Ağır ticari araç sektörünün ihtiyaçlarını dinleyen Mercedes-Benz Türk, kamyonlarını yeniliklerle donattı « Güle Güle Gazetesi

23 Kasım 2024 - 12:15

Ağır ticari araç sektörünün ihtiyaçlarını dinleyen Mercedes-Benz Türk, kamyonlarını yeniliklerle donattı

<strong>Ağır ticari araç sektörünün ihtiyaçlarını dinleyen Mercedes-Benz Türk, kamyonlarını yeniliklerle donattı</strong>
Son Güncelleme :

09 Kasım 2022 - 13:43

1.118 views
  • Hem filo müşterileri hem de bireysel kullanıcıların ilk tercihi olmayı sürdüren Mercedes-Benz Türk, kamyon ürün ailesinde gerçekleştirdiği yenilikleri müşterileri ile buluşturmaya başladı.
  • Yeni nesil OM 471 motor ile donatılan Mercedes-Benz Actros ve Arocs modelleri, seçilen sürüş moduna göre bir önceki nesle kıyasla yüzde 4’e varan yakıt verimliliği sağlarken araçların standart donanımları da genişletildi.
  • Mercedes-Benz Türk, hafif kamyon segmentinde şehir içi dağıtım, kısa mesafe taşımacılığı ve kamu uygulamalarında yoğun bir şekilde kullanılan Atego modelinde de Powershift şanzımanı standart olarak sunmaya başladı.

Mercedes-Benz Türk, Actros, Arocs ve Atego’dan oluşan çekici, inşaat ve kargo-dağıtım gruplarında sunduğu yenilikleri müşterileriyle buluşturmaya başladı. Pazar koşulları ve müşterilerinden gelen talepler doğrultusunda kamyon model ailesinde yenilikler gerçekleştiren şirket, yeni nesil kamyonlarıyla da filo müşterilerinin ve bireysel kullanıcıların ilk tercihi olmayı hedefliyor.

Mercedes-Benz Actros ailesi 3. nesil OM 471 motoru ile “çok güçlü, çok kazançlı”

Mercedes-Benz Türk, önceki iki nesli ile standartları belirleyen OM 471 motorunun yeni neslini Actros ailesinde sunmaya başladı. Ekim ayından itibaren sunulan ve verimliliği artıran birçok yeniliğe kavuşan yeni nesil OM 471 motor, müşteri ve sürücülerin her türlü taleplerine yanıt verebilecek özelliklerle donatıldı.

Yeni ateşleme sistemine sahip olan 3. nesil OM 471, motor gücüne en uygun turbo besleme seçenekleri ile sunuluyor. 480 PS’e kadar Mercedes-Benz Actros çekici ve kamyonlarda yakıt tüketimi odaklı turbo beslemeyle sunulan motor, turbo beslemesi ve seçilen sürüş moduna göre bir önceki nesle kıyasla yüzde 3 ila yüzde 4 arasında değişen yakıt verimliliği sağlıyor. 510 PS -530 PS güç seneğine sahip Actros çekici ve kamyonlar ise güç odaklı turbo besleme ile donatılıyor.

G281-12 şanzıman ile donatılan Mercedes-Benz Actros 1848 LS modelinde ise standart ve power sürüş modlarında 7 ve 12. vitesler arasında 200 Nm’lik ekstra bir tork sunuluyor. Bu özellik sayesinde, örneğin otoyol rampalarında veya sollama gibi daha fazla performans gerektiren durumlarda tek bir düğme ile ekstra güç sağlanıyor.

3. nesil OM 471 motor ile Powerbrake (güçlendirilmiş motor freni) gücünde de değişimler söz konusu oldu. Powerbrake, turbo tipine göre 380 kW – 425 kW arasında güç sunuyor.

Daha hızlı vites geçişi ve kalkışlarda daha doğru vites seçimi sağlayan Powershift Advanced paketi, 3. nesil OM 471 motorlu araçlarda standart olarak sunulmaya başladı. İlk etapta sadece 3. nesil OM 471 motorlu araçlarda sunulan Powershift Advanced paketi ile iyileştirilmiş kalkış ve vites değiştirme performansı, yüzde 40’a kadar azaltılmış tork kesintisi süresi ve optimize edilmiş kavrama kontrolü sunuluyor.

Mercedes-Benz Actros çekiciler yeni donanımları ile “çok teknolojik, çok kazançlı”

Mercedes-Benz Türk, Actros ailesinin kokpitlerinde de önemli değişimler sunmaya başladı. Mercedes-Benz Actros 1845 LS modelinde sunulan klasik kokpitin gösterge paneli 10,4 cm’den 12,7 cm’ye yükseltilirken, Mercedes-Benz Actros L 1848 ve Actros L1851 LS modellerinde standart olarak sunulan 10 inçlik multimedya kokpitten Mercedes-Benz Actros L 1851 LS Plus paketinde standart olarak sunulan12 inçlik Multimedia Kokpit Interaktif’e geçildi. Böylece bütün Mercedes-Benz Actros L çekici ailesinde artık 12 inçlik Multimedia Kokpit Interaktif standart hale geldi. 

Daha önce Mercedes-Benz Actros L1851 ve Actros L 1851 Plus modellerinde sunulan LED farların Actros L 1848 modelinde de sunulmaya başlaması sayesinde Actros L ailesinin tüm üyeleri LED farlara geçiş yapmış oldu. Ayrıca Mercedes-Benz Actros L ailesinin tüm modellerinde alt yatak için yeni konforlu şilte ve mesafe kontrol asistanı standart olarak sunulmaya başlandı. Daha önce Actros L 1851 ve 1851 Plus modellerinde standart olan bu özellikler artık tüm Mercedes-Benz Actros L ailesinde standart donanımda sunuluyor.

