• Dolar Alış / Satış: 3.879 / 3.886
  • Euro Alış / Satış: 4.576 / 4.584
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

SEKTÖR ÇALIŞTAY MESAİSİNDE

3 Nisan 2017
SEKTÖR ÇALIŞTAY MESAİSİNDE

Yönetmelik taslağı bazı olumlu değişiklikler içerse de, sektörü memnun etmedi… Sektörün geleceğini belirleyecek olan mevzuat ile ilgili periyodik toplantılar yapan federasyonlar, bakanlığa sunulmak üzere öneri paketleri hazırlıyor

BELGELERİ ‘sadeleştirme’ mantığı üzerine kurulan Karayolu Yolcu Taşımacılığı Yönetmelik Taslağı, özellikle yurtiçi yolcu taşımacığılında dengeleri alt üst edecek nitelikte. Turizmciler, D2’nin kaldırılmasıyla birlikte şehirlerarası taşımacıların sektöre gireceğini, bunun da atıl kapasiteyi artıracağını söylerken; şehirlerarası taşımacılar da aynı kaygıyla, turizmcilerin dengeyi bozacağını dile getiriyor. TOF ve TOFED, işte bu kaygılardan  hareketle firma sahiplerinin de hazır bulunduğu önemli toplantılar gerçekleştiriyor. TOF ve TOBB Sektör Meclisi, görüşmelerin ardından mevzuatla ilgili 9 maddelik bir öneri paketi hazırladı. Öneriler: Mevzuat; 1- Kaynak israfını önleyerek kapasite kullanımı ve verimliliği artırmalıdır. 2- Mesleki Yeterlilik, Mali Yeterlilik ve Mesleki Saygınlık kavramlarını güçlendirmelidir. 3- Ulaşımda hız, güvenlik, konfor ve ekonomi taleplerini en yüksek oranlarda karşılamalıdır. 4- “Entegre Taşımacılığın” önündeki engelleri kaldırmalıdır. 5- Ulusal ve yerel ulaştırma altyapıları, kullanıcıların sistemler arası geçişini hızlandıracak şekilde entegre edilmelidir. 6- Hat esası ile taşımada düzeni sağlamalıdır. 7- Hizmet kalitesini artırmak ve tüketici haklarını korumak için taşıtlar ve hizmetler sınıflandırmalıdır. 8- Akıllı sistemleri etkin kullanarak denetim ve yürütmede bürokratik işlemler azaltılmalıdır. 9- Lastik tekerlekli sistemin erişme imkanları dikkate alınarak yolculuklar eziyet ve maliyet olmaktan çıkarılmalıdır… Sektöre girişlerin zorlaştırılmasını isteyen TOFED de, 150 özmal koltuk ve 100 bin lira şartını son derece yetersiz buluyor; bunun sektördeki atıl kapasiteyi daha da artıracağını ileri sürüyor. D belgesine kayıt edilecek araçlarda asgari 25 koltuk şartının aranması gerektiğinin altını çizen TOFED, özmal oranının da 1’e 4 şeklinde değiştirilmesini talep ediyor. TOFED’in üzerinde durduğu konuların başında, terminal işletmeciliği ve sorumluluğu da var. Federasyon yetkilileri toplantıların devam edeceğini ifade ederek, mevzuatın sektör lehine düzenlenmesi için girişimlerini sonuna kadar sürdüreceklerini dile getiriyor.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."