• Dolar Alış / Satış: 3.879 / 3.886
  • Euro Alış / Satış: 4.576 / 4.584
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Sorunlar ve çözüm reçetesi (1)

17 Ekim 2016
Sorunlar ve çözüm reçetesi (1)

ÜNİVERSİTELER de dahil okullar kapandı, yaşayamadığımız yaz sezonunu da bitirmiş olduk. Hareketsiz günler başladı.

Bir taraftan havayolu taşımacılığı, diğer taraftan kısa mesafeli demiryolu taşımacılığı (Ankara merkezli); tüm bunlar otobüsçüler cephesindeki çemberi daha da daraltıyor.

İşte bu noktada ‘ne yapmalı’nın önemi ortaya çıkıyor. Önce realiteye bakalım; yolcu kaybı yaşıyoruz, sefer sayımız azalıyor.

Bu mailiyetler ile ilerleme şansımız giderek azalıyor. Onun için sektörün yapması gereken yegane şey, radikal uygulamalarla giderleri azaltacak tedbirleri almaktır.

Tabii hangi giderlerden kurtulabiliriz, buna bakmak lazım. Kurtulabileceğimiz giderler: servis giderleri kaldırılabilir, ikram giderleri daraltılabilir, acenta komisyonları azaltılabilir ve tabii komisyonların tümü kaldırılabilir…

Bunun için öncelikle yapılması gereken şey, önde yürüyen 4-5 firma yöneticilerinin bir araya gelip bu konuyu bir proje haline getirmesi, daha sonra da patronlara sunup karar alınmasını sağlamak.

Radikal dedim ya; sektörün ‘insansız terminal’ kavramı ile artık tanışması lazım.  Örneğin havaalanına gidiyorsunuz check-in yapıyorsunuz; selflerin başında bir kişi konu ile ilgili size yardımcı oluyor, zaman içinde de herkes bunu öğreniyor.

Aynı uygulamayı biz de şehir içindeki merkezi yerlerde hayata geçirebiliriz. Bütün firmalara hizmet verebilecek içinde kafeteryası ve restaurant olan toplama merkezleri yaparsınız.

İnsansız bilet satışını oradan tetiklersiniz. Dolayısıyla otobüsçünün sırtından yüzde 5-10’luk yükü almış olursunuz. Küçük gibi görünüyor ama bunun sektöre getirisi yıllık 50 milyon lirayı buluyor. Bu konuda firmalarımızın da ciddi bir kazancı olur. Tabii acenta sayısı azalınca büyük firmaların oturup, ‘biz neden Havaş gibi, Havataş gibi, Çelebi gibi bu işi yapamıyoruz” diye kendilerini sorgulamaları lazım.

Bir taraftan otobüsten zorla para kesmeye çalışıyoruz; oysa otobüsçü veremiyor çünkü komisyonlar fazla geliyor. Bir taraftan da hoyratça harcamaya devam ediyoruz.

“Yok kardeşim benim fiyatım 50 lira, sen üzerine ne koyarsan koy. Benim internette de terminalde de bilet fiyatım aynı. Benim bilet fiyatım sabit” dememiz lazım. Böyle olmadığı için internetten bilette indirim yaptığımız zaman acentalarımız bağırıyor. Bana göre sektördeki acenta sayısını azaltmamız lazım. Acentalar olsun, ama acentalar artık firmaların özmalı değil birden fazla firmanın acentası olsun ve tüm biletleri satabilsin; aynı havayollarında olduğu gibi. Bununla ilgili düzenlemeyi yapıp bakanlığın önüne koyma şansımız var.

DEVAMI HAFTAYA

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."