• Dolar Alış / Satış: 3.53 / 3.536
  • Euro Alış / Satış: 4.111 / 4.118
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 05:45
  • Öğle: 13:18
  • İkindi: 17:12
  • Akşam: 20:38
  • Yatsı: 22:19
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Uygulamalar otobüsçülüğü zayıflatıyor…

30 Mayıs 2017
0 Yorum Yapıldı Yorum Yaz
140 defa okundu.
Uygulamalar otobüsçülüğü zayıflatıyor…

SON yllarda hep söyler dururuz; ‘bu sezon otobüsçüler açısından çok çok önemli’ diye… Buna karşılık ‘3-5 sezon kötü geçti de ne oldu’ denebilir. Evet, batmalar, iflaslar ve büyük dramlar yaşanmadı; ancak her kaybedilen sezon, sektörün ayakta kalma gücünü zayıflattı. Dolayısıyla bundan sonraki her bir sezonun etkisi çok daha şiddetli olacaktır. Şurası çok net; son zamanlarda otobüsçülüğün hızla mevzi kaybettiğini, diğer taşıma modları ile rekabet gücünü yitirmeye başladığını görebiliyoruz.

Bu kaybın en önemli nedenlerinden birisi, uygulamalar ve diğer modları destekleyen politikalardır. Mesela Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün şehirlerarası otobüslere mecburi hale getirilmesi konusunu ele alalım. Neresinden bakarsanız bakın, uygulama ekonomiye, mantığa ve işleyişe uygun değil. Sektör de büyük zarar görecek, yolcu da ve haliyle ülke ekonomisi de… Ekstradan gidilen 100 kilometre yolun elbette ekonomik karşılığı önemlidir. Ancak asıl önemli olan konu, otobüs taşımacılığının cazibesini iyice kaybetmesidir.

Özellikle yakın mesafelere gidenler için şehiriçinde kaybedilecek 1-1,5 saatlik kayıp zamanın önemi son derece büyüktür. Binlerce öğrencimizin, Kocaeli ve Sakarya’ya günübirlik gidip geldiğini biliyoruz. Bu öğrencilerimiz artık bir saat daha erken kalkacak ve bir saat daha geç eve dönecek. Bu 2 saatlik kayıp nedeniyle yaşayacakları stres, onların eğitimini de olumsuz etkileyecektir. Aynı şekilde Ankara’ya otobüsle 5,5 saatte gidebiliyordunuz. Dar ve orta gelirliler bu seyahatlerinde ağırlıklı olarak otobüsü tercih ediyordu. Uzayan yolculuk süresi, bunu da olumsuz etkileyecektir.

Bir başka nokta; otogarlar giderek şehir dışına çıkarılarak, insanların otobüslere erişilmesi zorlaştırılıyor. mesela Ankara; yeni Ankara Şehirlerarası Otobüs Terminali için belirlenen nokta, başkentli meslektaşlarımızın da dile getirdiği gibi ‘kör’ diye tabir edilebilecek bir nokta. Yine anlattıklarına göre, yolcunun otogara gitmesi veya oradan Ankara içerisinde dağılması tam bir eziyet olacakmış. Üstelik bir de, otogarın hiçbir kentiçi toplu taşıma bağlantısı da yokmuş. Keza İstanbul Otogarı için de benzer bir durum söz konusu. Artık hazır olduğu dile getirilen projeye göre, yeni otogar kentin 26 kilometre uzağındaki Işıklar mevkiine taşınacakmış. Tüm bunların, özellikle de yakın gelecekte ciddi yolcu kaybına yol açacağı kesin.  Devletin hava ve demiryolu taşımacılığını geliştirmek niyetinde olduğunu zaten biliyoruz. Bu modların büyümesine karşı olmadığımızı defalarca dile getirdik. Ancak otobüsçülüğü gerçekten gözden çıkardıklarına da inanmak istemiyoruz.

Bunları anlatmamdaki amacım, bu sezonun geleceğimiz açısından ne kadar daha önemli olduğudur.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."