• Dolar Alış / Satış: 3.937 / 3.944
  • Euro Alış / Satış: 4.668 / 4.676
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Tablo ‘gösterilmek’ istendiği kadar kötü değil!

23 Mayıs 2016
Tablo ‘gösterilmek’ istendiği kadar kötü değil!

Rena Tur Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Ömer DEMİRCİ: 

rena soylesi4

 

 

 

 

–Sezon öncesi teslimatlarla gündeme geldiniz. Filonuzdaki otobüs sayısı kaç; yeni teslimatlar söz konusu olacak mı?

DEMİRCİ: Şu anda filomuzda 17’si olmak üzere toplam 35 araç bulunmaktadır. Teslimatlarla gündeme gelmek derken, biz günübirlik hesaplarla yatırım yapmıyoruz. Bizim bu seneki yatırımlarımız bir sene evvelden planlanmış yatırımlardır. Rena Tur’un vizyonu geniştir, Rena Tur ileriyi hedefleyen bir şirkettir. Yatırımlar elbette devam edecek, uzun vadeli planlarımız dahilinde yeni alımlarımızla filomuzu büyütmeye devam edeceğiz. Rena Tur olarak 2018 yılında özmal otobüs sayımızı 60 adete çıkarma hedefindeyiz. Bu hedefe emin adımlarla yürüdüğümüzü de belirtmek isterim.

 

–Rena Tur geçtiğimiz günlerde büyük bir gövde gösterisiyle Çanakkale’de idi. Bize bu büyük operasyonun hikayesini anlatır mısınız?

 

DEMİRCİ: Evvela, bu büyük operasyonu bizlere layık gören arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. 7-8 Mayıs’ta toplamda 67 büyük otobüs ile Çanakkale’de idik. Elhamdülillah bu büyük operasyondan alnımızın akıyla, hiçbir aksilik yaşamadan çıktığımızı belirtmek isterim. Rena Tur, her zaman büyük görevlerin, büyük operasyonların şirketidir. Rena Tur ailesi olarak bu operasyondan alnımızın akıyla çıkmanın gururunu yaşamaktayız.

 

–Teslimatlarınızda tek tercihiniz olan Hassoy’la iş birliğiniz; son günlerde Ali Osman Ulusoy Seyahat’e araç vermenizle perçinlendi. Bu konuda neler söylemek istersiniz?

 

DEMİRCİ: Kaybettiğimiz Duayenimiz Ali Osman Ulusoy, bizim nazarımızda Türkiye’de otobüsçülüğü başlatan insandır.

Otobüsçülüğün ‘pir’i dir. Yaşarken çok şey kattı, şu anda da onun bayrağını sayın Hülya Ulusoy devraldı.

Hülya Hanım bizlere rahmetli Ali Osman Ulusoy’un emanetidir.

Rena Tur ailesi olarak, Hülya Ulusoy şahsında olmak üzere, Ali Osman Ulusoy’un mirasının, Ali Osman Ulusoy şirketinin her zaman yanındayız; yani olmamız gereken yerdeyiz.

İlerleyen dönemde Ali Osman Ulusoy’da çalışan Rena Tur araç sayısı da artacaktır. Ne kadar destek vermemiz gerekiyorsa biz o kadarıyla Hülya Ulusoy’un yanındayız.

 

–Turizm sektörünün durumu malumunuz; Rena Tur’un rotası, şehirlerarası otobüs taşımacılığına doğru mu dönecek?

 

DEMİRCİ: Rena Tur; turizm taşımacılığı şirketidir, şehirlerarası otobüs şirketi değildir. Ama, otobüsçülüğün gereği olarak, şehirlerarası otobüs taşımacılığına destek verilmesi gerekiyorsa oraya destek veririz. Vizyonumuz hep turizm taşımacılığıdır. Bu alanda artan şekilde hizmet veriyoruz. Şehirlerarası otobüs taşımacılığında Rena Tur hep vardı, var da olacaktır; fakat tekrar altını çiziyorum bizim rotamız turizm taşımacılığından yanadır. Evet, şu an turizm sektörünün içinde olduğu durum nedeniyle eski senelere nazaran fazla otobüsümüz şehirlerarası taşımacılığında bulunsa da mayıs itibariyle İstanbul’da turizmde çalışacak araba bulunmadığı, tüm araçların çalıştığı da ortadadır. Turizm konusunda kimse kötü bir tablo çizmeye çalışmasın. Dün 10 liraya gittiğimiz işe bugün 8 liraya gidiyoruz ama çok şükür ki araçlarımız garajlarda çürümüyor, hepsi turizm alanında hizmet veriyor.

