• Dolar Alış / Satış: 3.53 / 3.536
  • Euro Alış / Satış: 4.111 / 4.118
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 05:45
  • Öğle: 13:18
  • İkindi: 17:12
  • Akşam: 20:38
  • Yatsı: 22:19
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

SORUNUN KAYNAĞI ‘ÖZEL’

10 Temmuz 2017
0 Yorum Yapıldı Yorum Yaz
234 defa okundu.
SORUNUN KAYNAĞI ‘ÖZEL’

Nedenini, ‘bu tatilden umduğumuzu bulamadık’ diyenlere sorduk; önemli kısmı özel araçları işaret etti. Şehirlerarası yollarda özel araç kullanımı arttıkça otobüsçü kaybediyor, trafik kazaları artıyor, çevre daha fazla kirleniyor. İşte bu noktada devletin tercihi önem kazanıyor!

RAMAZAN Bayramı tatili ve sezonun ilk günlerinde otobüsçü beklediği doluluk rakamlarına ulaşamadı. Elbette artan hava ve demiryolu taşımacılığının buna etkisi oldu; ancak görüşlerine başvurduğumuz otoüsçülerin büyük kısmı, şehirlerarası yollarda artan özel araç kullanımına dikkat çekerek, “asıl neden bunlar” dedi. Otomobille geç tanışmamızdan olsa gerek, insanımız 3 adımlık yolu da, yüzlerce kilometreyi de özel aracıyla yapıyor. Tabii bunu yaparken, canını ve malını da riske atmış oluyor. Belki gidecekleri mesafeye göre 3-5 kuruşluk kazançları varsa da, kesinlikle buna değmez. Değmediğini de büyük acılarla izlediğimiz kaza haberlerinden görüyoruz.

HÜKÜMET, trafik kazalarına karşı çok ciddi mücadele veriyor. Bu irade, geçen hafta yapılan ‘Trafikte Yüzde 100 Yaşam Projesi’nde de, Başbakan Binali Yıldırım tarafından kararlılıkla ortaya kondu. İşte tam da bu noktada istatistiklere bakmak lâzım; şehirlerarası yollarda yaşanan trafik kazalarının ezici çoğunluğunu özel araçların yaptığı ve neredeyse tamamında da etkisi var. Öyledir; çünkü özel araç sahiplerinin uzun yol araç kullanma alışkanlığı ve ‘kültürü’ yok. O halde, hükümetin kazaları önleme adına en fazla üzerine eğilmesi gereken nokta, özel araç kullanımını minimuma indirmek olmalıdır!

ELBETTE seyahat özgürlüğü var ve elbette insanlar özel araçlarıyla yollara çıkabilir. Yani yasak koyamazsınız; ancak bunun karşısında, bir şehirlerarası toplu ulaşım türü olan otobüsçülüğü destekler ve bunu cazip hale getirirseniz; tavrınızı ortaya koymuş olursunuz. Otobüslerin ÖTV’siz mazot kullandığını düşünsenize; taşıma fiyatları ucuzlar, kalite ve konfor yükselir, kaptan yetiştirmeye ayrılacak kaynaklarla trafik güvenliği artar. Tabii bunun bir de ‘çevresel’ boyutu var. Bir otobüs, ortalama 10-12 özel aracın trafiğe çıkmaması demektir ki; çevreye salınan zehir de bu oranda azalmış olur. Hükümetin toplu ulaşıma önem verdiğini biliyoruz; hava ve demiryollarına verilen destek buna örnektir. Ama otobüsçülük de bir toplu ulaşım türüdür, o da ‘özel’e karşı desteği hak ediyor.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."