• Dolar Alış / Satış: 3.879 / 3.886
  • Euro Alış / Satış: 4.576 / 4.584
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Radikal değişimlere açık olmalıyız (2)

29 Kasım 2016
Radikal değişimlere açık olmalıyız (2)

TÜRKİYE en önemli yatırımlarını yap-işlet-devret modelleri ile özel sektöre devredebiliyor, buna saygımız var. KİT’ler giderek yok olurken belediyeler BİT’leri türetmeye başladılar.

Artık devletin, kamu gücünün, taşımadan, ticaretten tamamen çekilme zamanı gelmiştir. Altyapı yapan, düzenleyen ve işlettiren bir anlayışla yola devam etmemizi sağlayacak talepleri ortaya koymalıyız. Artık Türkiye; Avrupa ve dünyanın ileri gelen ülkelerindeki sistemleri transfer etmek durumundadır.

Bu sebeple ulaşımda sübvansiyonların bütün sistemlerde kaldırılması gerekmektedir.

Çünkü hava ve demiryollarına yapılan sübvansiyonlar, bizim sektörümüze maliyet olarak geri geliyor. Bütün bu değerlendirmelerin sektör mensupları tarafından dikkatle takip edilmesi lazım.

Netice olarak devlet, vatandaşıyla rekabet etmeyerek ticareti yeniden şekillendirmelidir. Bunun için de şehir içi taşımacılık dahil –İETT düzenleyen/denetleyen bir yapıya çekilmeli- özelleşmelidir. İETT, EGO, İZULAŞ gibi şirketler özelleşirken de yerli yatırımcımızın, yabancıların yanında yok sayılmaması için KOBİ ölçeğini aşacak şekilde yeniden planlama ve yatırım süreçlerine girmesi lazımdır.

Modlar arasında denge kurmaya değinirken, otobüs konusunda iç pazarda büyük bir atıl kapasitenin biriktiği gözden kaçmıyor.

Bu atıl kapasiteyi, bir hizmet ihracı olarak değerlendirip, otobüsle beraber hizmeti de dış ülkelere ihraç edip orada yapılanmamıza imkân verecek DEİK ve TİM’den destek alıyoruz.

İlgili bakanlıkların da konuda rol üstlenme ve bu hizmet grubunun ihraç edilmesini sağlayacak teşvikleri ortaya koyma zamanları gelmiştir.

Biz, atıl otobüs filosu ve hizmetinin geçici veya kalıcı olarak ihraç edilmesiyle otobüs filomuzun yenilenerek otomotiv endüstrisinde bir atılım yaratacağına inanıyoruz.

Sanayi Bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı hepsinin değerlendirmeleri gerekmektedir. Burada bizim üretici firmalarımıza da büyük bir rol düşüyor.

Bütün bu çalışmalar sivil toplum örgütlerimizin ittifakla üzerinde durduğu bir husustur. Gerek Odalar Birliği’ndeki Sektör Meclisimiz gerekse sivil toplum örgütlerimiz, yerel taşımacılarımız, ulusal taşımacılarımız, hava-demir-denizyolu taşımacılarımız hep birlikte bu konseyi oluşturursak ve herkes kendi hakkına razı olursa, bir ‘Entegre Taşımacılık Mevzuatı’nın da gerekliliğini göreceğimiz kanaatindeyim. Tüm bunlar yapılırken adil davranılmalı, her mod kendi rolünün gereklerini yapmalı ve devletin de bu esaslarla oluşacak bir yapılanmayı sağlaması gerekmektedir.

Bu düşüncelerimiz hayata geçmediği takdirde bu sektörün yaşama şansı günden güne yok olmaktadır. Artık sektörün aktörleri, bölgesel taşımacığı kabul etmelidir. Peki, biz ne yapıyoruz?

Hiçbir şey yapmıyoruz. Gelin yapalım, birlik olalım. Artık patronların ve firmaların üst düzey yöneticilerinin de bir araya geldiği geniş katılımlı toplantılar bu sektörün çare üretmesi için kaçınılmaz hale gelmiştir. Biz, tecrübe ve bilgilerimizi gelecek nesillere aktarmak için her türlü özveride bulunmaya hazırız. Ancak, şirketlerin bir araya gelme hususundaki kaygı ve çekincelerini ortadan kaldırmamız gerekmektedir.

Bu konuda büyük şirketlerin yatırımcılarının da fedakârlık göstermesi lazım. Türkiye’de artık 330 firmayla taşımacılığın yürümediğini ivedi bir şekilde fark etmemiz lazım. Sektör mensuplarının bu mülahazalar ile yeniliklere açık olması, çağrılara ve davetlere icabet etmeleri bir gereklilik vaziyeti almıştır.

Biz bir misyon üstleniyor ve bir vizyon ortaya koyuyoruz. Ben, bu fikirlerin hayata geçirilmesi için katılım ve destek ne kadar fazla olursa hızımızın da o kadar fazla olacağına inanıyor ve zararların kâra dönmek üzere durdurulacağına da inancımı ifade ediyorum.  Konuşacaklarımızın hayata geçmesi de elbet de bu sektörün patron ve diğer aktörlerinin harekete geçmesine bağlıdır, son söz olarak bunu belirteyim.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."