 

 

–Tüm sektör ‘krizdeyiz’ derken , siz geçtiğimiz günlerde verdiğiniz röportajda aslında fotoğrafın bu kadar karanlık olmadığını belirttiniz. Mayısın ortasında olduğumuzu da düşünürsek; Rena Tur adına bu sezon nasıl başladı , nasıl gidiyor, sezon sonunu nasıl kapatmayı hedefliyorsunuz?

 

DEMİRCİ: Ticaretin bir takım kanunları vardır. Ana kanunlar şunlardır: Öncelikle şunu ortaya koymanız lâzım; beklentiniz nedir? Turizm sektörünün darboğazdan geçtiği günlerde, çıtanızı ve beklentinizi eski günlerdeki gibi yüksek tutarsanız, elbet de kazancınız sizi tatmin etmez.

Tablo ortada, garajlarda bir tane aracımız yatmıyor, işlere araç yetiştiremiyoruz. Biz nasıl deriz ki ‘sıkıntıdayız, krizdeyiz’ diye…

Maalesef biz kültürel olarak ağlamaya, sızlanmaya çok alışmış insanlarız. Ancak şu andaki tablo, gösterilmek istendiği gibi kötü değildir. Düzelecek, normale döneceğiz. İlk kötü günde bayrakları böyle yere indirmenin bir manası yok. Sektör olarak dik durmamız gerekiyor.

Bizim yatırımlarımız biraz da bu sebeple devam ediyor; istiyoruz ki sektörümüze bir canlılık katalım, insanlara cesaret verelim.

Açıkçası turizm taşımacılığı sektörü olarak bizler, 12 senedir çok rahattık.

Bu süre içerisinde çok güzel işler yaptık. 12 sene evvel  iki aracı olan firmaların şimdi yirmi iki adet aracı var. Bunlara ne sebep oldu, dönüp de bakmamız gerekir. Evet bugün biraz durgunluk mevcut, ancak bahsedildiği kadar bir felaket tablosu içerisinde olmadığımızı düşünüyorum. Şunu da eklemeliyim ki, bu dönemde yaşanan olaylar başka bir ülkede yaşansaydı, emin olun bu sektörde bir tane firma iş yapamazdı.

 

 

–Devletin havayolu ve diğer sektörlere verdiği desteği karayoluna vermediği noktasında eleştiriler mevcut. Sizce bu noktada otobüsçü biraz sahipsiz kaldı mı?

 

DEMİRCİ: Net konuşmak gerekirse evet, sahipsiz kaldığımızı söyleyebilirim. Ama inşallah devletimiz yakında bu sektörün sıkıntılarına da el atacaktır.

Bize sahip çıkar, herkes müsterih olsun. Fakat, devletin destek olmadığını söylerken, direkt bir desteği olmadığını ,fakat dolaylı yoldan otobüsçüye büyük imkanlar sağladığını da göz ardı etmemek gerekmektedir. Yıllardır  Türkiye’de en büyük yatırımlar yollara yapıldı. Faraza, önceden altı ayda bir lastik değiştirirken, şimdi iki senede bir lastik değiştiriyoruz.

Önceden İstanbul-Rize 30 saat sürerken şimdi 14 saat sürüyor. Türkiye’deki otogarların yüzde 70’i bilfiil yenilendi.

Bunlar da birer yatırımdır. Bunlar da bizim için birer destektir.

Devlet bizi destekliyor dememiz için illa ki bize hibe para vermesi gerekmiyor.

Mazot konusunda eksik kalındığı aşikar. Ticari araçlarımıza bir indirim alamıyoruz. Bu bile hallolursa biz daha devletimizden ne isteriz! Bu konuda da devletimiz bize destek olursa, sektör olarak inşallah bu darboğazı en acısız şekilde atlatırız.

 

–Biraz da kendinizden söz edebilir misiniz; Rena Tur ve Ömer Demirci kimdir? Otobüs sektörüne hayatını adamasının hikayesi nedir bizlerle paylaşır mısınız?

