• Dolar Alış / Satış: 3.937 / 3.944
  • Euro Alış / Satış: 4.668 / 4.676
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Yaşanan krizdir, doğru yönetmek gerekiyor…

14 Kasım 2016
Yaşanan krizdir, doğru yönetmek gerekiyor…

TIPKI ülkelerde olduğu gibi sektörlerde de zaman zaman sıkıntılar ve hatta krizler yaşanabilir. Doğru yönetildiği taktirde, krizler atlatılabilir ve hatta bu krizden daha güçlü şekilde de çıkılabilir. Nitekim ‘krizde büyüme’ diye de bir strateji var. Ancak doğru yönetilmediği taktirde bırakın şirketleri, bırakın sektörleri, ülkeler bile batabilir.

Bunun çok sayıda örneği de var. Dolayısıyla bu noktada ‘yönetebilmek’ büyük önem arz ediyor. Otobüs sektörü, son 10-15 yıldır çeşitli sıkıntılarla boğuşuyor. Özellikle devlet destekli farklı modlar geliştikçe, bu sıkıntı daha da derinleşiyor. Tabii derinleştiren bir sebep de, karayolu yocu taşımacılığını geri plana iten ulaşım politikalarıdır. Sıkıntı birike birike bugünlere geldi. Şimdi yaşanan, sıkıntının ötesinde resmen bir krizdir.

Öyle bir kriz ki, irili ufaklı bütün firmaları tehdit eder noktalara ulaştı. Önceki yıllarda 5-10 koltukla maliyetleri karşılayabiliyorken, şimdi bu yer yer 30 koltuğa kadar çıkıyor. Bu acı tablo ortadayken, şimdi de Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün getirdiği ciddi bir ek maliyet söz konusu. Geçen yazımda da belirtmiştim, 3. köprünün bir otobüse maliyeti, bazı hatlarda aylık 7 bin lirayı bile bulabiliyor. Üstelik de ciddi bir zaman kaybı da var; ki bu da otobüs taşımacılığının cazibesini daha da düşürüyor.

İsmini koyalım; kriz yaşıyoruz. Bu noktadan sonra krizi doğru yönetebilmek lazım. Kim yapacak bunu; elbette ki sektörün sivil toplum kuruluşları; yani federasyonlar, dernekler ve odalar… Öncelikle krizi yönetemezsek nelerin olabileceğini iyice okuyabilmeliyiz ki; bu işe daha sıkı sarılalım… Bir kere otobüsçü sezon yaşamadı; yani bir birikimi yok. İkincisi, önümüzde 8 aylık ölü bir sezon var; bu dönemde bırakın para kazanmayı zarar bile ediyorsunuz. Gelişmeler 2017 için de umut verici değil; hatta daha kötü olur diyenler çoğunlukta. Allah göstermesin, bunu söyleyenler haklı çıkarsa kesat süresi ikiye katlanıyor ki; bunu çok az firma kaldırabilir.

Sıkıntı büyük; hemen harekete geçilmesi gerekiyor. Öncelikle yapılması gereken, sektörel birliğin tesisi ve ortak hareketin şekillenmesidir. Bir an evvcel 3 federasyon bir araya gelmeli; TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi kanalıyla etkin bir mücadele başlatmalıdır. ‘Etkin’ kavramının altını çizmekte fayda var; güçlü demek, yani sermaye sahiplerinin de sürecin içerisinde olması demektir. Bakın konuştuğumuz bir yetkili resmen bize şunu söyledi: Birçok sektör ve birçok kesim sesini duyurabiliyor ve sorunlarına çare bulabiliyor. Sizde birliktelik olmadığı için etkili olamıyorsunuz. Önceklikle kendi içinizdeki birlikteliği gerçekleştirin; gerisi gelecektir. Ben de aynı kanaatteyim. İstisnasız herkes, sürece küsmüş olanlar bile artık silkinmeli ve yeni bir sinerji oluşturmalıdır.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."