• Dolar Alış / Satış: 3.879 / 3.886
  • Euro Alış / Satış: 4.576 / 4.584
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Sorunlar ve çözüm reçetesi (2)

24 Ekim 2016
Sorunlar ve çözüm reçetesi (2)

GEÇEN hafta servis ve komisyon maliyetlerinden kurtulmak amacıyla bir takım önerilerde bulunmuş, acentaların havayollarında olduğu gibi tüm firmaların biletlerini kesmeleri gerektiğini ifade etmiştim. Bununla ilgili düzenlemeyi yapıp bakanlığın önüne koyma şansımız var demiştim. Kaldığım yerden devam ediyorum.

Bu konuda bakanlığa deriz ki ‘Biz ayrı ayrı terminaller, ayrı ayrı insanlar, ayrı ayrı kiralar, ayrı ayrı soğutma ve aydınlatma masrafları vereceğimize, bunu tek merkezde yapmak istiyoruz. Burada insansız bilet satışı yapacağız; içerisine kafeterya koyacağız. İnsanlar orada bekleyecekler, ortak servis ile de alıp yolcuları terminale taşıyacağız”. Proje budur. Bu proje, sektör için devrim niteliğinde yeniliktir ve bu bizim yaşama şansımızdır. Tekrar ediyorum, maliyetlerimizi düşürmemiz lazım. Otogar, otoyol, köprü, feribot, ikram bu maliyetler artık sektörün taşıyacağı yük olmaktan çıktı. Bu noktada patronların bir empati yapıp, bir araya gelmesi sorunu çözecektir.

Bütün bunların sektörde radikal bir şekilde yapılması lazım. Aksi halde bu sektörün yürüme şansı kalmamıştır. En iyisinden en kötüsüne, en büyüğünden en küçüğüne kadar herkesi görüyoruz; durumları bir birinden çok farklı değil.

Çok net vurguluyorum; artık küçük firmaların da devreden çıkarılması lazım. Bu da ancak bu yolla yapabilir: Büyük firmalar yol hizmetlerini konsolide edip birleştirimezler ise, küçük firmalar da büyük firmaların işletmesi altına girmek zorunda kalır. Böylelikle Türkiye’de KOBİ ölçeğini aşan büyük şirketlerin de önü açılmış olur. Biz bu işi yapmazsak bu işi belediyeler yapacak ve bizim üzerimizden para kazanacaklar.

Eğer biz ekmeğimize sahip çıkarsak ve bunu kendimiz yaparsak yarın bunlar haklarımız olur; mevzuatlar düzenlenir ve biz belediyelere de, başka artörlere de kendimizi soydurmayız.

Onun için insansız terminale (tabii bu tamamen insansız değil) 2-3 adet kiosk koyacaksınız, bir portal üzerinden bütün firmaların biletini satabileceksiniz. Terminale, yardım isteyen insanlar için de bir eleman koyarsınız. İnsanlar da komisyonsuz şekilde biletlerini alır.

İnsansız terminallerde kafe, restaurant, wc gibi ihtiyaçlardan kazandığınız paralar ile de oranın giderlerini karşılar, sırtınızdan yüzde 10 gibi bir yükü atmış olursunuz. Toplama merkezlerini az sayıda yapacaksınız; servis hizmetlerini de onunla sınırlı tuttuğunuz zaman servis giderleriniz azalacak.

Maliyetlerimiz sadece yüzde 10 ile sınırlı değil, servis hizmetleri daha büyük bir maliyet… Onun için geç kalmadan, fırsatları kaçırmadan büyük firmaların yöneticileri bir araya gelip bu konuda bir irade koyması lazım. Arkadan patronları ikna edip bu adımı atmamız lazım. Çok ortaklı bir yapı oluşturulabilir. Herkes bu çok ortaklı şirkette payını alır. Büyük olan büyük alır, küçük olan küçük alır. Bunları yapmamak akıl tutulmasıdır; yapmak ise çözüm ve yaşama şansıdır.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."