 

DEMİRCİ: Abdullah Ömer Demirci, çocukluğunda otobüsçülüğü hayal eden bir adam idi. Hayallerini de Mevlamın nasibiyle gerçekleştirdi.

Zaten araçlarıma gösterdiğim özenden de fark ediliyordur –çelik jantsız aracımız yok, bakımsız aracımız yok-. Çok şükür ben bugün bu hayalimi gerçekleştirdim ve gerçekleştirmeye devam ediyorum.

Buradan bizleri takip eden gençlere şunu ifade etmeliyim ki en iyi iş sevdiğiniz iştir, öğrendiğin değil. En büyük başarıyı sevdiğiniz işi yaparak yakalayabilirsiniz.

Sevdiğiniz işten vazgeçmeyin, hayallerinizin peşinizi bırakmayın.

Rena Tur da bu hayallerin izinde 2010 yılında faaliyete başlamıştır. Özmal aracı yokken operasyonlar yaparak sektöre atıldı. 2011 yılından itibaren özmal araçlarını filosuna dahil etmeye başladı. Tabiri caiz ise sıfırdan başlayıp şu an 5-6 milyon euro yatırımla faaliyetine devam etmektedir.

 

Rena Tur Genel Müdürü Onur KUTLU:

Şirket olarak hep ileriyi hedefledik

 

–Personel alımında neleri göz önünde bulunduruyorsunuz?

 

KUTLU: Personellerimizin daha önce çalıştığı yerleri ve iş tecrübesini son derece titiz bir şekilde inceleyip değerlendirmek suretiyle işe alım yapmaktayız.

Bu seçimleri yaparken Yönetim Kurulu Başkanımız sayın Abdullah Ömer Demirci’nin tecrübesi ve bilgi birikimleri bize yol göstermektedir.

Ayrıca personelimin özverili ve titiz davranması, işlerini bir cerrah titizliği ile yapmaları bizim yönetim kademesinde elimizi rahatlatıyor. Bu yüzden personelime büyük şükranlarımı sunuyorum. Personelimizin hepsi, Rena Tur’u tüm organizasyonlarda en iyi şekilde temsil etmektedir. Tekrardan kendilerine teşekkürlerimi ve sevgilerimi iletiyorum.

 

 

–İş takibini nasıl yapıyorsunuz? Kullandığınız teknolojik sistemler de öne çıkıyor, bu konuda bizleri aydınlatır mısınız?

 

KUTLU: Filomuzu, araç takip sistemleriyle 7/24 takip eden personellerimiz bulunmaktadır. Gelen işleri hem manuel olarak hem de bilgisayar ortamında kayıt altına alarak filomuzu organize etmeye çalışmaktayız

rena soylesi1

–Rena Tur’un müşterisine hizmet verirken operasyonlarındaki  prensipleri, öncelikleri nelerdir?

 

KUTLU: Öncelikle müşterimizden aldığımız feedbackleri, talepleri büyük bir dikkat ve titizlikle inceliyor değerlendiriyor ve neticelendiriyoruz. Sonuçta bu bir hizmet, arz talep ilişkisi.

Örneğin araçların içindeki iç detaylar, servis, ikram, film, internet gibi hizmetlerimize olan talepler ve kullanım sonunda yapılan geri dönüşler olduğu sürece, biz dinamik ekibimizle süratle bunları değerlendiriyor ve araçlarımıza yaptığımız yatırımlar olarak geri dönüş sağlamaya çalışıyoruz. Hiçbir zaman bu taleplere sırt çevirmemeye, imkanlar el verdikçe yolcuların memnuniyetini sağlamaya yönelik yenilikler getirmeye uğraşıyoruz.

Araç personellerimizle düzenli olarak yaptığımız toplantılar ile yolcuların konfor ve güvenini tesise çalışıyor, her operasyonun ayrıntılarıyla başlayıp bitirildiğini teyit ediyor ve Rena Tur’un daima ileriye yönelik bir şirket olduğunu, yaptığımız operasyonlarla da tüm turizm camiasına gösterdiğimizi düşünüyoruz.

 

Bu güzel söyleşi ve açıklamalarından dolayı Kendilerine teşekkürleri bir borç biliyor ve kendilerine hedeflerinde ve iş hayatlarında başarılar diliyoruz.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."