• Dolar Alış / Satış: 3.859 / 3.866
  • Euro Alış / Satış: 4.551 / 4.559
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Yapısal değişimleri bir an evvel hayata geçirmeliyiz

6 Aralık 2017
Yapısal değişimleri bir an evvel hayata geçirmeliyiz

GEÇEN hafta İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımızı sayın Aziz Kocaoğlu’nu ziyaret ettik. Kendisini 19-21 Nisan tarihlerinde İzmir’de düzenlenecek olan Busworld Fuarına davet ettik. Fuara ev sahipliği yapmasını istedik. Sayın Başkan da bu teklifimizi büyük bir memnuniyetle kabul ettiler. Ayrıca İzmir’de otobüs işletmeciliğinin alt yapı konusunu konuştuk. Yolcu toplama merkezlerini, ulaşım merkezlerini, İzmir’in servis hizmetlerini hepsini konuşma fırsatı bulduk. Ben buradan sektörümüz adına sayın Başkanımıza ilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum. Başkan bize İzmir’in ulaştırma master planını anlattı. Bu plan içerisinde, bizim projemize benzer düşüncelerin olduğunu ifade etti. İzmir’in giriş ve çıkışlarında cep terminallerinin yapılacağını belirtti.

Bunlar zaten bizim de taleplerimizdi. Bunların öngörülmesi, sektör adına maliyetleri düşürecek önemli bir unsur. Tabii servis hizmetlerinin birleştirilip ücretli hale getirilmesi, acente hizmetlerinin daraltılarak İstanbul’da düşündüğümüz toplama merkezleri, cep terminalleri ve otogar üçgeni şeklinde yürültülmesi konularından da Başkana bilgiler verdik. Başkan da projeyi mantıklı ve makul bulduğunu dile getirdi. İzmir’in master planıyla ilgili biz de bir çalışma yapmayı düşünüyoruz. Otobüs işletmeciliğini o şablon üzerine yerleştirmemiz lazım. Yolculara, İzmir halkına, İzmir misafirlerine en hızlı, en ekonomik ve en konforlu ulaşım nasıl verilir; bunu sektör olarak oturup hesaplayacağız. Ulaşımda entegrasyonu sağlamaya çalışacağız. Ve hayırlısı ile böyle bir çalışmayı da birlikte yürüteceğimizi söyledik.

 

Kazalara karşı savaşımız sürecek

HÜKÜMETİN trafik kazalarını önleme adına yoğun girişimleri sürüyor. Bu kapsamda hayata geçirilen ‘Trafikte Yüzde 100 Yaşam Projesi’ de devam ediyor. Geçen hafta Ankara da yine yüksek katılımlı bir toplantı yapıldı. Biz gidemedik ama bizi temsilen Nusret bey oraya katıldı.

Önemli kararlar alındı. Zannediyorum ki bundan sonraki toplantı final şeklinde ve daha yüksek katılımlı bir toplantı olacak. Bir sonuç raporu hazırlanacak. Trafik kazalarının sektörümüz için önemi çok büyük. Bu nedenle trafik kazalarının önlenmesinde atılacak her adımı takip edip, her platforma katılmak zorundayız.

Bu noktada maliyetleri etkileyecek ana unsurlardan birisi de sigorta fiyatlarıdır, kazadır ve kazanın getirdiği yükümlülüklerdir. O nedenle biz şehirlerarası otobüs sektörü olarak, Odalar Birliği olarak, trafik kazalarının önlenmesi konusunda atılan her adıma azami ölçüde katılım gösterip destek vermeye devam edeceğiz.

 

Servis maliyetinden kurtulmalıyız

SEKTÖRÜN gündemindeki önemli konulardan bir tanesi de hepimizin bildiği gibi özellikle İstanbul’daki otogarlar meselesidir. Biz her zaman dile getiriyoruz, otogar ıslah edilip yerinde kalsın. Bu konuda artık harekete geçme zamanı geldi.

Özellikle Büyükşehir Belediyemizin Anadolu yakasında, otogar konusunda daha uygun noktalarda arayış yapması bizleri mutlu etti. Bildiğiniz gibi Viaport girişinde bir otogar yapılması gündemde.  Formula Pisti uzaktı ve biz bunun için serzenişte bulunmuştuk. Ama şuanda özellikle Viaportun yanında yapılacak olması çok doğru bir adım olur. Bu alan, ulaşım, erişim, katılım yönünden her türlü imkanı sağlıyor. Bana göre Büyükşehir Belediyemiz bu konuda en doğru noktayı buldu. Yani Kurtköy Orhanlı da yapılacak bir otogardansa, Viaport’un yanında yapılacak olan bir otogar otobüslerin giriş çıkışı açısından çok daha verimli.

Belki oraya raylı sistem geldiğinde -ki gelecek öyle bir proje de var- otogara erişim kolaylaşacak ve entegre ulaşım sağlanmış olacak. Otobüsler hiç zaman kaybetmeden 3. yolu da kullansa 2. yolu da kullansa otogardan giriş çıkış yapabilecekler ve zaman kaybı olmaksızın yola devam edebilecekler; yani ek bir mesafe olmayacak. Bu anlamda Büyükşehir Belediyesinin Anadolu otogarını sektörün ihtiyaçları ölçüsünde yapması için, biz de fikirlerimizi paylaşmak istiyoruz. Bu konuda da bir adım atılacak.

Sektörün ihtiyaçlarına uygun bir otogarın yapılması, projenin doğru yapılması, sayıların doğru belirlenmesi, fonksiyonel olması işletme giderlerinin en az olması ve modern çağdaş şekilde bir otogarın yapılması bizim önerilerimiz arasındadır. Belediye de bizimle paralel düşünüyordur diye düşünüyorum. Yoksa Formula Pisti’nin yanında yapılacak bir otogar, sektöre de insanlara da eziyet ve maliyet olacaktı. En azından bunu önlemiş olmasından dolayı Büyükşehir Belediyesi yetkililerine teşekkür ediyorum.

Ben ayrıca şunun altını çizmek istiyorum; yolcu toplama merkezleri yapılmasını, raylı sistemlere teğet noktalarda ortak servise de geçişin ilk adımı olacak diye düşünüyorum. Bu, sektör için hayati önem taşıyan, maliyetleri aşağıya çekip kâra geçmenin en önemli yollarından bir tanesi… Bunun yanında acente komisyonlarının minimize edilmesi, akıllı sistemlerle bilet satılmasının artırılması, servis hizmetlerinin artık maliyet olmaktan çıkarılması da gerekiyor.

Çünkü servis hizmetleri, özellikle büyükşehirlerde firmaların kârlarını yutan ana unsurlardan birisi haline geldi. Acente komisyonlarının da önüne geçti. Bugün servislerin sektöre yüzde 15’lik bir maliyeti var. İşletme giderlerindeki payı yüzde 50’nin üzerinde.

Dolayısıyla servis hizmetlerinin artık kullanılabilir mantığı ile düzenlenmesi gerektiği bir zamana geldik. Bu konuda da adımlar atmaya devam edeceğiz. İnşallah İstanbul Büyükşehir Belediyemiz bu konuda yaklaşım gösterir ve ilk adımı İstanbul’dan atmış oluruz. Daha önce Bursa BOYKOOP olarak yapmıştı bunu, Ankara Otogarı’nda kısmen de olsa bu sorun çözülmüştü; ama talebi yeterli değil. İnşallah önümüzdeki dönemde bu sorunları çözen bir anlayışla devam edeceğiz diyorum.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."