• Dolar Alış / Satış: 3.511 / 3.517
  • Euro Alış / Satış: 4.124 / 4.132
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:14
  • Öğle: 13:14
  • İkindi: 16:58
  • Akşam: 20:01
  • Yatsı: 21:29
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

ŞENLİKLER BAŞLASIN

31 Ağustos 2016
ŞENLİKLER BAŞLASIN

BÜYÜK gün geldi çattı, sektörümüz nur topu gibi bir köprüye daha kavuştu. Şenlikler, şölenler, kutlamalar, tebrikler gırla…

Köprünün ulaşım planları açısından gerekliliği ve İstanbul’un yükünü alma yönünden önemi tartışılmaz. Sektörümüz açısından da aynı anlam ve öneme sahip olduğunu söyleyebiliriz. Sektörü temsilen köprü açılışına katılanlar oldu mu, oldu ise herhangi bir temasta bulundular mı bilinmez. Umuyorum her iki sorunun da cevabı evettir ve yine umuyorum temaslardan olumlu sonuçlar alınır. Nitekim hepimizin bildiği ve bazılarımızın uzun zamandır çığırtkanlığını yaptığı bir gerçek var ortada; köprünün kullanımının otobüslere zorunlu hale getirilmesinin sektöre vereceği zarar. Bu zarar öyle üçle beşle tasvir edilecek bir zarar değil. Temsilcilerimiz muhakkak ince hesaplarını yapmışlardır ama şöyle bir kaba hesapla sektörün bu işten günlük zararı yaklaşıkikiyüzbin lirayı bulur gibi.Biz çocukluktan milli servet kavramıyla yetiştirildik. Bize göre senin cebin benim cebim yoktur. Yabancı kaynaklara aktarılan tüm harcamalar milli servetten yapılan harcamalardır. Ulaştığımız tahmini rakamın tamamına yakınının akaryakıt harcaması olduğunu ve ülkemizde tüketilen akaryakıtın tamamına yakınının ithal edildiğini hesaba katarsak, ortada ciddi oranda bir milli servet kaybı var.

Oluşan bu kaybın önüne geçebilmenin yolu çok basit, otobüslere köprü zorunluluğu uygulanmaması. Bunun sağlanması hem sektörü gereksiz bir kan kaybına uğramaktan kurtaracak hem de milli servetin boş yere heba edilmesinin önüne geçecektir. Peki, bu aşamada bunu sağlamak mümkün mü? Türk milletinin lugatında imkânsız yoktur ancak, bu aşamada bir geri dönüş sağlamanın da çok zor olacağı ortada.

Durumun vahametini idrak için çok fazla çabaya gerek yok aslında. Sayın bakan birkaç gün önce bizzat kendi cümleleriyle,tüm ülkeyle acı gerçeği paylaştı. Ağır vasıtalar zorunlu olarak Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü kullanacak. Bu cümle noktasına virgülüne tam olarak sayın bakanın ağzından çıktığı gibi. Otobüsün ağır vasıta grubunda sınıflandırılan bir motorlu taşıt olduğunu bildiğimize göre, bu cümle bizim yeni köprüyü kullanmak zorunda olduğumuzu açıkça belirtiyor. Bu açıklama sonrası bize geçmiş olsun diyebiliriz özetle. Öte yandan, bazı gazetelerdeki haber içerikleri de kafa karıştırmıyor değil. Ulusal basının habercilikte kendini kanıtlamış bazı yayın kuruluşlarının haber içeriklerinde yaptıkları son düzeltmeler şu şekilde; Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü kamyon ve kamyonet hariç aks aralığı 3,20 metreden uzun 2.sınıf araçlar kullanabilecek. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün taşıt sınıflandırma çizelgesindeki 2.sınıf araçların niteliği ise şöyle; iki akslı kamyonet, pikap, jeep, ambulans, cenaze arabası, küçük otobüs, büyük otobüs, kamyon. Bu durumda iki akslı otobüslerin Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü kullanmasına bir engel yok gibi. Lakin bu habere ne kadar itibar edebiliriz? İş resmen Nasreddin Hoca hikâyesine dönmüş durumda. Bir tarafta bizzat sayın bakanın ağzından çıkan bir laf, diğer tarafta farklı içeriğe sahip haberler. Hangisine inansak bilemedik ama ikinciye inanmak bayağı bir işimize gelir açıkçası.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ndeki fahiş fiyat politikasından, her iki yöne geçişte de ücret alınacağından ve sektörün her konuda olduğu gibi bu konuda da sus pus bekleme pozisyonundan ödün vermeyişinden bahsetmeye fırsat bulamadık bu sefer. Umuyorum bu köprüyü kullanma zorunluluğumuz ortadan kaldırılır da bu konulara değinmeye bundan sonra da gerek duymayız. Projelendirilme aşamasından beri olduğu gibi bugün de temsilcilerimize büyük görevler düşüyor. Sektörün yeni köprüyü kullanmaya zorlanmaması için gerekli mücadelenin sonuna kadar sürdürülmesi şart. Öte yandan basında çıkan haberlerin altının deşilmesi ve aslı yoksa bile bakanlıkla bu yönde bir uzlaşı içine girilmeye çalışılması sektör menfaatine. Her ikisi de olmuyorsa, vursun davullar çalsın zurnalar, köprü işletmecilerine bundan sonra her gün şenlik var.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."