• Dolar Alış / Satış: 3.497 / 3.504
  • Euro Alış / Satış: 4.117 / 4.124
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:15
  • Öğle: 13:14
  • İkindi: 16:57
  • Akşam: 20:00
  • Yatsı: 21:27
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Otogarları şehir dışına atmak herkese eziyettir

11 Nisan 2017
Otogarları şehir dışına atmak herkese eziyettir

SAĞLIKLI bir sistem ve verimlilik adına, ulaşımın önündeki engellerin kaldırılması, maliyetlerinin düşürülmesi, sistemler arasında geçişlerin kolaylaştırılması lazım. Bununla birlikte akıllı sistemlerin kullanılması, sistemler arası entegre taşımacılığın önünü açacak düzenlemelerin de yapılması elzemdir.

Bununla ilgili hazırlık çalışmalarımız var; bakanlığa ilettikten sonra detaylarını sizlerle paylaşacağım. Önümüzdeki hafta yine Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Ekonomi Bakanlığı ile; karayolu yolcu taşımacılığının ihracat kapsamında değerlendirilmesi ve teşvik edilmesi konusunu konuşacağız.

Bu konuda Ekonomi Bakanlığı da iyi bir çalışma yaptı. Şu anda Türkiye’den yurt dışına açılmaya çalışan arkadaşlarımız, meslektaşlarımız var. Bunların teşviklerinin arttırılması, Türkiye’ye olumlu hizmetler olarak geri dönücektir. Çünkü sadece hizmet taşımakla yetinmiyeceğiz, Türkiye’de üretilen otobüsleri yurtdışına ihraç ederek orada çalıştıracağız. Dünyada Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) var biliyorsunuz; bunlar hep bizim belediyelerimizle yerel yönetimlerimizle toplantılar yapıp, ulaşımı şekillendirmeye çalışıyorlar ve ülkemizdeki taşımalara aday olmaya çalışıyorlar. Yani onlar bizim pastalarımızı almaya çalışırken, biz de onların pastalarını alacak şekilde teşvik edilmeliyiz. Tüm bu konuların dikkate alınmasında yarar var.

Biz taleplerimizi bir şekilde ilgili mercilere ileteceğiz. Altını tekrar çiziyorum; bir taraftan otobüslerimizin, bir taraftan da hizmetlerimizin ihraç edilmesi, yurtdışında istihdam yaratılması dahilinde ele alınmalı ve bu nedenden teşvik edimelidir.

***

BU arada sektörde çıkış yolu arama adına doğuda önemli gelişmeler oluyor. Geçen hafta da söylemiştim; Diyarbakır’dan başlayıp birçok bölgede kabul gören yazıhanelerin ve servislerin kaldırılması uygulamasını yerinde ve kayda değer buluyorum. Sektörün de artık aklını başına toplaması lazım; doğu ve güneydoğudaki meslekdaşlarımızın attığı adım önemli ve örnek bir adımdır. Bu konu, özellikle büyükşehirlerde çok büyük bir önem arz ediyor. Çünkü büyükşehirlerin maliyetleri bütün gelirleri yutuyor ve sektörü kötü bir hale getiriyor. Biz devletten istiyeceğimiz şeyleri bir tarafa koyup, kendi yapabileceklerimiz yapmamız lazım. ‘Biz bunları bunları yaptık, sizden de bunları istiyoruz’ diyebilmeliyiz.

***

BİLDİĞİNİZ gibi Yenikapı dolgu alanında turizm otobüslerimiz için TTDER Otoparkı’mız var. Yenikapı’nın ramazan etkinliğinin merkezi olması nedeniyle, otopar için yeni bir yer bulunması gerekiyordu. Bu arayışlar sonunda, Kazlıçeşme’de turizm otobüsleri için yeni bir park alanı yapılması kararlaştırıldı. Bununla ilgili düzenlemeler de başladı.

Biz konuyla ilgili olarak geçen hafta Büyükşehir Belediyesi yetkilileriyle görüşmeye gittik. Görüşmede ‘Işıklar’ mevkiinde yapılacağı ifade edilen yeni otogar meselesini de görüşme fırsatı bulduk.

İBB Genel Sekreter Yardımcısı sayın Muzaffer Hacımustafaoğlu beye Işıklar bölgesindeki bu otogarın şehire de, sektöre de, insana da hizmet edemiyeceğini; ancak söz konusu yere Alibeyköy gibi bölgesel bir cep terminalinin yapılabileceğini söyledik. Otogarın olabileceği yerler bellidir; bize göre şu anda bulunduğumuz yer en doğru yerdir.

Ulaşım imkanı çok fazla, her istikametten raylı sistemler ve lastik tekerlekli toplu ulaşım ile ulaşılabilen bir noktadadır. Bu nedenle Bayrampaşa Otogarı’nın yerinde kalması bizim temel hedefimizdir. Ancak diğer taraftan otogarın da mutlaka ıslah edilmesi lazım. Aksaray’daki uluslararası terminallerin de artık uzun süre orda kalamayacağını biliyoruz.

Otogarda bir düzenleme yapıp, ordaki meslekdaşlarımızla iç içe geçmiş oluruz. Hatta Aksaray’daki meslekdaşlarımızla gelir paylaşımı da yaparız; diğer taraftan alt katlarımızı, onların ihtiyaç duyacağı br pazar olarak düzenlemek mümkündür. İçini tamamen değiştirme imkanımız var, bu konuda adım atılmasını istiyoruz. Sayın Muzeffer Hacımustafaoğlu’na tüm bunları ifade ettik. Işıklar bölgesinin ancak havaalanı ve bölgesel bir toplama merkezi olabileceğinin altını çizdik. İstanbul halkı eziyeti haketmiyor, şehir içinde yolculukların bu kadar uzaması doğru değil. Işıklar, İstanbul’a 26 km uzaklıkta. Gidiş geliş yapan bir yolcu, 52 km daha fazla yol gidecek.

Çocuğunu İstanbul’dan Çorlu veya İzmit’e gönderecek bir aile düşünün; fazladan 52 km, bir de otoyol parası verecek; bu ulaşım ekonomisine her açıdan aykırıdır. Bu kadar ulaşım yatırımlarını niye yapıyorsunuz! Köprüleri ve tünelleri  bunlarla uyuşturuyorsunuz bunlar doğru hizmetler, ama otogarları insana eziyet olsun diye neden şehir dışına atıyorsunuz? Biz buna isyan ederiz!

Bu arada Ispartakule ile ilgili görüşmelerimiz de devam ediyor. Trakya istikametine giden otobüslerin o bölgedeki yolcuları alıp devam etmesi, hem bizim servis maliyetlerimizi hem de yolcuların zaman maliyetlerini kısaltacaktır. Bununla ilgili olarak önümüzdeki hafta Karayolları yetkilileri ile bir görüşme yapacağız.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."