Damper römork ile yapılan hurda ve hafriyat taşımacılığı için piyasadan gelen daha kalın şasili Mercedes-Benz Actros 1845 LS talepleri doğrultusunda yapılan çalışma neticesinde, modelin şasi kalınlığı artık 6 mm’den 8 mm’ye çıkartılabiliyor. Opsiyonel olarak sunulan ilgili donanım ile ön aks ve makas 7.5 tondan 8 tona çıkartılırken, aracın lastik ölçüleri de 295/80’den 315/80’e dönüştürüldü. Bununla birlikte Mercedes-Benz Actros 1845 LS’in ağırlık varyantı da 18 tondan 20.5 tona yükseltildi.

Nakliye ürün portföyünde yer alan tüm standart araçlarda 10,4 cm büyüklüğündeki gösterge paneli yerine 12,7 cm büyüklüğündeki yeni gösterge paneli sunulmaya başlandı. Daha önce nakliye ürün portföyünde yer alan yerli araçlarda LED gündüz sürüş farı sunulurken, gelen yeniliklerle birlikte nakliye ürün portföyündeki kısa kabinli yataksız ithal tüm standart araçlarda LED gündüz sürüş farı ve LED sinyal lambası sunulmaya başlandı.

Bu yeniliklere ek olarak Mercedes-Benz Actros 3242 L Plus paketi özel yeniliklere kavuştu. Sürücü koltuğu ısıtmalı olan Actros 3242 L Plus pakette, muavin koltuğu ısıtmalı ve süspansiyonlu versiyon ile değiştirildi.

Mercedes-Benz Arocs inşaat kamyonları “çok konforlu, çok kazançlı”

Yeni nesil OM 471 motor ile donatılmaya başlanan Mercedes-Benz Arocs inşaat kamyon serisi de yüksek performans ve düşük yakıt sarfiyatı için geliştirilen motor ve şanzımana kavuştu. Söz konusu kamyonun ürün ailesinde bu özelliğin yanı sıra kabin içinde de yenilikler sunuluyor. Mercedes-Benz Arocs’ta; kabin içi konforu artıran10,4 cm büyüklüğündeki gösterge paneli yerine 12,7 cm büyüklüğündeki yeni gösterge paneli, USB bağlantılı radyo yerine bilgi eğlence sistemine sahip dokunmatik radyo ve daha önce opsiyon olarak sunulan filo yönetim sistemlerinin kolay kurulumunu sağlayan “filo yönetim sistemi ön hazırlık” opsiyonu artık standart olarak sunuluyor. Gündüz sürüş farı ise LED gündüz sürüş farı ve LED sinyal lambası ile değiştirildi.

Mikser Mercedes-Benz Arocs 4142B modelinde sürüş konforunu artıracak konforlu tip çelik kabin süspansiyon standart olarak sunulurken, Arocs 4148K ve 4851K modelinde inşaat araçları için fonksiyonel kullanıma yönelik Arka Kurtarma Çeki Kancası -Ringfeder standart donanıma eklendi.

Mercedes-Benz Arocs çekici ailesi teknolojiye ağırlığını koydu

Mercedes-Benz Arocs 1842 ve Arocs 3351 modellerinde 10,4 cm büyüklüğündeki gösterge paneli yerine 12,7 cm büyüklüğündeki yeni gösterge paneli, USB bağlantılı radyo yerine bilgi eğlence sistemine sahip dokunmatik radyo ve LED Gündüz Sürüş Farları sunulmaya başlandı.

Multimedia Kokpit Interaktif, ambiyans aydınlatma, Premium yataklar ve cam versiyonlu elektrikli sunroof gibi birçok premium yeniliğe kavuşan 2.5 metre kabine sahip Mercedes-Benz Arocs 3353 ve Arocs 3358 modelleri, dış donanımda ise LED Gündüz Sürüş Farları ve aydınlatmalı Mercedes-Benz yıldızı ile dikkat çekiyor. 

Mercedes-Benz Atego’daPowershift şanzıman sunulmaya başlandı

Mercedes-Benz Türk, hafif kamyon segmentin de şehir içi dağıtım, kısa mesafe taşımacılığı ve kamu uygulamalarında yoğun bir şekilde kullanılan Atego modelinde de yenilikler sunuyor. Tüm Mercedes-Benz Atego modellerinde Powershift şanzıman sunulmaya başlanması söz konusu ürün ailesindeki en büyük yenilik oldu. Bu özelliğe ek olarak tüm Mercedes-Benz Atego araçlarda 10,4 cm büyüklüğündeki mevcut gösterge paneli yerine 12,7 cm büyüklüğündeki yeni gösterge paneli sunulmaya başlandı.

Mevcut durumda çöp paketlerinde standart olarak sunulan PSM’nin tüm Mercedes-Benz Atego portföyünde sunulmaya başlanması ile üst yapı ile araç arasında ortak dil olması sağlanıyor.

Sürekli iyileştirme prensibi ile tüm model ailesinde yenilikler gerçekleştiren Mercedes-Benz Türk, Türkiye kamyon pazarındaki öncü konumunu sürdürmeyi hedefliyor.

YORUM YAP

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.