle bu maliyeti de otobüsçüden almaya çalışacaksınızdır. “Ben şöyle bir otogar yaptım, bu kadar masrafım oldu, yazıhane karşılığında sizeden yıllık 100 bin liraya istiyorum” derseniz, kaosa davetiye çıkartmış olursunuz…

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Güle Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."