• Dolar Alış / Satış: 3.879 / 3.886
  • Euro Alış / Satış: 4.576 / 4.584
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Radikal değişimlere açık olmalıyız (1)

21 Kasım 2016
Radikal değişimlere açık olmalıyız (1)

BU hafta Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi olarak TBMM’de önemli bir toplantı yapacağız. Tüm taşımacıları yakından ilgilendiren toplantı ile ilgili hazırlıklarımıza devam ediyoruz.  Toplantıda ağırlıklı olarak; yolcu taşımacılığı sektörünün  yaşadığı değişim, karayolu ağırlıklı sistemden çok modlu sisteme geçiş ve sağlıklı bir entegrasyon konuları ele alınacak. Ulusal ulaşım altyapısının üç halkası olan demiryolları, limanlar ve havalimanlarıyla ilgili süreçler Ulaştırma Denizcilik ve Habercilik Bakanlığı tarafından sürdürülürken, sistemin dördüncü halkası olan otogarlar yerel yönetimler tarafından yanlış konumlandırılarak ve yanlış projelendirilerek sistemden kopartılmaktadır.

Biz ilgili bakanlıkların ve mesleki STK’ların katılımı ile ulusal ulaşım sistemleri altyapı ve işletmeleri bütünleşik bir yapı içinde değerlendirilerek, Ulusal Ulaşım Kimliği Ana Planı hazırlanması gerektiğini orada bir kez daha dile getireceğiz. Ulaştırma Ana Planı, ulaşımda hız, konfor, ekonomi ve güvenlik taleplerini karşılayarak kapasite kullanımını ve verimliliği artıracak şekilde planlanmalıdır. Yeni Ulaştırma Ana Planı; tüm taşıma modlarından temsilcilerin de yer alacağı ‘ Yolcu Taşımacılığı Konseyi’ tarafından hazırlanmalı.

Bu çalışmalarda amaç; ulaşımda kapasite kullanımını ve verimliliği artırmak, kaynak israfını önlemek, bölgesel hale gelen karayolu taşımacılığının diğer ulaşım sistemleri ile entegre edilmesini sağlamak; havalimanı, demiryolu istasyonu ve limanlardan yolcuların sisteme daha çabuk entegrasyonunu sağlamak olmalıdır. Bu çalışmalarda her modun, kendi yolcusunu taşıyacak şekilde düzenlemelere tabi tutulması, kaçınılmaz bir hale gelmiştir. Bizim, sektör olarak talebimiz bunlardır. Bu, bir sektör raporu olarak toplantıda gündeme getirilecek. Bizim altını çizdiğimiz, temel ve nihai hedefimiz ‘Yolcu Taşımacılığı Konseyi’nin kurulmasıdır. Konseyin kurulması, otogarların yapılıp işletilmesi de dahil her konuda hedeflerimize ulaşmamızda bizlere yardımcı olacaktır.

Sektör mensuplarımız bilmelidir ki; karayolu yolcu taşımacılığı dün gibi olmayacaktır. Yarınlara uygun politikalar geliştirmemiz gerekliliği karşısında, bu farkındalık sektörümüzün yararına olacaktır. Sektörümüzün, kendi içerisindeki kaynak israfını da önlemesi lazımdır. Bir taraftan mesafeler kısalıyor, havayolları ile rekabet ediyoruz, yarın demiryolları ile rekabet edeceğiz. Bu gerçeklerden hareketle, sektörün büyük aktörlerinin –esasında tüm aktörlerinin- bir araya gelip yeni dönemde, yeni çözümler ortaya koymamız gerekmektedir.

Aksi takdirde kendi kaynaklarını tüketerek, iflasa sürüklenen bir sektör olmaktan kurtulamayacağız. Bu hususta hep söylediğim bir şey var “Artık otobüs işletmeciliği kendi içinde de bir dönüşüm yaşıyor. Bu dönüşüm de bölgesel taşımacık ağırlık kazandığı için, ikram maliyetlerinin, acente komisyonlarının yeniden değerlendirilmesine, hizmet bedeline dönüştürülmesine, ayrıca komisyon verilmemesine, akıllı sistemlerin bilet satışında daha aktif kullanılmasına, bilet satış yerlerinin eziyet ve maliyet olmaktan çıkarılmasına özen göstermeli ve rekabeti, kapasite kullanımını çok daha verimli hale getirmeliyiz.”

Çünkü; bireysel otobüsçü yok olmaya yüz tuttu, grup filo yatırımcılarının da adımları artık hep geriye doğru atılıyor. Bu şartlar firma sahip ve yöneticilerine yeni çözümler üretme sorumluluğunu yüklemektedir. Bunun için yapılması gerekenler belli. Firmalar, otobüs yatırımcılarından otobüsü kiralamalı, aylık kira bedeli karşılığında işletmeli ve sorumluluk firmaya ait olmalıdır –tıpkı servis araçlarında olduğu gibi-.

Bu yönde ciddi bir eğilimin de olduğunu belirtmem gerekir. Böyle olduğu zaman şirketler bu büyük masrafları karşılayamayacağı için sefer sayılarını gözden geçirecek, hat esası ve sınıflandırma yaparak 2+1 otobüslerin sektörde hak ettiği ücretlendirmeyi almasını sağlayacak ve böylece kaçınılmaz olan düzenlemeler gerçekleşmiş olacak.

Bu durum, ülkemiz kadar sektörümüz için de o kadar önemli. Kaynaklarımızı lüzumsuz harcamayalım, israf etmeyelim, işletme giderlerimizi azaltalım, cep terminallerinin getirdiği maliyetlerle mücadele edilmesi lazım.

Cep terminalleri elbet de ihtiyaçtır, fakat maliyet kalemi olarak karşımıza çıkmaması gerekmektedir. Yolcu toplama merkezlerinin, servis hizmetlerinin kontrol edilebilmesi ile ilgili düzenlemelerin yapılması lazım.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."