• Dolar Alış / Satış: 3.66 / 3.667
  • Euro Alış / Satış: 4.326 / 4.334
  • ISTANBUL:
  • Güneş: 07:14
  • Öğle: 12:56
  • İkindi: 15:54
  • Akşam: 18:25
  • Yatsı: 19:44
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

YETMEZ AMA EVET!!!

20 Şubat 2017
YETMEZ AMA EVET!!!

11 Şubat 2017’de uzun süredir beklediğimiz “Karayolu Yolcu Taşımacılığı Mevzuat Çalıştayı’, TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi ev sahipliğinde gerçekleşti.

Karayolu Düzenleme Genel Müdürü sayın Saim İlçioğlu, Yolcu Taşımacılığı Daire Başkanı sayın Mahmut Gürses ve Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Uygulama Denetleme Daire Başkanı sayın Kenan Aydoğan’ın katılımıyla tüm gün devam eden çalıştayda, değişim yönünde sektör mensupları tarafından ortak kabul gören maddeler olmakla birlikte, pek tabii ki uzlaşmaya varamadığımız maddeler de oldu.

 

Sektörümüz ve kurumum adına kişisel olarak ONAYLADIĞIM maddeler;

  1. B1-B2-D1-D2 yetki belgelerine sahip olma koşulları daha yüksek öz mal koltuk kapasitesi koşulu konarak ve şirketin sahip olması gereken sermaye miktarı arttırılarak zorlaştırılsın.

 

Neden: Hizmet rekabeti yerine, fiyat rekabeti yapan ve genelinde farklı niyetlerle kısa süreli sektöre giren kurumların bizlere miras olarak bıraktığı, maddi ve manevi külfetlerden kurtulabilmek için.

 

  1. F1 ve F2 belgelerinin birleştirilmesi.

 

Neden: Belgelerden biri hem uluslararası hem de şehirlerarası seferler için biletleme hizmetleri yetkisi sunarken diğeri sadece şehirlerarası seferler için yetki sağlamaktadır. Görüldüğü gibi çok anlamlı bir farka sahip değiller ve birleştirilmesi kolaylık sağlayacaktır.

 

  1. Otobüs ile kargo taşımanın yasal olarak önünün açılması.

 

Neden: Fiilen gerçekleştirmekte olduğumuz bu ticari eylemi ve doğan kayıt dışı ekonomiyi yasallaştırmak.

 

  1. Uluslararası yolcu taşımacılığında 24 saat üzerinden değerlendirilen zaman tarifesinin değiştirilmesi.

 

Neden: Fiiliyatta uygulanması imkânsız olan, 24 saat içerisinde gerçekleştirmezsek yanan ve cezai işlem uygulanan hat kodunun özellikle gün sonuna denk gelen gümrük geçişlerinde ciddi boyutlu mağduriyetler doğurması. Bunun yerine benim kişisel önerim, 1 veya 3 aylık hat tanımı yapılması ve bu zaman dilimi üzerinden cezai yaptırıma tabii tutulmamız hem bizim hem de yolcularımızın mağduriyetlerini ortadan kaldıracaktır.

 

  1. Uluslararası yolcu taşımacılığında, mütekabiliyet esaslarına dayalı davranmamız.

 

Neden: Karşılıklı çalıştığımız, diğer ülke plakasına sahip kurumlarla aramızdaki haksız rekabeti önlemek için ve ihracatımızı arttırmak için.

 

  1. Havalimanlarından yolcu taşıma yetkisinin, Ulaştırma Bakanlığı tarafından verilmesi.

 

Neden: Tarifeli sefer yapma hakkı bizimdir, bu hakkımıza sahip çıkmalıyız.

 

Sektörümüz ve kurumum adına kişisel olarak ONAYLAMADIĞIM maddeler;

  1. Sözleşmeli taşıt kullanımı arttırılsın dendi.

 

Neden: Otobüs şirketlerinin üstlendikleri maddi ve manevi riskleri tamamen bireysel otobüsçüye yükleyip, %30’ları aşan komisyon kesintileri yaparak ve en iyi kar eden hatlarını öz mal araçlarına, zarar eden hatlarını bireysel otobüsçülerine bırakmalarını ve bu kadar külfeti üstlenen küçük sermaye sahibi bireysel otobüsçülere bunu iyilik yapar gibi göstermeye çalıştıkları için.

Hiç kimse kusura bakmasın bu tarz yaklaşım, kısa gün karıdır ve sektörümüzün kendi kendisine yapabileceği en büyük kötülüktür.

