• Dolar Alış / Satış: 3.879 / 3.886
  • Euro Alış / Satış: 4.576 / 4.584
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Sektördeki atıl kapasite kentiçinde kullanılabilir

20 Aralık 2016
Sektördeki atıl kapasite kentiçinde kullanılabilir

BİZİM sektörümüzde büyük bir atıl kapasite birikmiştir, sektörümüz bu değişim ve dönüşüm sürecine hazırlıksız yakalanmıştır. Ulaştırma Bakanlığı’mız diğer taşıma modlarına yatırım yaparken, düzenlemeler çıkartırken bizi dışarıda bıraktı.

Dolayısı ile bizde ciddi bir atıl kapasite birikti. İnsanlar hep yarınlarının dünleri gibi olacağını düşünerek yatırım yapmaya devam ettiler. Oysa bu ülkeyi yöneten insanlar, bu sektörü de düzenleyebilirdi, bizim sesimize kulak verebilirdi.

Dün vermediler, bugün versinler. Gelsinler, biz bu biriken enerjimizi, atıl kapasitemizi şehir içi taşımacılığında kullanalım. Uzun yolu uçak aldı, kısa mesafede maliyet arttı, otomobil kullanımı artıyor, korsan taşımacılık artıyor. Denetimler yetersiz, ihbarlar değerlendirilmiyor. Biz de ne yapacağız, büyük yatırım potansiyeli olan büyükşehirlerden başlayarak, kent içi taşımacılığın tamamen yerel şirketlerin konsorsiyumu şeklinde yürütülmesine çabalayacağız.

Bu arada sektör için çember de iyice daralıyor. Bakın bir yılı daha geride bırakıyoruz. Doların, petrolün hareketleri; dolar-petrol paritesi… Mazot 5 liraya doğru gidiyor, benzin zaten aşmış durumda. Bütün bunlarla ilgili bizim verimli çalışma ortamlarını tesis etmemiz gerekmektedir. Odalar Birliği çerçevesinde yaptığımız toplantılar, yeni düzenlemeler var. Bu çerçevede seri toplantılarımız olacak.  Ardından, Ulaştırma Bakanlığı ile talep ettiğimiz entegre taşımacılık mevzuatını mutlaka gündeme getireceğiz. Biz meramımızı ilgililere anlattık fakat bu yetmez. Çözümün nasıl olması gerektiğini de onlara tarif edeceğiz. Kendileri de mutlaka buna katkı sağlayacaklardır. Türkiye’nin bu ‘kombine’ taşımacılık sıkıntısını aşması gerekmektedir.

***

ÖTE taraftan, bildiğiniz gibi hükümet havaalanı sayılarını her geçen gün daha fazla artırıyor. Bu durum tabii ki ülkemiz açısından sevindirici; ancak ortada bir haksız rekabet var ve havayolu büyürken biz küçülüyoruz. Oysa olması gereken, bu modların bir birleriyle entegre olması ve bir birlerini tamamlamasıdır. Açılan her havalimanı yeni yolcu potansiyeli doğuruyor.

Bu talebe havayolu şirketleri farklı şekillerde, sektörümüzü devre dışı bırakarak yanıt vermeye çalışıyorlar.

Bu da bir atıl kapasite biriktiriyor elbette. Bizim onların yolcusunda gözümüz yok, onlar da bizim yolcumuza göz dikmesinler. Yapılacak düzenlemelerin de bu minvalde yapılması lazım.

 

***

İZMİR’deki otogarda iki teröristin yakalanmış olması bizim için büyük bir mesaj. Emniyet Teşkilatı’mız, MİT  için çok ciddi bir mesaj.

Otogarlar terörün hedefi haline gelmiş durumda. Gerek otogar yönetimlerinin, gerekse emniyet güçlerimizin yol kontrolleri başta olmak üzere otogarların giriş çıkışlarında kontroller yapılmalıdır. Bu uygulama Bayrampaşa Otogarı’nda ciddi bir şekilde yapılmakta, bu hususta sayın Valimiz başta olmak üzere emniyet mensuplarına ilgileri için teşekkür ediyorum.

Fakat bu uygulamalar yeterli mi? Bu konuda firmalara, yöneticilere ve emniyetimize büyük görev düşmektedir.

Büyük bir facianın yaşanmaması için, otogarların aynı havalimanları gibi korunmaya muktedir alanlar olduğunu kabul etmemiz lazımdır.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."