• Dolar Alış / Satış: 3.937 / 3.944
  • Euro Alış / Satış: 4.668 / 4.676
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Türkiye otobüsün lideridir; bu korunmalıdır!

1 Kasım 2017
Türkiye otobüsün lideridir; bu korunmalıdır!

GEÇTİĞİMİZ hafta Busworld’ün davetiyle Kortrijk’te düzenlenen Busworld 2017 Fuarı’na katıldık. Fuarları çok fazla önemseyen biri olarak, bu hafta bu konuyu ele almak istiyorum. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki; Busworld 2017, ülkemizin otomotiv sanayisinde geldiği yeri çok iyi anlatan bir fuardı. Busworld, otobüs ihtisas fuarı olması hasebiyle tüm dünyanın ilgisini çeken bir fuar. Tüm firmalar yeni modellerini bu fuarda sergilediler.

Yan sanayi üreticileri de orada bulundular. 1996 yılında 2-3 Türk firması bulunuyorken, bu yıl fuarın yüzde 25’ini Türk firmaları oluşturdu. Bu da ülkemizin bu sektöre gösterdiği ilginin bir ispatı. Türk yabancı ortaklı şirketlerimiz ve Türk sermayedarlarımız tam manasıyla Belçika’ya bir ‘Türk çıkarması’ gerçekleştirdiler.

Fuar bizlere otomotiv endüstrisinde bir değişim yaşayacağımızı, elektrikli araçlara doğru bir gidişat olduğunu net bir biçimde gösterdi.

Otobüste ayrıca, daha dar mekanda daha çok koltuk üzerine kurgular yapılıyor. Yerli firmalarımız da buna dikkat etmişler, hepsini tebrik ediyorum. Otokar, BMC, ISUZU, Mercedes-Benz Türk önemli hamleler yapmış. MAN da 13 metrelik otobüsünü tanıttı fuarda.

Umarım MAN satış sonrası hizmetler ve yedek parça fiyatlarında da gerekeni yapar ve bu otobüs hak ettiği payı piyasadan alır. MAN’dan bu konuda bir hamleyi sektör olarak bekliyoruz.

Yeni Mercedes-Benz Tourismo fuarda ilgi toplayan bir araçtı. Dün hayal gibi görünen 13 metrelik araçlar bugün gerçek oldular. Bence, tek dingilli araçların 13 metreye çıktığı bu pazarda, çift dingilli araçlar 15 metreye çıkmalıdır ve  bu konuda Türk üreticilere büyük sorumluluk düşmektedir. IRIZAR otobüsler de buna örnektir.

Son derece verimli araçlar. 46 kişiye kadar 2+1, 66 kişiye kadar 2+2 oluyorlar. Tek araçla çok yolcu taşımak, çok para kazanmak lazım; başka türlü ayakta kalmak mümkün olmayacak.

Az tüketim yapan araçlara doğru hızla gidilmesi lazım. Otobüs yan sanayii noktasında Türkiye dünya devi. Bursa’daki otobüs yan sanayicilerine devletin sahip çıkmasını bekliyorum.

Koltukçusundan, farcısına, kumaşçısına kadar üretilen her parça için akla gelen ilk ülke Türkiye, akla gelen ilk şehir Bursa. Otomotiv endüstrisinde Türkiye’nin pastasının büyümesi için, devlet tarafından teşvik almaları ve uygulanabilir şekilde bunlardan faydalanmaları gerekmektedir. Ülkemizin otomotiv sanayisinin önünü çok açık görüyorum.

Koltukta İtalya’yı geçtik. Türkiye’de atölyecilikten başlayan koltukçularımız bugün İngiltere ve ABD’de demiryolu ve karayolu sektörüne koltuk üretiyor ise bunun önünü açmamız gerekmektedir.

Türkiye’nin otomotiv endüstrisinin önünü açabilmek, istihdam sayılarını artırabilmek için bir diğer ‘olmazsa olmaz’ ise ikinci el otobüslerin ihracına izin verilmesidir.

Turizmde şu an ciddi bir daralma mevcut. Bu daralma, otobüsle seyahat etme alışkanlığı olan Batılı turistlerin yerine alan, muhafazakâr yapıları hasebiyle bireysel olarak ülkemizi ziyaret eden Doğu-Ortadoğu menşeili turistlerdir.

Adet olarak azalan turist sayısı, aynı zamanda nitelik de değiştirmiştir. Bu daralmanın önüne birtakım imkanlar sunmamız gerekir. Daha yüksek kapasiteli otobüsler, daha ekonomik otobüslerin payı daha yüksek olmalıdır.

IPRU’nun değerli Genel Başkanı Fatih Tamay ile fuarda şunu müşahede ettik: Ülkemiz gerçekten yan sanayi başta olmak üzere otomotiv sektöründe, otobüs sektöründe dünya lideri olmuş.

Bu liderliği korumak, ülkemiz sanayicisini takip eden Çin’in bizi geçmesini engelleyebilmek için, devletimizin bu sektörü teşviklerle desteklemesi kaçınılmazdır.

Bizler başta olmak üzere, Otomotiv Sanayicileri Derneği de bu konuda daha çok lobi faaliyetinde bulunmalı, devlet büyüklerimize taleplerimiz iletilmelidir.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."