• Dolar Alış / Satış: 3.516 / 3.523
  • Euro Alış / Satış: 4.182 / 4.189
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:48
  • Öğle: 13:03
  • İkindi: 16:22
  • Akşam: 19:04
  • Yatsı: 20:23
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Servislerle ilgili ‘Alıştırırsan Böyle Olur’ demiştik ya; benzer ‘VAKA’ şimdi de Edirne’de cereyan ediyor

15 Ağustos 2016
Servislerle ilgili ‘Alıştırırsan Böyle Olur’ demiştik ya; benzer ‘VAKA’ şimdi de Edirne’de cereyan ediyor

 

Bartın’da ücretsiz servisler kaldırılınca, bir avukat  ‘Bu hakkın ihlalidir’ deyip konuyu yargıya taşımıştı. Alkışlanası bir kararla servislerin kaldırıldığı Edirne’de de benzer gelişmeler yaşanıyor.

FİRMALAR, otobüs taşımacılığını daha cazip hale getirmek ve yolcuyu çekmek adına bir takım özel hizmetler sunabiliyor. Örneğin ikram, örneğin ücretsiz servis… Bunlar rekabet silahları olduğu gibi, aslında firmaların müşterisine bir nevi jestidir…

Bu bir hak değil, bu bir sorumluluk değil, bu bir yasal zorunluluk değil! Siz uçaklar için ‘neden ikram yok, neden ücretsiz servisler yok’ diyebiliyor musunuz; hayır!

Ama otobüsçüye söyleyebiliyorsunuz; neden çünkü alıştırmışlar! O kadar alışmışlar ki, bu hizmetleri ‘HAK’ olarak görmeye başlamışlar.

Kaldırdığında da ‘Hakkımız elimizden alınıyor’ deyip, yargıya gidiyorlar. Bir şey çıkacağından değil de, işin bu noktaya gelmesi düşündürücü.

Yıl 2014… Otobüs firmaların aldığı kararla Bartın Otogarı’nda ücretsiz servisler kaldırıldı.mustafa altunhan

Vatandaş büyük tepki gösteriyor; bu da yetmiyor, bir avukat çıkıp konuyu yargıya taşıyor…

Gerekçe bir kez daha ‘Hakkın ihlali’! Ağustos 2016…  Edirne Belediyesi, alkışlanası bir kararla otogardaki ücretsiz servisleri kaldırıp, bunun yerine 24 saat kesintisiz hizmet verecek toplu ulaşım araçlarını koydu.

Altunhan Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunhan’ın da ifade ettiği gibi; Edirne Belediyesi’nin aldığı karar, otobüsçüye nefes aldıracak örnek bir karardır…

Yine Altunhan’ın dediği gibi aslında tüm Türkiye’de uygulanması gerekiyor. Çünkü sektör çok büyük sıkıntılar çekiyor ve bu sıkıntının önemli nedenlerinden birisi de ücretsiz servis masraflarıdır. Bizim alkışladığımız karar, vatandaş ve farklı çevrelerde farklı yankı buldu. Yolcuların bir kısmı kararı eleştirirken, birileri işi daha da abartıp ‘bu hakkın ihlalidir’ dedi ve yargı yoluna gitti.

Tüm bunlar hayli düşündürücü. Şu da net bir şekilde ortaya çıkıyor ki, sektörün artık yolcusuna ikram  ve ücretsiz servis hizmetinin bir hak olmadığını yavaş yavaş da olsa anlatması gerekiyor.

Koşullar her geçen sene daha da kötüleşiyor.

Belki gelecek yıllarda ikramların tamamı kaldırılabilir ya da uçaklarda olduğu gibi ücrete tabi tutulabilir.

Aynı şekilde servisler de kaldırılabilir; yerine ya toplu ulaşım araçları konur ya da HAVATAŞ örneğinde olduğu gibi ücretli servisler konabilir.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."