• Dolar Alış / Satış: 3.778 / 3.785
  • Euro Alış / Satış: 4.637 / 4.645
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

TÜRBÜLANS

6 Aralık 2017
TÜRBÜLANS

KIŞ geldi, yine sancılı günler baş gösterdi. Havada, karada, önüne gelen otobüsçüye belden aşağı vurmaya başladı. Otobüsçü cephesi her zamanki gibi sükûnetini bozmamakta ısrarlı. Gemisini yüzdüren, uçağını uçuran, trenini yürüten halinden memnun. Hali hal olmayan bir tek otobüsçü, onun da halinden şikâyeti yok. Demek ki bu düzen iyi düzen, varsın böyle devam etsin.

Kış mevsimi, taşımacılık sektörüne kampanyaların müjdelendiği mevsimdir. Zaman zaman mağazalarda gördüğümüz klasik sloganlar vardır hani; zararına satışlar, patron çıldırdı gibi. Bu mevsim, sektörde, bu gibi sloganların hakkının fazlasıyla verildiği mevsimdir. Otobüsçünün gözünün perdesi yoktur. Kampanya yaptı mı sonuna kadar gider, lügatteki deyişle jantına kadar sürer. İnadı pistir anlayacağınız, yapıyorsa kampanyayı hesapsız yapar. Zarar ediyorsa bile şayet, onun için ettiği zararın miktarı önemli değildir. Kampanyayı yürütebilmek, işini yürütebilmekten çok daha önemlidir. Maliyetler, hesaplar bir kenara konulur bu dönemde. Tek hedef vardır, en fazla yolcuyu taşıyabilmek. Bu yolda yapılacak her şey mubahtır. Koltukların dolu olmasıdır önemli olan, navlunun ne kadar olduğu değil. Hiçbir taşıma modu, rekabette otobüsçüyle baş edemez. Bugüne kadar da baş edebilen olmamıştır zaten. Özellikle havacılara tavsiyem, bulaşmayın. Bir bakarsınız Airbuslar gidivermiş altınızdan, benden söylemesi.

İşin mizahi boyutu bir yana, sektör zor dönemlerden birine daha girmiş bulunuyor. Bu döneme kendi isteğiyle girmemesine rağmen kendi çabalarıyla işi daha da zorlaştırıyor oluşunu şaşkınlıkla karşılamamak, bizim için mümkün. Bu duruma alışkın olmayan sektör dışı bireylerin bu duruma şaşırmaması pek mümkün değil ama. Hele iş dünyasının bu durumu hayretler içerisinde takip ettiğine eminim. Maliyetin altında rakamlara bilet satarak, üstelik maliyetler önlenemeyen bir artış içerisindeyken, ayakta kalabilmek gerçekten hayret uyandırıcı. Dikkat ediniz, kar etmek ya da ticareti sürdürmek değil bahsettiğim. Ayakta kalabilmekten bahsediyorum. Bu şartlar altında, bu ticari anlayışla onu bile başarabilmek bir mucize çünkü. Nasıl ayakta kalıyor bu sektör derseniz, onun makul bir açıklaması henüz mevcut değil. Buna ayakta kalmak denir mi, o da biraz tartışmalı aslında. Her geçen gün eriyip giden bir sektör var karşımızda desek daha realist bir tanımlama yapmış oluruz.

Esas üzerinde durulması gereken, sektörün nasıl ve neden bu çıkmazın içine girdiği. Sektörün ahvalinden dem vurmadan önce, sektörü bu girdaba sürükleyen nedenler ve aktörleri tartışmalıyız. Hoş artık bunları tartışmaya gerek var mı orası da ayrı bir konu. Yıllar yılı o kadar çok konuştuk ki bunları, anlatmaktan dilimizde tüy bitti tabiri caizse. Hava yolu şirketlerinin haksız ve hadsiz rekabet şekilleri, onlara bu hakkı tanıyan ve otobüsçüyü bir o kadar kıskaç altına alan yasalar, yanlı ve adaletsiz hükümet politikaları.

Hangi birini saysak, hangi biriyle efkârlansak karar vermek zor. Aldığı destek ve teşvikler sayesinde karayolu taşımacısının kaderiyle istediği gibi oynayan havayolu taşımacısından mı dert yansak?

Havayolu taşımacılarına sınırsız ayrıcalık tanıyan, karayolu taşımacısının da, eline geçen her fırsatta anasından emdiğini burnundan getiren devlet politikalarına mı veryansın etsek? Bu yaşananlar sanki sektörümüzü hiç etkilemiyormuş gibi, bu soğuk kış günlerinde, sıcak ofislerinde sessiz sedasız oturan temsilcilerimizden mi şikâyetlensek? Kimi kime şikâyet ediyorsun, kime neyi dert yanıyorsun derler adama değil mi? En iyisi, dertlerin cümlesine itirazım var deyip konuyu kapatmak olacak sanırım.  Bu gün, her ölü sezonda olduğu gibi, havacının karacıyı devlet desteğiyle avlama günü. Kutlu olsun.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Güle Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."