AllisonTransmission, Busworld 2022’de yeni 9 vitesli şanzımanı ve AllisoneGenPower® elektrikli aksın yanı sıra T2100 xFETM ve T3270R xFETM tam otomatik şanzımanları da dahil 5 metreden 27 metreye kadar şehir içi ve şehirlerarası otobüs uygulamaları için sunduğu geniş tahrik çözümlerini sergiledi.
Dünya çapında 160 milyar kilometreden fazla yol kat etmiş, altı vitesli Allison 2000 Serisi™ tam otomatik şanzımanların başarısı üzerine geliştirilen 9 vitesli tam otomatik şanzıman, eklenen yeni vites oranlarıyla vites geçişkalitesini ve yolcu konforunu arttırıyor. Bu özel şanzıman, eklenen yeni viteslerdeki ekstra over-driveve torkkonvertörünün birinci viteste erken lockup yapmasını sağlayan yüksek verimli dişli tasarımı sayesinde önemli bir yakıt tasarrufu sunuyor.
8 metre midibüs uygulamaları ile orta ve hafif ticari araçlar için geliştirilenAllison 9 vitesli tam otomatik şanzımanınseri üretimine 2023 yılında başlanacak.Bu şanzıman, 6 vitesli olan Allison1000 Serisi™ ve 2000 Serisi™ ile torkkonvertörü, PTO konumu ve soğutma portları gibi birçok ortak özelliğe sahip. Ortaklaştırılmıştasarım öğeleri sayesinde, halihazırda 1000/2000 adaptasyonu bulunan araçlara da kolayca entegre edilebiliyor.
Fuarda açıklamalarda bulunan AllisonTransmission Türkiye Saha Satış Müdürü Burak Kazar; “Yeni 9 vitesli tam otomatik şanzımanımız, daha geniş dişli oranı kapsamı ile geliştirilmiş konfor, ivmelenme ve performans sunarkendaha yüksek yakıt tasarrufu sağlıyor. Kullanım kolaylığı ve gelişmiş vites geçişleri sayesinde sürücü ve yolcu konforunu arttırıyor.Dolayısıyla şehiriçi ve şehirlerarası otobüslerde sunduğumuz Allison performansınıbir adım daha geliştiriyoruz” dedi.
Allison 9 vitesli tam otomatik şanzıman, yük ve yol koşullarına göre vites arttırma veya düşürme esnasında ihtiyaca göre ara vitesleri kullanmadan geçiş sağlayabiliyor. Böylece sürüş, araç ve yol koşullarına bağlı olarak gerek duyulmayan viteslerin atlanması sayesinde daha verimli hızlanma sağlanırken sürüş ve yolcu konforu arttırılıyor.
Allison, Busworld Türkiye’de gelişmiş eGenPower elektrikli aks portföyünü de paylaştı. eGenPower 100D modelini pazara ilk sunduğu 2020 yılından bu yana Allison, elektrikli aks yelpazesini geliştirmeye devam ediyor. Tek motorlu 100S ve çift motorlu 100D modelleri, 10,4 ton brüt aks ağırlığını desteklemek üzere sunulurkençift motorlu 130D ise 13 ton için geliştirildi.eGenPower ailesi, orta gövdede iki vitesli bir şanzıman ile ağır yükleri hareket ettirmek için gereken yüksek torku sağlarken aynı zamanda sabit sürüş hızında üstün verimlilik avantajı sunuyor. Böylece düşük ve yüksek hızlarda yüksek verimlilik sağlanıyor.
Allison’ıneGenPower100S/100D ve 130D elektrikli aksları, kamyonlardan şehirler arasıve şehiriçi otobüslerine kadar farklı uygulamalarda kullanılıyor. Tek motorlu akslar, 227 kilovat sürekli, 326 kilovat da maksimum güç sağlayan bir elektrik motoruna sahipkençift motorlu akslar,iki ayrı motor sayesinde bu değerleriikiye katlayarak 454kW sürekli, 652kW pik güç seviyesinne ulaşabiliyor.
Burak Kazar, açıklamasında; “Ayrıca, geleneksel güç aktarma organlarının aksine e-Akslar, düzenli yağ ve filtre bakımı gerektirmediğinden hizmet dışı kalma süresini, bakım giderlerini ve toplam sahip olma maliyetini azaltıyor. Uygulama ve görev döngüsüne bağlı olarak e-Aksların yağ ve filtresi, aracın ömrü boyunca dayanabilir” diye belirtiyor.
Kazar, ek olarak; “Çeşitli uygulamalara uyumlu özel elektrikli akslarımızı geliştirmeye devam ediyoruz. Mevcut araç şasisi, süspansiyon ve tekerlekler ile uyumlu olacak şekilde geliştirilebilen elektrikli akslar, genel olarak OEM araçlarının tasarımlarına uygun bir çözüm sunuyor. Elektrikli aksın büyük bir avantajı, kalkıştan itibaren her devirde maksimum tork sunabilmesidir ancak bu torku ne kadar verimli kullanabildiğiniz önemli. Ayrıca araç tasarımında alan, tam elektrikli araçda en önemli noktalardan biri. Standart şasiye entegre edilen elektrikli akslarımız, alan anlamında büyük avantaj sağlıyor. 2 vitesli şanzıman olması, elektrik motorlarının verimliliğini arttırıyor ve pil paketi için daha fazla kullanılabilir alan sunuyor” şeklinde açıkladı.
eGenPower 100D’nin motor, invertör ve vites değiştirme mekanizması gibi temel bileşenlerinden yararlanan 100S, 326kwpikgücü ve tekerleklerde 26.138 Newton metrelik kalkıştorku ile 227kw kesintisiz güç üretmek için tek bir motor kullanıyor. 100S, 10,4 ton brüt aks ağırlığı aralığı sağlıyor ve iki vitesli paralel eksen şanzıman yapısı ile aracın ivmelenme ve otoyolda sabit hız taleplerini verimli bir şekilde karşılarken, %100 rejeneratif frenleme özelliği ile enerji geri kazanımını en üst düzeye çıkarıyor. AllisoneGenPower 130D, 13 tonluk daha ağır brüt aks ağırlığına sahip araçlar için özel olarak tasarlanmıştır. eGenPower 130D, eGenPower 100Dmodeli için belirtilen güç değerleri de dahil olmak üzere aynı temel öğeleri, performansı ve değerleri koruyor ancak aks başına daha yüksek yük kapasitesi sunuyor.