Bunun sonucunda işini düzgün yapan bireysel otobüsçünün sermayesi gün geçtikçe eriyecek, illegal işler yapmak üzere sektörümüzü lekeleyen kişiler yolcularımızı paravan olarak kullanmak üzere sektörümüze gireceklerdir.

 

  1. D1+D2 ve B1+B2 olarak belge birleştirme.

 

Neden: Şu anda sadece grup taşımacılığı yapabilmekte olan, D2 ve B2 belgeli şirketlerin araçlarının ve bu grupta 10 koltuklu araçlar da mevcut, tarifeli sefer yapabilmelerinin önünü açmamak için. Bunun talep edilmesinin sebebi her ne olursa olsun, riskleri göz önüne aldığımızda oldukça anlamsızdır.

  1. Terminal kullanma zorunluluğunun cezai yaptırımlarının değiştirilmesi

 

Neden: Beklenti, 1 takvim yılı içerisinde 2 kez terminal dışı yolcu indirip-bindiren şirketin yetki belgesinin 6 ay süreyle yeni araç ilave edilemez hale getirilmesi yönünde oldu. Bu kadar sektör dinamiklerimize ters düşen bir talebi ancak havayolları şirketleri bizim için yapmıştır diye düşündüm ne de olsa rakip.

Ayrıca; Sektör mensupları, olarak terminallerin fahiş fiyatlarından, güvensiz ve kirli ortamlarının sektörel itibarımızı düşürdüğü konusunu ve çözüm arayışımızı tekrardan dile getirdik.

 

Peki, bunlar dışında!

– Karayolu Düzenleme Genel Müdürü Saim İlçioğlu’nun sektörün önünü açma konusundaki samimi tavırları umut verici ve motive ediciydi.

– Yolcu Taşımacılığı Daire Başkanı Mahmut Gürses’in sektör dinamikleri konusundaki hâkimiyeti ve özellikle tüm katılımcıların görüşlerine önem vermesi takdire şayandı.

– Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinin özellikle üzerine basa basa belirttikleri konu; dijital bilgi depolama, e-devlet üzerinden daha fazla işlem yapabilme yetkisi ve elektronik takip sistemlerinin biz otobüs şirketleri tarafından kullanımı zorunlu hale getirileceğiydi. Bu sayede, daha güvenli taşımacılık hizmetlerinin sağlanması, sektörel hafıza oluşturulması ve bürokrasinin biraz olsun yumuşayacağını düşünüyor ve kesinlikle güzel bir proje olduğunu belirtmek istiyorum.

– Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Uygulama Denetleme Daire Başkanı Kenan Aydoğan’ın katılımı ve almamız gereken güvenlik önlemleri konusunda bizleri bilgilendirici konuşması gerçekten çok verimliydi. Özellikle, kaptanlarımızın telefon ile konuşma, mesaj yazma sırasında kaza yaptıkları tekrardan değerlendirildi. Sorumluluğumuz çok büyük, can taşıyoruz tüm sektör olarak bu yazıyı okurken yol güvenliğinin önemini bir kez daha hatırlayalım ve hatırlatalım.

– TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım’ın ev sahipliği ve TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi Akademik Danışmanı Kemal Karayormuk’un moderatörlüğü sektörümüzün gayet başarılı bir şekilde temsil edilmesini sağladı.

O zaman neden yetmez ama EVET!!!

Yetmeyen ne?

Yetmeyen şu, biz Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden bu teması devam ettirmeyi ve sektör mensuplarımızın büyük çoğunluğunu ilgilendiren bu mevzuat ile ilgili gerekli düzenlemelerin yapılmasını beklerken diğer kurumları da sektörümüz için göreve davet ediyoruz.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığımızı; Kaptanlarımızı ve kabin memurlarımızı erken emeklilik konusunda unutmamaları için.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığımızı; ÖTV’siz akaryakıt kullanan havayolu yolcu taşımacıları ile rekabet koşullarımızı tekrardan değerlendirmeleri için.

Kültür ve Turizm Bakanlığımızı; Havayolu yolcu taşımacılarına ve turizm operatörlerine sağlamış oldukları teşvikleri bizlere de sağlamaları için.

Adalet Bakanlığımıza; Manevi tazminat davalarının bizlere değil, havayolu yolcu taşımacılığında olduğu gibi sigorta şirketlerine yönlendirilmesi için.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN

UYARI ; "gulegule.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber ve fotoğrafların her türlü telif hakkı Güle Gele Gazetesi’ne aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez."