• Dolar Alış / Satış: 3.518 / 3.524
  • Euro Alış / Satış: 4.125 / 4.132
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 06:10
  • Öğle: 13:15
  • İkindi: 17:01
  • Akşam: 20:07
  • Yatsı: 21:36
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Servislerle ilgili olarak söylemin ötesine geçilmeli

10 Temmuz 2017
Servislerle ilgili olarak söylemin ötesine geçilmeli

İSTEKLER, sınırsızdır… Ele geçirdikçe, hep yenisini istersiniz. Bu “sınırsızlık”, insanın doğasında vardır galiba… Kırk yıl önceki yolcuyla, şimdiki yolcuya bu pencereden bakıyorum da, dağlar kadar fark var. Eskiden yolcu, sadece oturacak koltuk arardı. Koltuk bulsun yeter; başka bir talebi olmazdı.

Otobüs ve firma sayısı az, yolcu sayısı fazlaydı. Arz-talep dengesi böyle olduğu için yolcu, otobüsçünün kahrını çekerdi. Otobüsler, kamyondan bozmaydı… Koltuklar rahatsızdı. Klima hak getire; kışın donar, yazın pişerdiniz. İkram yok! Servis yok! Evinin yakınında bilet alacağın terminal ve yazıhane yok!

Ya şimdi? Otobüsler uçak gibi… Koltuklar, rahat mı rahat… Öyle klima sistemi var ki, dört mevsim baharı yaşıyorsunuz… Dahası; 20 çeşit ikram var. Üstelik, “açık büfe”! Evinin yakınından biletini alıyorsun… Servisler seni kapından alıp, kapına bırakıyor.

Peki, bedeli alınmayan bütün bu ekstra hizmetler yolcuyu doyuruyor mu? Acaba, koltuk bulup bununla yetinen dünkü yolcu mu huzurlu, lüks ve konfora alışmış bugünkü mü? Bana göre dünkü…  Zira; bügünün yolcusu “sınırsız”ı istiyor. Sen verdikçe, o istemeye devam ediyor.

İşte, tam da bu noktada kritik bir soru sormak istiyorum: Kazancınız, arkası gelmeyen istekleri karşılamıyor artık; ne yaparsınız?

Normal koşullar altında verilecek cevap belli:  Kaliteli hizmete, yüksek fiyat!

Peki ya koşullar normal değilse ve hizmetinizin fiyatını artıramıyorsanız… Geriye, yapılacak tek şey kalıyor: Mâliyeti yüksek hizmetlerde kısıtlamaya gitmek… Bu, iç açıcı bir çözüm olmasa da, yapacak başka bir şey yok gibi…

Hâlihazırda en pahalı hizmet, şehiriçi servis hizmeti… Hatta servisler, bütün diğer hizmet kalemlerinin toplamından bile daha pahalı. Bunu kaldıralım yeter! Sektör, derin bir nefes alır.

Aksi durumda yolcu “sınırsız” hizmeti kelepir fiyatına satın alır, bizler de batmaya devam ederiz…

Servisler nasıl kalkacak?  Hizmetin aksamayacağı, yolcunun üzülüp, kaçmayacağı bir çözüm gerekli… Ancak; üzülerek görüyorum ki, birçok konuda olduğu gibi, bu konuda da “ucuz söylemler”e kaçıyoruz. “Servisler kalksın!” İyi de, çözümün ne?

Bunu masaya yatıralım. Hiç kimse, hiçbir sektör kuruluşu böyle bir tartışma platformu yaratmadı… Ortada sadece niyet var, “fikir” yok! Birlikte düşünelim, birlikte fikir yürütürsek doğru ve ekonomik çözümü buluruz…

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."