• Dolar Alış / Satış: 3.497 / 3.504
  • Euro Alış / Satış: 4.117 / 4.124
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:15
  • Öğle: 13:14
  • İkindi: 16:57
  • Akşam: 20:00
  • Yatsı: 21:27
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Planlama ve entegrasyon

5 Temmuz 2017
Planlama ve entegrasyon

PLANLAMA her alanda olduğu gibi, ulaşım gibi çok modlu ve karmaşık sistemlerde büyük önem arzeder.

Bu tür sistemlerin planlamasında altyapı ve hizmetlerin entegrasyonu, kapasite kullanımı ve verimlilik açısından çok yönlü yararlar sağlar.

Bu nedenle sistemlerin hareket ve trasfer merkezleri, sistemlerarası geçişlerin en hızlı, en kolay ve en ekonomik şekilde yapılmasını sağlayacak şekilde planlanmalıdır.

2000’li yıllara kadar ulusal ve yerel ulaşım yatırımları, bütünleşik palanlama anlayışından yoksun ve birbirinden bağımsız bir şekilde sürdürülmüş, Ulaştırma Bakanlığı’nın kadro, bütçe, kaynak ve imkanları bütünleşik yapı kurma konusunda son derece yetersizdi, ulaşım karar ve süreçlerinde otoritesizlik ve çok başlılık hakimdi.

Bunun sonucu olarak bugün ulusal ve kensel toplu ulaşım sistemlerinde sistemlerarası geçişlerde büyük sıkıntılar yaşanmaktadır.

Ulaşım talebinin karşılanmasında karayolunun payı yüzde 90′ ların üzerindeydi.

Bu yüksek paya sahip olan karayolu ulaşımı mevzuattan yoksun bir şekilde hiç bir destek görmeden kendi imkanları ile büyük bir sorumluluğu yerine getirmiş ve dünyaya örnek teşkil edecek bir model oluşturmuştur.

Bugün hızlı kentleşme başta olmak üzere sosyal, ekonomik ve kültürel faaliyetlere paralel olarak artan ulaşım talepleri karşılanamaz hale gelmiştir.

Hızla artan motorlu taşıt sayıları hazırlıksız kentlerimizi her açıdan yaşanmaz hale getirmiştir.

2000’li yıllardan sonra ulusal ölçekte büyük hamleler yapılarak karayolu ağırlıklı sistemden çok modlu sisteme geçiş ve sistemler arası denge kurulması için büyük yatırımlar yapılmıştır.

Özellikle havayolu taşımacılığında planlı döneme geçilerek çok sayıda modern hava alanları yapılmış,milli havayolu şirketimize paralel olarak sivil havacılık teşvik edilerek 16 yılda iç hat yolcu sayısı 6 milyondan 100 milyonu bile aşan rakamlara ulaşmıştır.

Demiryolu taşımacılığında hızlı döneme geçilmiş Ankara merkezli olmak üzere yatırımlar sürdürülmektedir.

Karayolu yatırırımları duble yollarla sürdürülmüş ve duble yollarımızın uzunluğu 20 bin kilometreyi aşmıştır.

Karayolları üzerinde çok ölümlü kazalara neden olan kara noktalar ıslah edilerek yol güvenliği artırılmıştır. Ayrıca yol yönetim ve denetiminde akıllı sistemlere geçilerek hızla artan taşıt sayısına rağmen, oran olarak kaza sayılarında önemli düşüşler yaşanmıştır. Bütün bu gelişmelere rağmen planlamada sistemlerarası entegrasyonun sağlandığı söylenemez.

Ağırlıklı olarak kamu eliyle sürdürülen hava yolu, demiryolu ve denizyolu taşımalarını tamamlayan sistem karayoludur.

Bu nedenle havaalanları, demiryolu istasyonları ve limanlar (Kuzey Marmara ile Güney Marmara arasındaki tarifeli deniz taşımacılığı) otogarlarla bütünleşik bir şekilde planlanarak sistemlerarası entegrasyon sağlanmalıdır.

Ulusal sistemler kentiçi toplu taşıma sistemleri ile ilişkilendirilerek ulaşımda verimlilik maksimum seviyeye çıkarılmalıdır.

Sonuç olarak ulusal ve kentsel ulaşım sistemlerinin planlanmasında Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlıklarının koordinasyonu, yerel yöneticiler,üniversiteler, mesleki ve akademik sivil toplum örgütlerinin katılımı ile kapsamlı bir master plan yapılarak tümden gelen bir anlayışla sürdürülmelidir.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."